PPI Razor GTR-10: Audi R8 bez kompromisů

V sérii pouhých deseti vozů budou vyrobeny stroje, jakým je tento. Okouzlí nejen výkonem přes 600 koní, ale i výrazně nižší hmotností.

Pod vznik vozu s opravdu „chlapským” názvem Razor GTR-10 se podepsala německá společnost PPI Automotive Design a za základ si zvolila Audi R8 s desetiválcovým motorem. Pouze kapota, přední nárazník a zadní difuzor byly převzaty z předchozího projektu Razor GTR, zatímco přední blatníky, spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady, zadní nárazník, zadní spoiler a nárazník i kryt motoru jsou nové, ačkoli model Razor GTR mohou poněkud připomínat.

Firma PPI opatřila desetiválcovou jednotku s modifikovanou převodovkou R-Tronic sáním na střeše a speciálním filtrem, ventilovaným zadním oknem, novou výfukovou soustavou a přeprogramovanou řídicí jednotkou. Výsledkem jsou špičky výkonu 609 koní (448 kW) při 7 400 ot./min. a točivého momentu 565 Nm při 6 400 ot./min. Pro porovnání, standardní Audi R8 V10 dává „mrzkých“ 525 koní (386 kW).

Při vývoji nových karosářských dílů, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů, tentokrát u PPI sáhli k odpovědnému testování v aerodynamickém tunelu, takže se jim prý podařil dosáhnout snížit vztlak a zlepšit přívod vzduchu k chladičům oleje a brzdám. Díky novým obkladům střešních a dveřních sloupků Razor GTR-10 vypadá, jako by byl celý z uhlíkových kompozitů. Aplikace těchto nákladných úprav přinesla své ovoce: pohotovostní hmotnost se údajně podařilo snížit až na 1 375 kg, což je o plnou čtvrttunu méně než v sérii! Díky tomu vůz Razor GTR-10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne rychlosti 335 km/h.

O kontakt s vozovkou se starají kované ráfky MAG11 PPI s rozměry 9Jx19 vpředu a 12,0Jx20 vzadu obouvající pneumatiky Michaelin Pilot Sport 2 o velikosti 245/35 ZR19, resp. 325/25 ZR20. O náležité zpomalení se starají kotouče s rozměry 380 x 36 mm vpředu a 356 x 32 mm vzadu, na přání lze obdržet uhlíkovo keramické kotouče v kombinaci s měkčími destičkami. Závěsy kol mohou být osazeny pružicími jednotkami KW a hydraulickou soustavou umožňující zvýšit v případě nutnosti světlou výšku na přední nápravě o 45 mm.

Každý z desítky vozů Razor GTR-10 má být opatřen hliníkovou cedulkou s pořadovým výrobním číslem. Cena celého díla není veřejně známa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Razor GTR-10
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A3 1.896
Rok výroby: 2008
Stav: 179 762 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků