Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Magistrát hlavního města Prahy nečekal na podzimní komunální volby a schválil zřízení takzvané nízkoemisní zóny, do které nebudou moci vjíždět auta nesplňující danou úroveň emisní normy Euro. Město přitom zvolilo rozsáhlejší ze dvou zvažovaných variant. Zóna tak bude sahat od Holešovic k Bráníku a od Smíchova do Strašnic. Z jižní a západní strany bude fakticky ohraničena Jižní spojkou.

Od zavedení zóny 1. ledna 2016 se do širšího centra Prahy nepodívají auta, která nesplňují alespoň emisní normu Euro 3. Za další dva roky ale dojde k dalšímu zpřísnění – vyžadováno bude nejméně Euro 4, které typicky splňují dieselová auta vyrobená po roce 2006. U vozů poháněných zážehovým motorem postačí Euro I, respektive první zápis do registru po 1. lednu 1993.

Výjimky budou

Magistrát předem počítá s tím, že bude udělovat řadu výjimek: vozům MHD, rezidentům, ale také historickým vozům. Podle ČTK se chystají rovněž individuální výjimky.

Náklady na zřízení zón by neměly výrazně přesáhnout milion korun. Samozřejmě se tím myslí přímé náklady magistrátu, souhrnné výdaje motoristů na obměnu vozového parku budou o několik řádů vyšší. 

Praha se rozhodla zřídit emisní zónu v nejpřísnější z navrhovaných variant i přesto, že její přínos pro kvalitu ovzduší v hlavním městě bude přinejlepším zanedbatelný. Před časem jsme téma rozebírali v následujícím komentáři:

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zónu, ohání se neexistujícími studiemi

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků