Povinné zimní pneumatiky: již „jen” do konce března, ovšem ne letos

Vrcholně hloupé nařízení přikazující používat zimní pneumatiky na určitých silnicích v určitém čase bez ohledu na to, jaké podmínky v daných místech panují, vstoupilo v platnost na sklonku loňského října. Snaha nahrazovat lidský rozum předpisem začala loni selhávat ještě dříve, než toto nařízení vůbec začalo platit a na jeho tvůrcích jsme již tehdy nenechali nit suchou. O samotném předpisu jsme vás informovali zde, první důkaz nesmylnosti následoval již druhý den a komedii zvanou „zimní výbava” uzavřely události okolo instalace „příkazové značky informačního typu” (to zřejmě aby těch hloupostí nebylo málo...), které se odehrály na naší nejstarší dálnici.

Mohlo by se zdát, že sebeztrapňování těch, kteří s tímto nápadem přišli, již musí skončit. Ale opačný konec zimy bohužel zasadil tvůrcům další tvrdou ránu. Předpis totiž ustanovuje povinnost používat zimní pneu na všech místech, kde je tato značky osazena, až do konce dubna. Což je na mnoha z nich naprostý nesmysl. Již minulý víkend, tedy ještě před koncem března, se na některých místech šplhala rtuť teploměru až ke 20° C a za takových podmínek jsou povinné zimní pneu opravdu významným přínosem bezpečnosti provozu. Nyní se podobné teploty vracejí, ale předpis platí dále.

A ještě dlouho platit bude. Místo jeho tichého zrušení a uznání vlastní chyby totiž ministerstvo dopravy, tentokrát již pod novým vedením, připravilo další „tuning”. Povinnost užití zimních pneu bude platit jen do konce března, to prý aby si kamiony zbytečně neojížděly zimní pneumatiky. Letos ovšem tato úprava vstoupí v platnost až 21. dubna, do té doby se na věci nic nezmění. A to je obzvláště pikantní, neboť pro zrušení povinnosti by přece stačilo odstranit značky z míst, kde jsou již více ke škodě než k užitku...

Ale co když bude v dubnu sněžit? Nebo příští březen bude teplo ještě dříve? Budeme měnit zákon každý týden? Nebo že bychom jej konečně nahradili něčím smysluplným? Kdy už konečně vedení ministerstva pochopí, že paušálním předpisem podobného typu tuto problematiku efektivně řešit zkrátka nelze...

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků