Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Rada městské části Prahy 5 se usnesla na záměru omezit průjezdnost centrální části Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Záměr počítá s tím, že by se měly silnice zúžit hned po otevření tunelu Blanka.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Všude platí „kdo se bojí, nesmí do lesa“. Proč v cyklodopravě ne?

Konkrétně se jedná o omezení kapacit jízdních pruhů v ulicích Strakonická, Hořejší nábřeží, V Botanice a v Radlické ulici. Nejdelším omezeným úsekem bude právě Strakonická a na ní navazující Hořejší nábřeží.

Pruhy se mají ubírat už od ulice Nádražní, takže se pojede v jednom pruhu v podstatě kolem celého Smíchova. Aktuálně je v tomto úseku silnice čtyřproudová a následně pokračují ve směru do centra dva pruhy. Je zde omezení na 70 km/h, které přirozeně hlídají úsekové radary.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Ulice V Botanice navazuje na Jiráskův most a pokud i zde dojde ke zúžení, dotkne se to především provozu na křižovatce s ulicí Zborovská, kde je v současnosti vyhrazený odbočovací pruh vlevo.

Asi nejméně smysluplné je omezení v ulici Radlická v úseku od křížení s Bieblovou k ulici Za Ženskými domovy, kde je také světelná křižovatka. Zde jakékoliv ubrání jízdních pruhů bude znamenat jízdu po tramvajových kolejích. 

Cílem, jak už to tak bývá, není zklidnit dopravu, ale ucpat průjezd tak, aby se stal pro řidiče nekomfortní a ti tudíž jeli jinudy. O další detaily jsme žádali starostu Prahy 5, hned jak je dostaneme, rádi se o ně podělíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků