Praha vystaví stop? Radnice chystá zavedení nízkoemisní zóny

18 komentářů

Pepa
7. února • 21:48

Je to těžké, když v Praze ani Pražáci nevládnou, je tu slezlá sebranka ze všech koutů světa snad. Na Praze 1 nám vládne nějaká srbka nebo chorvatka, nebo co to je. Z Václaváku vyhazujou stánky s klobásama, aby si tam mohli dát svoje kamarády. Je to síla co se tu děje. Poslední 2-3 roky je to snad nejhorší co jsem v životě zažil a viděl a slyšel. Schovávaj prasárny za nějaké ušlechtilé cíle a příjde mi, že jim to lidi snad i žerou.

Zelí
10. února • 19:11

Prahu bych oplotil a nechal pražáky, ať se tam smaží za plotem. Tam nikdo nejede dobrovolně, nikdo tam ani nechce jet. Ale on musí, protože pražští dementi (cca 10% populace) dobrovolně a s velkou iniciativou zapíchli všechny čtyřproudové cesty radiálně ze všech směrů do centra. Teď se diví, že jim tam jezdí auta.

Lukas
8. února • 2:05

Bohuzel...., kdyz nadtoupil Svoboda tak sem mu fandil, po pulroce me nadseni preslo, je to horsi hak za Bema.

Bambus
7. února • 19:57

Několikrát teď v televizi zaznělo, že v Německu porovnával ADAC podobně velká města blízko u sebe s a bez emisních zón. Téměř žádný rozdíl.

Vincenzo
8. února • 11:33

Podobné porovnání se dělalo i v UK. Výsledek byl stejný. Ona totiž nevznikne vyhlášením zóny žádná překážka a ty emise nafouká vítr i do toho centra. Jediný pozitivní vliv je, že ubude aut.

k22
8. února • 9:33

No, ADAC je nezávislá organizace :-D

Rover623
7. února • 17:22

Pokud jim jde skutečně o to co se píše v článku a ne jen o to jak z lidí jednoduše dostat další peníze, tak můžou hned celoplošně zakázat vjezd náklaďákům (až na výjimky), dále všech osobáků s naftovým motorem a taky všech benzíňáků bez katalyzátoru. Nafťáky jsou obecný problém celé Evropy, kdo neviděl kolonu v Evropě a v USA, ten to nepochopí. Paradoxně jsou ovšem pro člověka daleko horší nafťáky s filtrem, protože ty velké kusy prachu z plic dostanete, jsou příliš velké aby se zachytily. Ovšem to co vypouští nafta s filtrem je pohroma, mikroskopické částečky prachu a dalších škodlivých látek jsou jako rakovina, jsou tak malé, že se usazují v buňkách plic a krev je potom roznáší po celém těle.Nicméně tyhle zóny obvykle neslouží k tomu dostat auta z centra, ale pouze k tomu jak snadno vybrat další peníze. Samozřejmě záleží na tom jak budou zvoleny, ovšem jak zde již někdo správně poznamenal mnohem logičtější než vymýšlet tuhle blbost by bylo zvětšení odstavných parkovišť na okrajích Prahy a zlevnění MHD. Od doby co Plzeň zdražila MHD na dvojnásobek, je město permanentně ucpané auty, protože většina těch co jezdila MHD teď raději jede autem, protože peněžní úsporu jim to MHD přináší minimální.

M. Novák
7. února • 16:47

Kdyby Pražáci začali tím, že zvětší parkovací stání na okrajích (např. P+R) a snížili cenu za MHD, tak nemusí vymýšlet hovadiny s plaketami a modrými zónami. Ale spíš to vypadá na výsledek soutěže o nápad, jak s co nejmenším úsilím vytřískat z lidí co nejvíc peněz. (Pro rýpaly: Jsem Pražák - náplava)

Michell
8. února • 14:39

Svata pravda. P+R ze zapadu Prahy je katastrofa. Parkoviste ktere je v pul sedmy rano plne, to nema moc smysl. Dokud se tohle nebyresi, tak zony budou spis ke skode nez k uzitku. Auta ktera nebudou moci do centra, se nudou stahovat do sidlist na okraji, kde uz ted neni misto na parkovani. To urcite obyvatele dotcenych casti velmi oceni. Az se jim budou pod okny prohanet sem a tam tisice aut, ktera nebudou mit kde zaparkovat... Radni pro dopravu by se nejprve mel zamyslet nad dusledky tohoto konani. A ROPID svym omezovanim MHD k teto situaci nijak neprispeje.

LanRic
7. února • 15:29

I když je Praha relativně velký město, tak furt je moc malý na to aby tohle mělo nějakej vliv. Líp by pro město a jeho ovzduší udělali, kdyby dostavěli konečně pražskej okruh...

Skyline
7. února • 14:42

Jen dalsi zlodejina, ktera - jak ukazuji vysledky z Nemecka - k nicemu neni. Dokud budou jezdit chrochtaky, nezlepsi se nic a nejake lokalni zony s vypalnym s tim nic neudelaji.

Jánošík
7. února • 14:23

Zase další bič na chudé řidiče! Tahle banda debilů co vymejšlí takové krávoviny už by se měla střílet!

rom
7. února • 13:48

Hura, konecne konec karcinogennich sazometu bez DPF!

Petr
11. února • 14:09

Podle me by stacilo zkvalitnit praci STK a vsechny ropaky co maji vykuchane DPF filtry okamzite odstavit s pokutou min 50000kc!:-D

Lukas
8. února • 2:03

No paradoxne je prokazano, ze stary diesel je vuci zdravi lepsi nez moderni.
Velke saze vykasles, male se usadi.
A E4 se bezproblemu plni bez filtru ;)

Zelí
10. února • 19:03

Svatá pravda. Nicméně to je pravda jen částečně. Platilo to tak do roku 1995-2000, kdy se nafta neaditivovala. S nástupem systému CR a jeho malých trysek a dále s přidáváním biosraček se začalo masivně aditivovat a tím se jednak zmenšily částice a jednak z aditiv se tam dostaly karcinogenní látky.
Co se týká aditiv, tak to platí i pro benzínové motory. A tam navíc jsou částice řádově menší a pronikají tedy snáze hluboko do plic a do krevního řečiště. Dále při studeném startu benzínového motoru, kdy ještě není v činnosti katalyzátor jde z výfuku naprosto karcinogenní koktejl.

WinDiesel
7. února • 14:04

Ani nevíš, jak jsi hloupý. Většinu pevných částic v ovzduší města vznikají z lokálních topenišť, průmyslové produkce a z opotřebovávání pneumatik vozidel a zde nezáleží na druhu pohonu. Tady ani elektromobily nepomohou.

k22
8. února • 9:32

Hloupý jsi ty, tady se bavíme o karcinogeních čísticích a ty produkuje právě ten tvůj ropák s vykuchaným filtrem3-[

Doporučujeme

Články odjinud