Praha chce zahrabat ulici V Holešovičkách

Jedna z nejvytíženejších tepen v Praze, ulice V Holešovičkách, kterou fakticky začíná dálnice D8 do severních Čech, se zřejmě přesune pod zem. Nový plán v úterý na Žofínském fóru představil náměstek pražského primátora pro dopravu Josef Nosek.

Město totiž aktuálně řeší, co si počít s desítkami tisíc aut, které v oblasti Pelc Tyrolky za dva roky vychrlí dnes dokončovaný tunel Blanka. 

„S nadsázkou říkám, že tunel Blanka je fajn, ale má jednu chybu: nemá konec,“ zahájil Nosek. Původní plány počítaly s projektem pracovně zvaným Blanka II, který měl odvést proudy vozidel dále směrem k Jižní spojce. To se ale ukazuje jako nerálné a příliš nákladné, soustava tunelů Blanka II by měla stát minimálne 40 miliard korun, na což město nemá peníze.

„Navíc je jasné, že u odhadované ceny to nikdy nekončí,“ uvedl Nosek. Obří stavba se navíc může podle podmínek studie EIA začít stavět až po dokončení velkého pražského okruhu u suchdola, to je ale v nedohlednu. Město proto začalo plánovat alternativu se zahloubením frekventované ulice V Holešovičkách, které by podle Noska vyšlo na 3,5 miliardy korun.

Aby mohli řidiči využít po výjezdu z Blanky trasu V Holešovičkách – Liberecká – Kbelská – Průmyslová, bude třeba navíc postavit mimoúrovňové křižovatky Průmyslová/Poděbradská a Kbelská/Kolbenova. To si vyžádá další tři miliardy korun. Celá akce přizpůsobení všech zmíněných ulic dopravě na okruhu by neměla podle Noska překročit náklady devět miliard korun.

Klepněte pro větší obrázek

 „Je to alternativní řešení, které pomůže rychle zprovoznit městský okruh jako celek, to nám umožní zklidnit dopravu v centru,“ doplnil náměstek. Vše by prý mělo být hotové do šesti let. Stavba přitom výrazně zkomplikuje život obyvatelům Libně, kteří si minimálně jednu stavební sezonu prožijí krušné časy.

Podle Noska bude následně možné proměnit severojižní magistrálu v klidnou městskou třídu plnou zeleně. Podobně by mohla vypadat povrchová úprava zahloubené ulice V Holešovičkách. Do budoucna se město nevzdává ani Blanky II, zatím je však v oblasti teorie.  

Zdroj: E15.cz

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků