PPI Audi PS TT Coupé: komu nestačí série

Audi TT je vcelku oblíbeným cílem tunerů. PPI si vzal do parády verzi s dvoulitrem TFSI a zde je výsledek.

Možná vám nepřijde Audi TT jako plnohodnotný sporťák, pak patříte zhruba k polovině motoristické populace. Jenomže netřeba házet flintu do žita a pro zlepšení situace jsou tady úpravci, kteří (alespoň ve většině případů) dělají vozy sportovnějšími.

Tuner PPI se zaměřil na aerodynamiku vozu. Přepracování se dočkal jak přední nárazník, tak ten zadní a nové jsou rovněž boční prahy. Tyto zásahy se podílejí na lepším proudění vzduchu pod vozem, více kyslíku se dostaví také k motoru a při vysokých rychlostech má toto TT větší porci přítlaku.

Pod kapotou PS TT je dvoulitr TFSI se základním výkonem 147 kW/200 k. Tuner se pohrál s jeho řídící jednotkou a výfukovým systémem, výsledkem čeho je výkon 180 kW/245 k a točivý moment 366 Nm. Papírově se tak tento agregát svými parametry blíží šestiválci 3,2 l FSI.

Jak už to bývá zvykem, úprav se dočkal také podvozek. Vyměněny byly sériové pružiny i tlumiče, vůz se přiblížil o 30 mm blíž k silnici a nasazeny byly 19“ odlehčená kola. Na zlepšené brzdové soustavě se v současnosti pracuje, takže není prozatím dostupná. V interiéru tuner vsadil na kvalitní materiály v podobě hliníku a karbony a pozměněny byly některé detaily jako například volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PPI Audi PS TT Coupé

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků