Praha 5 chce ubrat pruhy v ulicích Strakonická, Radlická a V Botanice

Rada městské části Prahy 5 se usnesla na záměru omezit průjezdnost centrální části Prahy 5 pro individuální automobilovou dopravu. Záměr počítá s tím, že by se měly silnice zúžit hned po otevření tunelu Blanka.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Všude platí „kdo se bojí, nesmí do lesa“. Proč v cyklodopravě ne?

Konkrétně se jedná o omezení kapacit jízdních pruhů v ulicích Strakonická, Hořejší nábřeží, V Botanice a v Radlické ulici. Nejdelším omezeným úsekem bude právě Strakonická a na ní navazující Hořejší nábřeží.

Pruhy se mají ubírat už od ulice Nádražní, takže se pojede v jednom pruhu v podstatě kolem celého Smíchova. Aktuálně je v tomto úseku silnice čtyřproudová a následně pokračují ve směru do centra dva pruhy. Je zde omezení na 70 km/h, které přirozeně hlídají úsekové radary.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Blanka se otevře 20. září, když vše dobře dopadne. Máme se na to těšit?

Ulice V Botanice navazuje na Jiráskův most a pokud i zde dojde ke zúžení, dotkne se to především provozu na křižovatce s ulicí Zborovská, kde je v současnosti vyhrazený odbočovací pruh vlevo.

Asi nejméně smysluplné je omezení v ulici Radlická v úseku od křížení s Bieblovou k ulici Za Ženskými domovy, kde je také světelná křižovatka. Zde jakékoliv ubrání jízdních pruhů bude znamenat jízdu po tramvajových kolejích. 

Cílem, jak už to tak bývá, není zklidnit dopravu, ale ucpat průjezd tak, aby se stal pro řidiče nekomfortní a ti tudíž jeli jinudy. O další detaily jsme žádali starostu Prahy 5, hned jak je dostaneme, rádi se o ně podělíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků