Praha loni poprvé po 21 letech zažila pokles automobilové dopravy

Objem automobilové dopravy v Praze se loni poprvé za 21 let snížil. Technická správa komunikací (TSK) v měření dopravních výkonů, které na pražských komunikacích provádí od konce 70. let minulého století, zaznamenala pokles o 1,2 procenta.

Celkové výkony loni klesly zhruba z 22,2 milionu kilometru na 21,93 milionu kilometru. Náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec předpokládá, že trend mírného poklesu, který podporuje cena pohonných hmot a omezování dopravy v centru, bude pokračovat. 

Téměř o tři procenta klesla nákladní doprava, osobní o procento. „Dopravní výkony od roku 1990 strmě rostly. Byť je to (pokles o) jedno procento, je to zajímavý jev,“ řekl Pivec. „Předpokládáme, že letos nedojde ke zvýšení objemu dopravy. Předpokládáme zachování současného stavu,“ dodal.

Život řidiče | Cestování | Názory

Češi přestávají využívat MHD. Přesedají do aut

Cestující se ale podle Pivce nepřesouvají do MHD. „Počet lidí v MHD se nezvedl. Snížila se celková mobilita, lidé méně cestují,“ upozornil.

Podle informací E15 loni počet lidí, kteří MHD využívají, klesl. Praha přišla o 100 milionů cestujících, polovina úbytku připadá na metro. Počet pasažérů v pražské MHD loni činil 1,123 miliardy.

Zdroj: E15.cz 

Foto: profimedia.cz
 
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků