Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

Ta zpráva musí znít pamětníkům značky Praga jako z jiného světa: Při letošním ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans se postaví na start také český tým s českým jezdcem. Ve třídě prototypů LMP2 se čtyřiadvacetihodinovky zúčastní závodní speciál Lotus Praga T128 týmu Lotus Praga s českou licencí a motorem Praga.

V tiskové zprávě společnosti Praga se dále píše: Pro tuto sezonu nasadí český tým dva vozy Lotus Praga T128, které vznikly ve spolupráci britského výrobce sportovních vozů Lotus, české Pragy a týmů Kodewa a Charouz Gravity Racing.

Do kokpitu jednoho z vozů usednou český pilot se zkušenostmi z Formule 1 Jan Charouz, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, druhý tým bude tvořit James Rossiter, Kevin Weeda a Christophe Bouchut.

24 hodin Le Mans je součástí závodní série WEC, která se jede v několika kategoriích, z nichž nejprestižnější jsou právě třídy prototypů LMP1 a LMP2.  

Závod začíná v sobotu 22. 6. 2013 v 15:00 a jeho sestřih bude k vidění na sportovním kanálu TV Sport 5 anebo na týmovém Facebooku www.facebook.com/pragakarting.

Praga

Česká značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice.

Dobře známá je značka Praga také ve světě motokár, kde v roce 2012 dosáhla na samotný vrchol – jejich tovární tým získal prestižní světový pohár CIK – FIA World Cup 2012.

V současné době se rozhodla značka Praga prorazit také ve světovém motosportu. Kromě již zmíněného unikátního speciálu Lotus Praga T128, jehož technologickým mozkem je Romulus Colle, soutěží Praga také se závodním okruhovým speciálem Praga R1.


 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků