Pozvánka pro milovníky veteránů, jízda Brno - Soběšice již tento víkend

Jízda do vrchu a výstava historických vozidel, označovaná v současnosti stručně Brno - Soběšice, je tradičním počinem brněnského Veteran Automoto Clubu, který letos mimo jiné oslavil půl století existence. Do areálu brněnského Ústavu pro postiženou mládež Kociánka se každoročně sjíždí přes dvě stě padesát aut a motocyklů, a nejinak tomu bude letos. Na parkoviště před Královopolskou strojírnou přijíždějí první účastníci vždy již před úsvitem a vstříc paprskům ranního slunce z vleků a dodávek sjíždějí vozidla, jejichž data výroby nezřídka sahají až k počátkům minulého století. Loni byla mezi startujícími mimo jiné původní Bugatti 37A, která na trati závodu Brno - Soběšice v letech 1928 a 1929 sklidila velké úspěchy, zvítězila tehdy absolutně. Za volantem sedával kdysi Miloš Bondy, dnes tuto Bugatti řídí Jitka Masojídková. Milovníci těchto legendárních vozů Velkých cen mohli loni obdivovat také repliku Bugatti 35B od firmy Pur Sang pana Kleina, jejíž piloti uváděli „drifty“ bezchybně fungujícího automobilu v úžas všechny přihlížející.

První vozidlo každoročně startuje primátor města Brna krátce po jedenácté hodině dopolední. Automobily jsou na „Soběšicích“ rozděleny do několika kategorií s omezením rokem výroby do roku 1939, aby se udržela vysoká jakost předváděných strojů a veřejnost mohla obdivovat skutečně hodnotné veterány, motocykly mohou být o něco novější. 

Na „Soběšicích“ najde i milovník jednostopých oldtimerů celou řadu domácích i zahraničních značek, neboť se tato jízda těší velkému zájmu motocyklistů všeho druhu. Ať už těch, kteří milují především rychlost, tak i těch, pro něž nehraje zajetý čas zásadní roli, ale milují hlavně požitek z jízdy krajinou, okořeněný často nasazováním spadnuvšího hnacího řemene bezmála stoletých strojů. A není pochyb o tom, že i letos je nač se těšit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Momentky z dřívějších ročníků jízdy Brno - Soběšice
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků