Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Rada městské části Prahy 5 se usnesla na záměru omezit průjezdnost centrální části Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Záměr počítá s tím, že by se měly silnice zúžit hned po otevření tunelu Blanka.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Všude platí „kdo se bojí, nesmí do lesa“. Proč v cyklodopravě ne?

Konkrétně se jedná o omezení kapacit jízdních pruhů v ulicích Strakonická, Hořejší nábřeží, V Botanice a v Radlické ulici. Nejdelším omezeným úsekem bude právě Strakonická a na ní navazující Hořejší nábřeží.

Pruhy se mají ubírat už od ulice Nádražní, takže se pojede v jednom pruhu v podstatě kolem celého Smíchova. Aktuálně je v tomto úseku silnice čtyřproudová a následně pokračují ve směru do centra dva pruhy. Je zde omezení na 70 km/h, které přirozeně hlídají úsekové radary.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Ulice V Botanice navazuje na Jiráskův most a pokud i zde dojde ke zúžení, dotkne se to především provozu na křižovatce s ulicí Zborovská, kde je v současnosti vyhrazený odbočovací pruh vlevo.

Asi nejméně smysluplné je omezení v ulici Radlická v úseku od křížení s Bieblovou k ulici Za Ženskými domovy, kde je také světelná křižovatka. Zde jakékoliv ubrání jízdních pruhů bude znamenat jízdu po tramvajových kolejích. 

Cílem, jak už to tak bývá, není zklidnit dopravu, ale ucpat průjezd tak, aby se stal pro řidiče nekomfortní a ti tudíž jeli jinudy. O další detaily jsme žádali starostu Prahy 5, hned jak je dostaneme, rádi se o ně podělíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků