PPI Audi PS TT Coupé: komu nestačí série

Audi TT je vcelku oblíbeným cílem tunerů. PPI si vzal do parády verzi s dvoulitrem TFSI a zde je výsledek.

Možná vám nepřijde Audi TT jako plnohodnotný sporťák, pak patříte zhruba k polovině motoristické populace. Jenomže netřeba házet flintu do žita a pro zlepšení situace jsou tady úpravci, kteří (alespoň ve většině případů) dělají vozy sportovnějšími.

Tuner PPI se zaměřil na aerodynamiku vozu. Přepracování se dočkal jak přední nárazník, tak ten zadní a nové jsou rovněž boční prahy. Tyto zásahy se podílejí na lepším proudění vzduchu pod vozem, více kyslíku se dostaví také k motoru a při vysokých rychlostech má toto TT větší porci přítlaku.

Pod kapotou PS TT je dvoulitr TFSI se základním výkonem 147 kW/200 k. Tuner se pohrál s jeho řídící jednotkou a výfukovým systémem, výsledkem čeho je výkon 180 kW/245 k a točivý moment 366 Nm. Papírově se tak tento agregát svými parametry blíží šestiválci 3,2 l FSI.

Jak už to bývá zvykem, úprav se dočkal také podvozek. Vyměněny byly sériové pružiny i tlumiče, vůz se přiblížil o 30 mm blíž k silnici a nasazeny byly 19“ odlehčená kola. Na zlepšené brzdové soustavě se v současnosti pracuje, takže není prozatím dostupná. V interiéru tuner vsadil na kvalitní materiály v podobě hliníku a karbony a pozměněny byly některé detaily jako například volant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
PPI Audi PS TT Coupé

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků