Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Vrcholně hloupé nařízení přikazující používat zimní pneumatiky na určitých silnicích v určitém čase bez ohledu na to, jaké podmínky v daných místech panují, vstoupilo v platnost na sklonku loňského října. Snaha nahrazovat lidský rozum předpisem začala loni selhávat ještě dříve, než toto nařízení vůbec začalo platit a na jeho tvůrcích jsme již tehdy nenechali nit suchou. O samotném předpisu jsme vás informovali zde, první důkaz nesmylnosti následoval již druhý den a komedii zvanou „zimní výbava” uzavřely události okolo instalace „příkazové značky informačního typu” (to zřejmě aby těch hloupostí nebylo málo...), které se odehrály na naší nejstarší dálnici.

Mohlo by se zdát, že sebeztrapňování těch, kteří s tímto nápadem přišli, již musí skončit. Ale opačný konec zimy bohužel zasadil tvůrcům další tvrdou ránu. Předpis totiž ustanovuje povinnost používat zimní pneu na všech místech, kde je tato značky osazena, až do konce dubna. Což je na mnoha z nich naprostý nesmysl. Již minulý víkend, tedy ještě před koncem března, se na některých místech šplhala rtuť teploměru až ke 20° C a za takových podmínek jsou povinné zimní pneu opravdu významným přínosem bezpečnosti provozu. Nyní se podobné teploty vracejí, ale předpis platí dále.

A ještě dlouho platit bude. Místo jeho tichého zrušení a uznání vlastní chyby totiž ministerstvo dopravy, tentokrát již pod novým vedením, připravilo další „tuning”. Povinnost užití zimních pneu bude platit jen do konce března, to prý aby si kamiony zbytečně neojížděly zimní pneumatiky. Letos ovšem tato úprava vstoupí v platnost až 21. dubna, do té doby se na věci nic nezmění. A to je obzvláště pikantní, neboť pro zrušení povinnosti by přece stačilo odstranit značky z míst, kde jsou již více ke škodě než k užitku...

Ale co když bude v dubnu sněžit? Nebo příští březen bude teplo ještě dříve? Budeme měnit zákon každý týden? Nebo že bychom jej konečně nahradili něčím smysluplným? Kdy už konečně vedení ministerstva pochopí, že paušálním předpisem podobného typu tuto problematiku efektivně řešit zkrátka nelze...

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků