Potvrzeno: příští Ferrari Enzo dostane turbomotor

A je to oficiální, šéf značky Ferrari Amedeo Felisa v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že další generace vrcholného modelu Enzo bude poháněna motorem s přeplňováním. Současná generace je přitom osazena atmosféricky plněným vidlicovým dvanáctiválcem s objemem rovných 6 l. Příznivci atmosférického plnění si tak mohou ze svého seznamu odškrtnout další modlu, a to zřejmě nejen v případě modelu Enzo - dvanáctiválcový motor Ferrari zjevně míří do záhuby jako celek.

Na podrobnosti byl Felisa skoupý, nicméně alespoň popřel, že by u Ferrari nyní vyvíjeli šestiválec. Místo toho se prý soustředí na vývoj osmi a desetiválcových jednotek, jejichž vlastnosti má vylepšovat kombinace s elektromotorem. Felisa zároveň oznámil, že na rozdíl od McLarenu nebo BMW nehodlají nijak významně rozšiřovat použití kompozitních materiálů, ale nové Enzo, jež se má představit v roce 2012, jimi bude našlapáno, neboť se příliš nepočítá s jeho provozem na běžných silnicích. „Nyní v podstatě nikdo neví, co se stane, kdyby auto s kompozitní strukturou karoserie havarovalo,“ konstatoval Felisa.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari Enzo v provedení FXX
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků