Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

47 komentářů

-Fík
20. července • 11:35

Takže někdy roce 2018 nebudou smět do centra starší 12 let. Mě to připadá v pohodě. 12 let staré auto je prostě staré auto, ale když se to vezme prakticky, tak v denním provozu v Praze se objevují spíše mladší ročníky a ty co mají 12 let staré rachotiny, tak nejezdí tak často.

Fialka
18. července • 17:27

Nikde neni zmineno CNG, LPG ad. Nevite jak to bude s nimi?

petr164
21. července • 14:45

Bez problému stejně jako E85.

Řidič
18. července • 12:39

Budeme muset asi okupovat městské silnice.Co se dal starostu?

Bobby Deerfield
18. července • 11:37

Ti naši politici jsou tak přibrždění, že zavádějí něco, co se jinde evidentně neosvědčilo. Ani se nepamatuji, že by své nápady byli schopni někdy revokovat. Tedy pokud změna nesloužila ku prospěchu přímo jim.

rkkk
18. července • 8:13

Omyl. Smůlu nemají jen diesly do roku 2006, ale i majitelé všech novějších aut a dokonce i lidi bez aut - protože i jim občas něco ty staré diesly vezou.

Homer J
17. července • 19:41

Z Prahy bych odstranil zejména staré busy a náklaďáky. Ty jsou pro ovzduší horší než auto, které projede město rychle. Ale když stará Karosa staví co chvíli na zastávce, tak při rozjíždění vypustí tolik škodlivin, jako jeden starý osobák s dieslem za měsíc.

rkkk
18. července • 8:32

Zatraceně, nechápete, že na nový autobus za 5 milionů musí tisíce lidí jezdit do práce a tam vozit třeba cihly, rozvážet květiny nebo vozit lidem pizzu ? Aby se vydělalo 5 milionů, musí se najezdit tisíce a miliony kilometrů a předčasná likvidace auta, které může ještě sloužit, přinese sice menší exhalace daného auta, když to nové bude míň kouřit, ale také obrovské exhalace těch aut, co budou jezdit, aby se na to nové vydělalo ?

petr164
21. července • 14:44

Máte pravdu, ale největší problém s kvalitou ovzduší v důsledku dopravy je v pražské kotlině (v údolích v centru). Tam by měl být postin nekompromisní. Pro zaostalejší jen tolik, že do deseti tisíc má každý konverzí kit na E85 se zápisem do TP a může si vesele jezdit, kam se mu zlíbí.

Fantomas
17. července • 20:43

Takhle to brát nejde. V tom osobáku sedí jeden, občas dva lidi, ale v autobusu třicet, takže jeden autobus nahradí kolonu třeba 15 aut.
A Prahu teda neznám, ale skutečně tam ještě jezdí staré kouřící autobusy?

Filip
18. července • 0:04

Jezdí v Praze stovky autobusů a 99 % jsou vozy které už dávno nemají na silnici už co dělat hlavně Karosa a Iveco koncept motorů je 50 let starý a emise pořád stejné i horší takže nevím čemu se divit.

petr164
21. července • 14:41

Chlapsky lžete. DPP provozuje převážně v posledních osmi letech přízené vysokomýtské Citelisy a libchvské SORy, první Euro4/5, druhý Euro5. Zbytek jsou repase vozů z Mýta zpravidla s novými motory minimálně Euro3. Používá se nízkoemisní bionafta a pár vozů na CNG. Soukromníků se staršími karosami řady 700 je jen pár na okrajích, které jsou dobře větrané, takže bez problémů. Takže nelžete.

assf
17. července • 9:37

Přínos nulový, byrokracie obrovská.
V naší vsi zavedeme zóny, kdy bude povolen vstup jen s ekopodrážkami na botách.
Nechceme tu žádný obrus ze škodlivých plastů a gumy.

ctrl
16. července • 22:01

Mám dotaz: Je nadpis článku skutečně správný? Cituji: "Ve dvouletém období po zřízení nízkoemisní zóny bude vjezd do zóny povolen vozidlům zařazeným do emisních kategorií 3 a 4 (označeným žlutými a zelenými emisními plaketami). Po skončení tohoto období dojde ke zpřísnění omezení a vjezd bude povolen již jen vozidlům emisní kategorie 4. Postupné zpřísňování omezení vjezdu poskytne veřejnosti více času pro přizpůsobení se podmínkám nízkoemisní zóny.“Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 56/2013 Sb.:
I. Vozidla kategorie M nebo N podle jiného právního předpisu3) se vznětovými motory
Emisní kategorie 3 vozidla splňující mezní hodnoty emisí EURO 3 nebo EURO III
Emisní kategorie 4 vozidla splňující mezní hodnoty emisí EURO 4, EURO IV, nebo vyšší
II. Vozidla kategorie M nebo N podle jiného právního předpisu3) se zážehovými motory
Emisní kategorie 4 vozidla splňující mezní hodnoty emisí EURO 1, EURO I, nebo vyššíTj. pokud se nemýlím, třeba vozidlo Škoda Favorit vybavené vstřikování a řízeným katalyzátorem je OK, jeho karburátorové verze však nikoli. Majitelé vozidel se vznětovými motory jsou na tom o poznání hůře. Zdroje:
http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2013-56...
http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/... ...
http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/automobilo... ...

eLzyx
16. července • 23:10

novinařina je už prostě sprosté slovo. Teď je to bulvárovština.
Byl bych rád, kdyby se k příspěvku "ctrl" vyjádřil buďto sám autor článku, nebo někdo kompetentní z Autorevue. Jestli tam někdo takový vůbec ještě je.

Karl
16. července • 22:25

Je to tak, pokud není v TP vyznačená emisní norma, pak se řídí zařazení podle roku výroby... Takže prakticky všechna vozidla se zážehovým motorem a řízeným katalyzátorem vyrobená po roce 1993 anebo před r. 1993 a provedeným zápisem emisní normy v TP automaticky budou zařazena do kategorie 4. a dostanou zelenou plaketu. Tak jak je to v Německu.Co ale nepochopím, proč zas máme něco jiného a neuzná se ta, co na vozidle už je... Takže plaketa do Německa, plaketa do ČR (zatím jen Prahy), vedle dálniční známka ČR, dálniční známka Slovensko... za chvilku bude celá pravá strana okna polepená :/

Lukas-e30
17. července • 6:00

Nemusi tam byt napsana primo norma, ale musi tam byt alespon cislo dle jakeho predpisu plni normu - a z toho se da vyvodit jak na tom ses.Pokud tam je prazdno da se to nechat doplnit - jen musis mit cas na litani po" dobozci" - kde ti za ruzne tucny poplatek vyhledaji jak na tom ses...

petr
16. července • 21:23

Pokud mám správné informace, tak zóny zavedli Němci a přínos k čistotě ovzduší je u nich stále diskutovaný. Záleží totiž na velikosti sledované oblasti, ve které zóna je. Čím je poměr velikosti sledované oblasti ku zóně omezení větší, tím je přínos neprokazatelnější až se mění ve zhoršení čistoty ovzduší v danné oblasti, která obsahuje zmíněnou zónu omezení. Důvodem je to, že auta zónu prostě objedou delší cestou a vypustí v sledované oblasti celkově více emisí. Smutné na celé věci je, že takovéto, objektivně jen víceméně politické opatření, postihne především nízkopříjmové obyvatele ČR. A kuriózní to je v tom, že to jsou zpravidla voliči této politické garnitury.

eLzyx
16. července • 21:03

takže zase papežštější než papež. V Německu není problém s benziňákem s Euro 1, tady je nutný Euro 4 :-/

Lukáš
17. července • 9:24

četl jste ten článek?

eLzyx
17. července • 10:46

myslíte ten včerejší? Ano, ten jsem četl. Dnes byl poupraven.

Jiří Kokoška
17. července • 9:29

To jsem zvědavý jakou emisní normu mě přidělí!? Od války jezdím stále ještě na dřevoplyn!

Petr H.
16. července • 20:10

Tak nevím kde byli autoři článku na tom že do centra se nepodívají auta do roku 2006, já například mám auto z roku 2004 a do Vašeho pražského centra se zcela určitě podívám, protože mám auto s emisním limitem EURO4, tedy konkrétně Citroen C5 r.v. 2004 po faceliftu s FAP filtrem a i kdybych jej neměl tak totéž auto bez FAP filtru splňuje pořád ještě normu EURO 3. Ale až konečně politici pochopí že autodoprava není největší znečišťovatel ovzduší a udeří na ty kdo opravdu znečišťují ovzduší tak to už bude na světě emisní limit EURO 8-9??? pokud tedy někdy něco s těmi pravými udělají

Fantomas
16. července • 20:44

To já si naopak myslím, že globálně možná ne, ale ve městech a konkrétně v zónách, kde lidé žijí a ve kterých se pohybují, je silniční doprava tím největším problémem pro ovzduší.

Já jsem tu
16. července • 20:35

No Taky myslím že to je od roku. Jinak poslanci vědí ,že auta nejsou největší znečišťovatelé, ale že to hodně sype do jejich kapsy :D Jako vždy :D

Neurotic
16. července • 20:31

Nechci kazit radost, ale ono to mělo být tak, že se to bude určovat podle roku a ne podle toho co to auto vypouští :-D (aspon jsem to tak někde četl možná to změnili.)

Lukas-e30
16. července • 20:35

Ne to si jen novinari vymysleli, plati norma co je v TP, novinari vzali v potaz jen od kdy ona norma plati...

Neurotic
16. července • 21:10

Aha takže to zvorali novináři, ale ono občas není poznat, kterou část zvoral novinář a kterou politik

Lukas-e30
17. července • 5:54

Vzdy se vsude hovori o norme z fabriky, jen politik a novinar sou tupi a jedou podle tabulek od kdy ona norma plati...

Jouza
16. července • 19:20

Pokud me pamet nesali, tak normalni automobilky delali EU3 nekdy od 99 ... EU4 snad 2001...

Lukas-e30
16. července • 20:33

Tak to se mylis, benziny ve valne vetsine ano, diesely rozhodne ne.Treba E200-270CDI plni jen normu E3 do roku 2005, 270ku nahradila 280 ktera E4plni a 200-220 plni E4 taky snad az s faceliftem, t.j. leto 2006... A takovych me napadne vic.Thalia 1.4 16V plni E3 a v roce 2006 nebyla temer k dostani z duvodu problemu s nabehem vyroby a dodavala se snad az na podzim...

Jouza
16. července • 21:28

ja rikal normalni automobilky ... třeba takova debilni OI to mela od 2001, VW snad o rok driv.
Zalezelo také na trhu na kterym jste to kupovali a zda to bylo auto kategorie M1 nebo N1 ...
N1 mohli mit ještě dlouhou dobu EU2.Mel jsem Formana s EU1 a o 2 roky novejsi P306 benzin nemel zadne EU...

Lukas-e30
17. července • 5:56

Ukaz mi O1v rope co plni E4 od roku 2001...Vseobecne diesely plnily EU4 vetsinou az na posledni chvily, u benzinu to bylo jinak, tam dosahnout E4 nebyl vcelku zadnej problem...

Tom
19. července • 12:32

Máte pravdu. O1 TDI do faceliftu (rok 2001) plnila EURO 2. Od faceliftu EURO 3. EURO 4 je až u O2.

Jouza
16. července • 21:29

A třeba Focuse z 2001 jsem mel s EU4 ...

Lukas-e30
17. července • 5:53

Jenze porovnavat benziny a diesely je trosku mimo...

runner42
16. července • 19:13

Samozřejmě že budou individuální výjimky. Pro pana Humla a jemu podobné.

Fantomas
16. července • 19:37

Je nenápadné, že se to zavedení zón rozbýbalo hned potom, co jim odtáhli pár aut...

Ludek_II
19. července • 8:42

Já bych naopak uvítal, kdyby třeba odtáhl pan Huml a pár jemu podobných. A kromě občanství bych je zbavil i svéprávnosti :-D

Jirass
16. července • 19:05

Dělají vůbec ti papaláši někdy něco pro lidi? Jde jim jen o svoje koryta a jen buz.erovat normální lidi. Proč se vymýšlí takový nesmysly? Achjo.3-[

st
23. července • 16:39

Hlavně by ty "normální" lidi měli přemýšlet aspoň jednou za 4 roky u voleb a politiky, kteří něco takového vyprovodit na smetiště dějin. Jinak budou přicházet s novými a ještě "lepšími" nápady.

Quebe
16. července • 18:19

Tak proč vlastně ty zóny zaváději, když sami přiznávají, že ke zlepšení kvality ovzduší vlastně nedojde? Kdyby se alespoň téhle lži drželi... Jojo, od automobilek přistálo pár peněz na stole a vidina dalších za individuální výjimky asi budou pravým důvodem, což?

st
23. července • 16:37

Aby se někdo napakoval, aby někdo měl co dělat. Viz "slavné" modré zóny, které přinesli více škody, jak užitku. Prostě vyhlásíte zónu, aby do ní někdo mohl, tak budete muset vydávat plakety. Ty bude muset někdo vyrábět... distribuovat... a hlavně kontrolovat. To zas MP bude mít rej...

Fantomas
16. července • 19:34

Spíš aby "socky" nezabíraly místa k parkování :-/

pinpo
17. července • 13:52

takze ak som si ako vtedajsi podnikatel kupil novy Mercedes v roku 2002 za hriesne peniaze tak teraz tam s nim nemozem koli nejakym emisiam
socka nie som a tak musim predat drahe, dobre stale funkcne auto a kupit nejaku oturbenu kosacku

Fantomas
17. července • 14:23

Ano, pokud si nekupuješ pravidelně nové auto, tak jsi pro systém nezajímavá překážka, kterou je potřeba eliminovat, nebo alespoň odsunout někam na okraj.

xdrive4
16. července • 18:00

Opět budou mít vyjimky staré autobusy MHD, staré Tatrovky, Liazky, Avie ap. které budou vjíždět do centra nutně něco opravovat. Přesně ty vozidla co mají výfuk jako kanon a smrdí jak 5.osobáků před smrtí. Takže BUS z 98 ano MB z 05 ne. Katastrofa.

Doporučujeme

Články odjinud