Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Jedna z nejvytíženejších tepen v Praze, ulice V Holešovičkách, kterou fakticky začíná dálnice D8 do severních Čech, se zřejmě přesune pod zem. Nový plán v úterý na Žofínském fóru představil náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek.

Město totiž aktuálně řeší, co si počít s desítkami tisíc aut, které v oblasti Pelc Tyrolky za dva roky vychrlí dnes dokončovaný tunel Blanka. 

„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu: nemá konec,“ zahájil Nosek. Původní plány počítaly s projektem pracovně zvaným Blanka II, který měl odvést proudy vozidel dále směrem k Jižní spojce. To se ale ukazuje jako nerálné a příliš nákladné, soustava tunelů Blanka II by měla stát minimálne 40 miliard korun, na což město nemá peníze.

„Navíc je jasné, že u odhadované ceny to nikdy nekončí,“ uvedl Nosek. Obří stavba se navíc může podle podmínek studie EIA začít stavět až po dokončení velkého pražského okruhu u suchdola, to je ale v nedohlednu. Město proto začalo plánovat alternativu se zahloubením frekventované ulice V Holešovičkách, které by podle Noska vyšlo na 3,5 miliardy korun.

Aby mohli řidiči využít po výjezdu z Blanky trasu V Holešovičkách – Liberecká – Kbelská – Průmyslová, bude třeba navíc postavit mimoúrovňové křižovatky Průmyslová/Poděbradská a Kbelská/Kolbenova. To si vyžádá další tři miliardy korun. Celá akce přizpůsobení všech zmíněných ulic dopravě na okruhu by neměla podle Noska překročit náklady devět miliard korun.

Klepněte pro větší obrázek

 „Je to alternativní řešení, které pomůže rychle zprovoznit městský okruh jako celek, to nám umožní zklidnit dopravu v centru,“ doplnil náměstek. Vše by prý mělo být hotové do šesti let. Stavba přitom výrazně zkomplikuje život obyvatelům Libně, kteří si minimálně jednu stavební sezonu prožijí krušné časy.

Podle Noska bude následně možné proměnit severojižní magistrálu v klidnou městskou třídu plnou zeleně. Podobně by mohla vypadat povrchová úprava zahloubené ulice V Holešovičkách. Do budoucna se město nevzdává ani Blanky II, zatím je však v oblasti teorie.  

Zdroj: E15.cz

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků