Praha schválila nízkoemisní zónu, smůlu mají diesely do roku 2006

Magistrát hlavního města Prahy nečekal na podzimní komunální volby a schválil zřízení takzvané nízkoemisní zóny, do které nebudou moci vjíždět auta nesplňující danou úroveň emisní normy Euro. Město přitom zvolilo rozsáhlejší ze dvou zvažovaných variant. Zóna tak bude sahat od Holešovic k Bráníku a od Smíchova do Strašnic. Z jižní a západní strany bude fakticky ohraničena Jižní spojkou.

Od zavedení zóny 1. ledna 2016 se do širšího centra Prahy nepodívají auta, která nesplňují alespoň emisní normu Euro 3. Za další dva roky ale dojde k dalšímu zpřísnění – vyžadováno bude nejméně Euro 4, které typicky splňují dieselová auta vyrobená po roce 2006. U vozů poháněných zážehovým motorem postačí Euro I, respektive první zápis do registru po 1. lednu 1993.

Výjimky budou

Magistrát předem počítá s tím, že bude udělovat řadu výjimek: vozům MHD, rezidentům, ale také historickým vozům. Podle ČTK se chystají rovněž individuální výjimky.

Náklady na zřízení zón by neměly výrazně přesáhnout milion korun. Samozřejmě se tím myslí přímé náklady magistrátu, souhrnné výdaje motoristů na obměnu vozového parku budou o několik řádů vyšší. 

Praha se rozhodla zřídit emisní zónu v nejpřísnější z navrhovaných variant i přesto, že její přínos pro kvalitu ovzduší v hlavním městě bude přinejlepším zanedbatelný. Před časem jsme téma rozebírali v následujícím komentáři:

Život řidiče | Názory

Praha vážně chystá nízkoemisní zónu, ohání se neexistujícími studiemi

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků