Pozvánka pro milovníky veteránů, jízda Brno - Soběšice již tento víkend

Jízda do vrchu a výstava historických vozidel, označovaná v současnosti stručně Brno - Soběšice, je tradičním počinem brněnského Veteran Automoto Clubu, který letos mimo jiné oslavil půl století existence. Do areálu brněnského Ústavu pro postiženou mládež Kociánka se každoročně sjíždí přes dvě stě padesát aut a motocyklů, a nejinak tomu bude letos. Na parkoviště před Královopolskou strojírnou přijíždějí první účastníci vždy již před úsvitem a vstříc paprskům ranního slunce z vleků a dodávek sjíždějí vozidla, jejichž data výroby nezřídka sahají až k počátkům minulého století. Loni byla mezi startujícími mimo jiné původní Bugatti 37A, která na trati závodu Brno - Soběšice v letech 1928 a 1929 sklidila velké úspěchy, zvítězila tehdy absolutně. Za volantem sedával kdysi Miloš Bondy, dnes tuto Bugatti řídí Jitka Masojídková. Milovníci těchto legendárních vozů Velkých cen mohli loni obdivovat také repliku Bugatti 35B od firmy Pur Sang pana Kleina, jejíž piloti uváděli „drifty“ bezchybně fungujícího automobilu v úžas všechny přihlížející.

První vozidlo každoročně startuje primátor města Brna krátce po jedenácté hodině dopolední. Automobily jsou na „Soběšicích“ rozděleny do několika kategorií s omezením rokem výroby do roku 1939, aby se udržela vysoká jakost předváděných strojů a veřejnost mohla obdivovat skutečně hodnotné veterány, motocykly mohou být o něco novější. 

Na „Soběšicích“ najde i milovník jednostopých oldtimerů celou řadu domácích i zahraničních značek, neboť se tato jízda těší velkému zájmu motocyklistů všeho druhu. Ať už těch, kteří milují především rychlost, tak i těch, pro něž nehraje zajetý čas zásadní roli, ale milují hlavně požitek z jízdy krajinou, okořeněný často nasazováním spadnuvšího hnacího řemene bezmála stoletých strojů. A není pochyb o tom, že i letos je nač se těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Momentky z dřívějších ročníků jízdy Brno - Soběšice
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků