20
Fotogalerie

Právě testujeme: Audi TT 2.0 TFSI

Tento týden jezdíme se třetí generací malého sportovního kupé z Ingolstadtu. Zeptejte se nás na cokoliv, co vás v souvislosti s novým Audi TT zajímá.

Kapitoly článku:


První generace Audi TT způsobila poprask hned nadvakrát: poprvé svým „Bauhaus“ vzhledem, který se natrvalo zapsal do učebnic nejen automobilového designu; a podruhé ostrými jízdními vlastnostmi, které několik zákazníků zaskočily natolik, že výrobce musel spěšně provádět úpravy aerodynamiky i naladění podvozku. Tím sice odstranil přetáčivost při ubrání plynu ve vysoké rychlosti, ale spolu s ním i značnou část hravosti, kterou toto malé kupé původně dostalo do vínku.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 114.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 113.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 118.jpg
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 116.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 115.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 121.jpg
Vzhled nového TT oživují i detaily jako stylizované víčko nádrže, příplatkové LED světlomety (34 500 Kč) nebo výsuvný zadní spoiler

V nové, třetí generaci by se TT teoreticky mohlo zase stát řidičským nástrojem. Je o něco menší, o něco lehčí a hlavně – přichází v době, kdy značka posílá do světa řidičsky velmi atraktivní auta.

Ostatně nové Audi TT přebírá mnohé podstatné technické celky z modelu S3, se kterým nám opravdu nevadilo jezdit. Dokonce jsme ho postavili proti dvěma generacím Subaru WRX STi a byl to mnohem vyrovnanější souboj, než bychom se před několika lety odvážili jen pomyslet.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 123.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 124.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 122.jpg
Palubní deska nemá tradiční středový panel; zadní sedačky jsou sklopné

Jak je naším zvykem, přinášíme několik prvních dojmů ze seznamování s novým Audi TT. Testujeme motorizaci 2.0 TFSI s pohonem všech kol:

  • Vypadá skvěle! Kontrast oblých obrysů s ostrými liniemi vytváří dramatickou podívanou
  • Designéři zachovali stylové víčko nádrže. Pod ním se tentokrát schovává praktické bezzátkové hrdlo, jako mívají třeba Fordy nebo Renaulty
  • Opravdu působivý je interiér. Umístění ovládání klimatizace přímo do ventilačních otvorů je vtipné a funkční
  • Zato nová koncepce přístrojového štítu nás zatím moc nenadchla. Jistě, sloučení tradiční přístrojovky s displejem infotainmentu na jedno místo je novátorské a zajímavé, přehlednost tím však značně utrpěla
  • Na rychloměr a otáčkoměr zbyly jen malé plošky v rozích digitálního panelu. Jestli se dá aspoň otáčkoměr přepnout na větší zobrazení s podrobnější stupnicí, jsme zatím nevypátrali. A snažili jsme se
  • Známý motor 2.0 TFSI, který pohání většinu ostrých hatchbacků koncernu VW vč. Octavie RS, je zde naladěn na 169 kW, tedy stejně jako v Golfu GTI s Performance Packem. To není v dnešní době bůhvíco, ale TT s tímhle stádem upaluje nějak podezřele dobře!
  • A parádně u toho chroptí. Nepochybujeme, že hrdelní zvuk při akceleraci vzniká uměle, působí však o hodně přesvědčivěji než bručení generátoru v Golfu GTI, Leonu Cupra i Octavii RS
  • Naše TT nemá adaptivní tlumiče a komfort odpružení v městských rychlostech je dost neslavný
  • Zato má systém Audi Connect, který umožňuje vyhledávat přímo v palubním systému třeba nejbližší parkoviště nebo čerpací stanice. Z Berouna, kde jsme auto fotili, by nás systém ale hnal na benzín až do Hořovic a parkoviště neukázal pro jistotu žádné – ačkoliv jsme zrovna na jednom veřejném stáli
  • Pořádné svezení na oblíbených silnicích nás teprve čeká, ale TT se zatím rýsuje docela slibně. Projevuje se jako typická „Haldexová“ čtyřkolka, ale s výhodou nižšího těžiště a kratšího rozvoru než v Golfu R nebo S3
  • Možná je to tím, že jsme s žádným TT dlouho nejeli, ale překvapilo nás, že má sklopná zadní sedadla. O víkendu bychom tedy mohli vyrazit na předvánoční nákup do švédského obchodu s naplocho baleným nábytkem. Něco nám ale říká, že vyrazíme spíš někam dál od Prahy…
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 131.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 128.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 127.jpg
Všechny funkce infotainmentu včetně navigace jsou integrované do digitálního přístrojového štítu; horní ploška otočného ovladače slouží jako touchpad pro psaní znaků (jméno volaného, cíl cesty) prstem

Nezapomeňte – stejně jako vždy budeme rádi, když se nás zeptáte na konkrétní věci, které vás na novém Audi TT zajímají. Bude-li to v našich možnostech, dotazy zodpovíme v rámci redakčního testu.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud