Praha: Autobusový pruh má zabrat prakticky celou Strakonickou

15 komentářů

JirkaK
26. ledna • 7:54

„Pro nejlepší využití efektů preference jsou opatření účelně soustřeďována do preferenčních os, které definují úseky sítě místní komunikací s intenzivním provozem svazků důležitých linek. Zrychlení a zkvalitnění průjezdu vozidel veřejné dopravy v těchto úsecích bude mít výrazný pozitivní vliv na provoz velkého množství spojů,“ dodává Martin Šubrt.
Může mi prosím ten šubrtí vejšplecht někdo přeložit do češtiny?

<0174
26. ledna • 14:40

Pruhy se budou stavět tam, kde jezdí hodně autobusů, takže se cestujícím ušetří hodně času.

OMG
27. ledna • 6:33

Mnojo, no ale tamtudy velké množství spojů nejezdí.
.............
Takže v češtině to znamená toto: zatímco dosud Prahavoliči v několika autobusech museli v časech špičky čekat společně s Prahanevoliči v osobních automobilech ve stau, po provedených úpravách budou menšinoví voliči Prahy v autobusech preferováni před většinovými voliči mimopražskými, tím jim alespoň teoreticky možná přestanou závidět vyšší komfort individuální dopravy, který veřejná doprava ani teoreticky neposkytuje, což teoreticky možná podpoří jejich přesvědčení jít volit ty, kteří tuto nikoli teoretickou, ale bohužel konkrétní kravinu vymysleli a aplikovali. A jak je v CZ běžné, po několika měsících se ukáže, jak konkrétně velká kravina to je a tiše se to zruší.

tito
27. ledna • 6:54

To přišel takhle jednou středočeský dopravce Martin za pražským radním Karlem a říká: Karle vole mi stojí busy na Stračeně, koukej s tím něco udělat, chci svůj pruh. Karel: Martine, ty hovado, přeci kvůli tvejm vosmi dostavníkům nezasekám na hodiny 30 tisíc osobáků v jednom pruhu. Martin: Karle, vole, jestli ne, tak ti budu platit jen jednu štětku měsíčně a zkrátím ti desátky. Jo a nevylepím ti předvolební ksicht v busech, osobáky mi sou u pr...le. Však von se z toho Šubrt nějak vylže.a dál už to znáte.

Rejpal
27. ledna • 9:03

Ve špičce, když je Strakonická ulice zcela ucpaná, tak tam stojí a popojíždí najednou okolo 800 vozidel. Z toho je přibližně 5 dálkových autobusů, 10 linkových autobusů ze středočeského kraje, 30 autobusů MHD, 10 velkých nákladních automobilů a 40 dodávek do 3,5t. Většina vozidel (přes 700) poskytuje vyšší komfort individuální dopravě. Několik motocyklů není třeba počítat.Bohužel na té ucpané silnici čekají lidé, kteří by mohli dělat něco rozumnějšího. (Mezi ně asi nebudou patřit řidiči autobusů a nákladních vozidel, kteří mají řízení v popisu práce.) V autobusech se nalézá přes 150 lidí jedoucí z větší dálky, asi 450 lidí ze středočeského kraje a 1500-2000 pražských cestujících v MHD. V osobních vozidlech se nalézá okolo 800 cestujících (opravdu některá vozidla vezou i někoho jiného než řidiče).Vážně mají mít vozidla, která tvoří pouhou necelou dvacetinu provozu svůj preferenční pruh? Vždyť když všechny ty autobusy postavíte do řady za sebou, tak ta řada bude kratší než Lahovičky.

Kankunen
26. ledna • 8:21

V češtině to nedává reálný smysl.:-D

Jirka
25. ledna • 20:53

To myslí pan Šubrt vážně, nebo něco bere??
Už ted je na barandovském mostě zácpa a on tam chce dát buspruh...
Další dementní nápad.. co vše si ještě necháme líbit??

pepi
25. ledna • 22:37

přesně, to snad už není možný že kdejakej totálně vymytej absolutně nefundovanej "odborník" zavádí tahle opatření... celej svět ví že doprava je ok když je plynulá ale néé v praze se budou přidávat prahy co ničí auta zvětšují smrad a zužují se silnice...

Driver
26. ledna • 12:45

Jo jo. Já jsem dodnes nepochopil, jak v Berlíně (nejen, spíše každé větší velkoměsto v Německu) má podzemní podjezdy, aby nemuseli stát na křižovatkách, když projíždí centrem, dále sjezdy a nájezdy na křižovatkách nebo kruháčích to je běžné ale co je vrchol, tak zbourali ty perfektní křižovatky dálnic, co vypadaly zvrchu jako číslo 88, a postavili místo toho zcela nové sjezdy a nájezdy, což jsou doslova mosty s dlouhou rychlou zatáčkou v malých úhlech, a to nejen když sjíždíš doprava, ale i když sjíždíš doleva! Výsledek je ten, že ať jedeš do města nebo z města, nemusíš ani brzdit, a klidně to zvládneš na pětku, max tam jsou osmdesátky za deště atp. Každopádně tam nemusíš dávat trojku a točit se na vracečce jak v centrifuze. Rozhodně to nechápu, jak dokázali prosadit ty projekty finančně a zbourat nezničené stavby v 100% stavu a postavit tohle. To jsou po mnoha městech německa tisíce miliard euro... Jen proto, aby bylo méně nehod a plynulá doprava. Aspoň v dopravě tam mají systém a rozum. A u nás? Ze dvou pruhů jeden a ještě šikana, semafor a přechod a značka obec je dva kilometry předem v poli i s radarem. :-D
Potom se divíte, že Vám auta nejezdí za udávanou spotřebu a žerou jak tanky o 2L víc než němcům, když oni plyn lechtají a lítají 130 a my tu furt 1-2-3 červená. 1-2-3 červená a když už jedete po dálnici, tak je tam 80 pozor hluk. Kocourkov de luxe! :-D

Jm
25. ledna • 20:31

No to by mě zajímalo jak budou dělat bus pruh na jugoslávských partyzánů.. Vždyť tam je jen jeden pruh už teď.. To kvůli tomu zruší parkovací místa či co?

bubulak
25. ledna • 17:50

Pokud vím, tak ten buspruh na Strakonické má vést současným odstavným pruhem, takže kapacita té komunikace by se zmenšit neměla. Ale kdoví, co zase nakonec kdo vymyslí.

Croco
26. ledna • 18:57

Odstavný pruh tam ale zdaleka není v celé délce, tak jsem zvědav, co s tím udělají... Rozumným řešením by bylo rozšířit Strakonickou na 3 pruhy v úseku od mostu Inteligence k Barrandovskému. Strakonická byla vždy ucpána proto, že se nedalo najet na Barranďák a o zbytek se postarali bezohlední řidiči, kteří chtěli předjet celou kolonu.

milan
25. ledna • 18:02

Jsem na to zvědav. Jestli ho povedou odstavným pruhem, tak budou u baranďáku křížit celou silnici a zruší i některé připojovací pruhy. To s tou železnicí není tak blbej nápad.

Bubaak
26. ledna • 9:57

To s tou železnicí není špatnej nápad, je to totiž renaultovina...
Ten vlak co jede podel stračeny, jede do radotína, černošic. Doporučuji zjistit odkud jezdí nejvíc aut a autobusu... jezdí většinou přes lahovický most, tedy ne podél tratě ;-)
Takže hoďte metro na zbraslav, postavte tam velký neplacený parkoviště, konečnou pro busy z dobříše a slapska. Pak si stračenu lahovice> smíchov udělejte klidně půlpruhovou.

Rejpal
25. ledna • 19:48

Úsek mezi nájezdem z Chuchle a nájezdem na Barranďák je problematický, ten se teď řešit nebude. Bude třeba stavebních úprav. Jednou z možností, kterou v tomto místě možná vyzkouší je prodloužení směrového, takže od autobusové zastávky v Chuchli (od mostu inteligence) až k Barranďáku nebude dovoleno kličkování. Po přepočítání nosnosti krajnice (a drobných úpravách) by měl být bus pruh v úseku mezi Lahovičkami a Dostihovou.
Ještě se hledá řešení jak zabránit průjezdu obytnou zónou Lahoviček po cyklotrase.

Doporučujeme

Články odjinud