Praha neuzavře Smetanovo nábřeží pro auta, alespoň prozatím

Rada hlavního města sice pověřila příslušné instituce ověřením proveditelnosti, ale žádné rozhodnutí zatím nepadlo a v nejbližších měsících ani nepadne.

Na sociálních sítích koluje informace o tom, že Praha brzy uzavře Smetanovo nábřeží a Malou stranu pro automobilový provoz. Informoval o tom i Blesk.cz. Takové tvrzení je však přinejmenším nepřesné.

Rozhodnuto ještě není

„Žádné konečné rozhodnutí nepadlo a s trvalým uzavřením Smetanova nábřeží a Malé Strany pro automobily se v letošním roce nepočítá,“ řekl redakci AutoRevue.cz tiskový mluvčí magistrátu Jakub Stadler. 

Šiřitelé informace podle něj zřejmě vycházeli z usnesení rady, která mimo jiné pověřila Technickou správu komunikací (TSK) oveřěním proveditelnosti navrhovaných opatření. 

„O čem maximálně uvažujeme, jsou občasné uzavírky, obdobně jako v loňském roce v rámci projektu Nábřeží žije, kdy došlo k šesti sobotním uzavřením Smetanova nábřeží pro automobily,“ dodává Stadler. 

Těmito občasnými uzavírkami se v obsáhlém komentáři zaobíral Lukáš Dittrich. Po několika osobních návštěvách dospěl k závěru, že zklidněné nábřeží příliš nežilo – názvu akce navzdory – a že způsobilo značné dopravní komplikace na protejším břehu Vltavy.

Zneprůjezdnění zatím jen jako návrh

Pravda je, že usnesení rady navrhuje řadu dopravních omezení, která mají navazovat na otevření tunelu Blanka. Vedle zneprůjezdnění Malé Strany a Smetanova nábřeží radní navrhují mj. zřízení vyhrazeného pruhu na magistrále, záměrné zpomalení provozu novými semafory a další opatření.

Život řidiče | Názory

Hamburk chce přesadit lidi z aut na kola. Mao Ce-tung by měl radost

Občanské sdružení OSBID (Občané za svobodnou a bezpečnou individuální dopravu) navrhované kroky kritizuje. „Uzavřením širšího centra pro individuální automobilovou dopravu bude přetížení místních komunikací pouze převedeno do jiné oblasti. A investice do posílení kapacity přijdou vniveč, protože za cenu tunelu Blanka pouze dojde k přesunu dopravních problémů do jiného místa,“ uvádí na svém webu.

Jakub Stadler jim dává nepřímo za pravdu, když naznačuje, že žádost o prověření navrhovaných opatření není totéž co jejich schválení. „Už nyní se ukazuje, že zcela vyloučit dopravu z Malé Strany, případně ze Smetanova nábřeží nebude možné a nejde tedy o aktuální záležitost,“ řekl.

TSK nejprve zpracuje zadanou analýzu, která nebude hotova dříve než za několik měsíců. O budoucnosti automobilové dopravy v širším centru Prahy tak patrně rozhodne až nové vedení města, vzešlé z komunálních voleb letos na podzim.

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků