Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

Ta zpráva musí znít pamětníkům značky Praga jako z jiného světa: Při letošním ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans se postaví na start také český tým s českým jezdcem. Ve třídě prototypů LMP2 se čtyřiadvacetihodinovky zúčastní závodní speciál Lotus Praga T128 týmu Lotus Praga s českou licencí a motorem Praga.

V tiskové zprávě společnosti Praga se dále píše: Pro tuto sezonu nasadí český tým dva vozy Lotus Praga T128, které vznikly ve spolupráci britského výrobce sportovních vozů Lotus, české Pragy a týmů Kodewa a Charouz Gravity Racing.

Do kokpitu jednoho z vozů usednou český pilot se zkušenostmi z Formule 1 Jan Charouz, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, druhý tým bude tvořit James Rossiter, Kevin Weeda a Christophe Bouchut.

24 hodin Le Mans je součástí závodní série WEC, která se jede v několika kategoriích, z nichž nejprestižnější jsou právě třídy prototypů LMP1 a LMP2.  

Závod začíná v sobotu 22. 6. 2013 v 15:00 a jeho sestřih bude k vidění na sportovním kanálu TV Sport 5 anebo na týmovém Facebooku www.facebook.com/pragakarting.

Praga

Česká značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice.

Dobře známá je značka Praga také ve světě motokár, kde v roce 2012 dosáhla na samotný vrchol – jejich tovární tým získal prestižní světový pohár CIK – FIA World Cup 2012.

V současné době se rozhodla značka Praga prorazit také ve světovém motosportu. Kromě již zmíněného unikátního speciálu Lotus Praga T128, jehož technologickým mozkem je Romulus Colle, soutěží Praga také se závodním okruhovým speciálem Praga R1.


 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků