Povinné ručení, které se zaměřuje na charakteristiku řidiče

Na český trh vstupuje povinné ručení, v němž nebude hrát u výše splátky takovou roli vozidlo, ale daleko víc se bude hledět na osobu řidiče. Od června zavádí takové pojištění ČSOB Pojišťovna. Při sjednání povinného ručení nebude pojišťovnu u automobilu přednostně zajímat objem motoru, ale spíš výkon. Rozhodující prý má být škodní historie řidiče, věk a bydliště.

„Na rozdíl od všech dosavadních zvyklostí není až tak důležité, jaké auto budeme pojišťovat, ale především, kdo je řídí,“ vysvětlil princip pojištění Naše auto při jeho prezentaci generální ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen. „Dobří řidiči dostanou velmi dobrou cenu bez ohledu na to, jestli jezdí v menší fabii, větší octavii nebo třeba i v silném terénním autě.“

Sledovanými kritérii u šoférů bude doba, po kterou jezdí bez nehod, jejich věk a počet obyvatel místa, kde bydlí. „Z těchto hledisek platí úleva třeba pro řidiče z menších obcí. Spočívá v tom, že je tam nižší pravděpodobnost autohavárie. Je to statisticky podložené,“ řekl AutoRevue.cz tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata.

Klepněte pro větší obrázek 
Ilustrační foto

Historii nehodovosti má pojišťovna u svých klientů podchycenou, ale jak je to u lidí, kteří do ní teprve přicházejí? „Obracíme se na Českou kancelář pojistitelů, která má celorepublikovou databázi pojišťoven. I když je to poměrně mladý systém, dá se v něm škodní historie řidiče dohledat. Dokud tato databáze neexistovala, bylo možné provádět „turistiku“ po pojišťovnách. Potom záleželo jen na klientovi, jestli přiznal, že boural nebo ne,“ pokračoval mluvčí.

Podle něj novinku ocení zejména ti řidiči, kteří jezdili bez nehody s autem nižší kubatury, dají ho pryč a koupí si silnější vůz. „Za normálních okolností bychom se podívali na auto a napálili mnohem vyšší povinné ručení, protože dřív bylo postavené na kubatuře vozidla. Kdežto nyní řidič ani nepozná, že se změnila cena, protože u dobrého řidiče je nám v podstatě jedno, co řídí. Hlavně že nebourá,“ dodal Milata.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků