PPI Razor GTR-10: Audi R8 bez kompromisů

V sérii pouhých deseti vozů budou vyrobeny stroje, jakým je tento. Okouzlí nejen výkonem přes 600 koní, ale i výrazně nižší hmotností.

Pod vznik vozu s opravdu „chlapským” názvem Razor GTR-10 se podepsala německá společnost PPI Automotive Design a za základ si zvolila Audi R8 s desetiválcovým motorem. Pouze kapota, přední nárazník a zadní difuzor byly převzaty z předchozího projektu Razor GTR, zatímco přední blatníky, spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady, zadní nárazník, zadní spoiler a nárazník i kryt motoru jsou nové, ačkoli model Razor GTR mohou poněkud připomínat.

Firma PPI opatřila desetiválcovou jednotku s modifikovanou převodovkou R-Tronic sáním na střeše a speciálním filtrem, ventilovaným zadním oknem, novou výfukovou soustavou a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Výsledkem jsou špičky výkonu 609 koní (448 kW) při 7 400 ot./min. a točivého momentu 565 Nm při 6 400 ot./min. Pro porovnání, standardní Audi R8 V10 dává „mrzkých“ 525 koní (386 kW).

Při vývoji nových karosářských dílů, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů, tentokrát u PPI sáhli k odpovědnému testování v aerodynamickém tunelu, takže se jim prý podařil dosáhnout snížit vztlak a zlepšit přívod vzduchu k chladičům oleje a brzdám. Díky novým obkladům střešních a dveřních sloupků Razor GTR-10 vypadá, jako by byl celý z uhlíkových kompozitů. Aplikace těchto nákladných úprav přinesla své ovoce: pohotovostní hmotnost se údajně podařilo snížit až na 1 375 kg, což je o plnou čtvrttunu méně než v sérii! Díky tomu vůz Razor GTR-10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne rychlosti 335 km/h.

O kontakt s vozovkou se starají kované ráfky MAG11 PPI s rozměry 9Jx19 vpředu a 12,0Jx20 vzadu obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2 o velikosti 245/35 ZR19, resp. 325/25 ZR20. O náležité zpomalení se starají kotouče s rozměry 380 x 36 mm vpředu a 356 x 32 mm vzadu, na přání lze obdržet uhlíkovo keramické kotouče v kombinaci s měkčími destičkami. Závěsy kol mohou být osazeny pružicími jednotkami KW a hydraulickou soustavou umožňující zvýšit v případě nutnosti světlou výšku na přední nápravě o 45 mm.

Každý z desítky vozů Razor GTR-10 má být opatřen hliníkovou cedulkou s pořadovým výrobním číslem. Cena celého díla není veřejně známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Razor GTR-10
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků