Praga vyráží na čtyřiadvacetihodinovku do Le Mans

Ta zpráva musí znít pamětníkům značky Praga jako z jiného světa: Při letošním ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans se postaví na start také český tým s českým jezdcem. Ve třídě prototypů LMP2 se čtyřiadvacetihodinovky zúčastní závodní speciál Lotus Praga T128 týmu Lotus Praga s českou licencí a motorem Praga.

V tiskové zprávě společnosti Praga se dále píše: Pro tuto sezonu nasadí český tým dva vozy Lotus Praga T128, které vznikly ve spolupráci britského výrobce sportovních vozů Lotus, české Pragy a týmů Kodewa a Charouz Gravity Racing.

Do kokpitu jednoho z vozů usednou český pilot se zkušenostmi z Formule 1 Jan Charouz, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, druhý tým bude tvořit James Rossiter, Kevin Weeda a Christophe Bouchut.

24 hodin Le Mans je součástí závodní série WEC, která se jede v několika kategoriích, z nichž nejprestižnější jsou právě třídy prototypů LMP1 a LMP2.  

Závod začíná v sobotu 22. 6. 2013 v 15:00 a jeho sestřih bude k vidění na sportovním kanálu TV Sport 5 anebo na týmovém Facebooku www.facebook.com/pragakarting.

Praga

Česká značka Praga byla založena v roce 1907 a je jedním z nejstarších výrobců automobilů v České republice.

Dobře známá je značka Praga také ve světě motokár, kde v roce 2012 dosáhla na samotný vrchol – jejich tovární tým získal prestižní světový pohár CIK – FIA World Cup 2012.

V současné době se rozhodla značka Praga prorazit také ve světovém motosportu. Kromě již zmíněného unikátního speciálu Lotus Praga T128, jehož technologickým mozkem je Romulus Colle, soutěží Praga také se závodním okruhovým speciálem Praga R1.


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek