Je zkrátka potřebné zásadně změnit legislativu a vrátit se k tomu, co už zde jednou platilo. Prostě - zavést povinnost každý stacionární radar a každé úsekové měření označit značkou. A na tu značku dát i rychlostní limit, který je kontrolován. Možná by to byla zajímavá otázka pro právníka, někde v zákonech o policii bude určitě i definice případů, kdy policie smí pracovat skrytě. Možná by to šlo na ty kamery napasovat :-D
Jsem toho názoru, že označení, kde je radar, je proti logice. Nejsem odpůrce radarů. Jsem odpůrce toho, kde se měří, a za jakým účelem se měří. U nás v sídlišti je bezpečná rychlost tak kolem třicítky. Přitom tam omezení není. Tam je i padesátka nebezpečná. Ale radar jsem tam nikdy neviděl. Proč asi?
Já jsem zase toho názoru, že je to naprosto logické. Radary přece mají sloužit ke zvýšení bezpečnosti provozu v problematických místech. Povinné označení stacionárních radarů značkou by zabránilo zneužívání radarů namontovaných na bezproblémová, bezpečná, ale finančně lukrativní místa a zároveň sloužilo k označení a zvýraznění nebezpečných, a proto monitorovaných míst. Mimochodem, dělá se to tak ve spoustě civilizovaných zemí, včetně například i Polska. Sto metrů před stacionárem je cedule jako kráva s upozorněním na měření a vyznačeným rychlostním limitem.
90 procent vybírání pokut je kasička. Bezpečnost a plynulost je jen zástěrka.Přeci jde o peníze. Hodně peněz. Neskutečně hodně peněz. Lidi jsou až na druhým místě.
Jeden z nejlepsich zazitku jsem mel ve strahovsle tunelu...jedu si to v sobotu dopoledne ze stresovis smerem na andel, nikde zadne auto, vubec zadny provoz...dodrzuji si tu 70 v tunelu jen tim, ze dam nohu z plynu a setrvacnosti si jedu z kopce....za 14 dni dopis abych zaplati 500,- protoze jsem v tunelu jel misto 50kou 64km/h. Z jakeho duvodu snizuji rychlost o vikendech ze 70 na 50 mi opravdu neni jasne...ale verim, ze penez se tak videla dost, ono nikoho nenapadne kontrolovat tu svetelnou ceduli, kdyz je tam 70 i v hustem provozu i kdyz mrzne...tak proc by tam mela byt 50 kdyz jede jedno auto za minutu...buzerace
Ke snižování rychlosti v tunelech se před pár lety vyjádřil nějaký mamlas od MP. Zcela bezelstně prohlásil něco ve smyslu: „No my to tam občas přepneme, abychom viděli, jestli to jako lidi budou dodržovat.“
Krásné. Nic nezastírá a nemaskuje. :-D
Tak jestli to delaji ze srandy, tak to je jasne zneuziti pravomoci.
Spis je to jasna demence
Aha takže ty kamery na jižní spojce, směr barandovský most, před sjezdem na 5.května nefungují? To samé pro kamery hned za nájezdem od Modřanské? A křižovatka Kbelská Kolbenova? To je nějaké divné....
To jsou jen kamery, ne radar. Slouží k monitorování situace.
No nevim....na krizovatce kbelska kolbenova jsem dostal pokutu takze monitorujou vice nez dopravu :-|
Všechny úsekáče na Jižní spojce jsou spojeny do jednoho bodu cca v její polovině - za lanovým mostem. Přesnější data nejsou.Na té křižovatce to byla pokuta za rychlost?
Tak treba na Novodvorske nedavno namontovali radar, ktery meri okamzitou rychlost pred prechodem pro chodce, kde je rychlost snizena na 30km/h. Misto toho,abych sledoval zda-li se nejaky chodec nechysta prejit nebo ve vedlejsim pruho nebrzdi pred prechodem auto, pred kterym uz chodec prechazi, tak sleduji tachometr, abych neprekrocil "rychlost". Uz se mi tam takhle podarilo chodce skoro nabrat. Driv tam ridici zpomalili z 50 plynule pod 40 ale sledovali okoli, dnes sleduji uz jen tachometr a pred radarem dupnou na brzdu... To jiste vymyslel nejaky expert na bezpecnost
Teda 100% souhlas. Všude, kde vím, že je radar (zvláště čím dál rozšířenější snížení hluku), tak jako debil čumim na tachometr místo toho, abych byl 100% soustředěný na dopravní situaci okolo.
Přesně, nedávno jsem jel z D1 do Vršovic po Spořilovské a z toho kopce dolu se na mě tlačil nějakej ich..il s dodávkou, já lehce přibržďoval abych se vešel do 50, stejně to blejsklo. Naštěstí mám vyzoušeno že třeba na jižní spojce to sice blýská furt, ale pokud mám na tachometru do max 90 tak mi zatím nic nepřišlo.
Stačí mít SPZ na to správném seznamu a nikdy vám za překročení rychlosti nic nepřijde. Trochu peněz a vliv dělají své.A pak také existují opačné seznamy. Kde být napsán není moc dobré viz. třeba diskuse na:http://www.straznici.com/forum/index.php...
To bude tím, že to nejsou radary, ale kamery... :-)Rychlost zjistí tak, že odečtou čas průjezdu na druhé kameře od času průjezdu na první kameře a při znalosti délky úseku už je to pak snadná trojčlenka. Měří se tedy průměrná rychlost v úseku mezi dvěma kamerami (proto se to taky jmenuje "úsekové" měření) a kamery tudíž musí fotit každé auto, které projede - pokutu ovšem dostanou pouze ti, kdo projeli rychleji, než je limit (s nějakou odchylkou - viz Vaše poznámka o 90 km/h, mně to při 100 km/h už poslali).Z výše uvedeného důvodu taky nemá smysl brzdit před první kamerou a pak to zase rozjet...
Tak treba ten radar na novodvorske neni usekovy, ale meri v tom danem miste pred prechodem v obou smerech. Proste pred tim dupnout na brzdu a po 10metrech uz zas muzete jet 50.
OK, reagoval jsem na příspěvek o Spořilovské ul.
Take jsem si vsiml, ze spoustu ridicu to akorat vyleka, kdyz to na ne blejskne i kdyz dodrzuji rychlos...pak se divi co se deje a akorat zmatkuji...ale proc trochu ty ridice nevystresovat ze jo. Ono preci jen ta 50 se alespon da podvedomne dodrzovat, ale 30 je na to auto proste malo, to opravdu musi clovek na ten tachometr civet jak deb..
No u obyč. radaru taky záleží zda je to na příjezdu nebo na odjezdu na příjezdu radar fotí a blýská jako první a čeká na výsledek měření (vyjetí vozidla z radarového svazku) a pak vyhodnocuje podlimitní nadlimitní . Na odjezdu dělá fotku a blýská až po změření a vyhodnocení.
Je to šikana na řidiče!!! S bezpečností provozu to nemá nic společného! Jejich heslo by mělo být Buzerovat a loupit. Raději by se měli zaměřit na špatně seřízená potkávací světla. Tam, například je problém. To je ale moc práce. To se jim nechce.
Súhlasím so svetlami, oveľa horšie sú dodatočné LED svetlá asi 10cm nad vozovkou a predné hmlovky ako denné svietenie (s tým nebude veľa ľudí súhlasiť, pretože to používajú). Stačí malý horizont a sú zbytočné...
světly
Světla pro denní svícení musí být min. 25 cm nad vozovkou. Když nejsou, nemohou projít TK. Já žádná auta s těmito světli 10 cm nad vozovkou nepotkávám.
...a pak ses probral...
...a tys se posral. :D
Pěkné. A k tomu zásadní otázka: Jak měření rychlosti souvisí s "bezpečností a plynulostí" silničního provozu? Odpovím si sám. Reálně nijak. Na místech, kde se neměří, není provoz ani nebezpečnější ani méně plynulý (spíš naopak).Jde ryze o ekonomickou aktivitu, státem požehnaný výběr výpalného.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.