Potvrzeno: Porsche 911 GT3 dostane po faceliftu manuální převodovku

Brzy se dočkáme odhalení faceliftu pro Porsche 911 GT3 a GT3 RS. Design se nebude příliš lišit, spíše očekávejte podobné změny detailů, jakých se dočkala běžná řada modelu Porsche 911. Ovšem ta v rámci faceliftu poprvé v historii dostala přeplňovaný motor. Nic takové se pro GT3 nechystá.

Naopak, přijde jedna poměrně zásadní změna. Ta snad konečně umlčí všechny ty odpůrce a puristy, kteří nemohli vystát 911 GT3 pouze s automatickou převodovkou PDK. Ano, po faceliftu se bude prodávat Porsche 911 GT3 také s klasickým manuálem. Prozrazují to špionážní fotografie a dostupné informace z automobilky.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Manuál bude prakticky shodný s tím, který má speciální Porsche 911 R. Teď je otázka, co prodej manuální GT3 udělá s cenami právě 911 R, které vyletěly do extrémních výšin. Na druhou stranu 911 R je limitovaná edice a GT3 jinak zaměřené auto.

Kdo jezdí na okruh a nahání sekundy a desetinky, ten asi více ocení rychlost a přesnost převodovky PDK, protože v té rychlosti se toho za volantem GT3 děje tolik, že průměrný šofér těžko bude s manuálem rychlejší a spolehlivější, pokud jde například o konzistenci v dosahovaných časech na kolo.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 4 GTS: Nezapomenutelná rozlučka  

Jenže někdo chce manuál z principu samotného, takže se dá tlak ze strany fanoušků a potenciálních zákazníků pochopit. Pokud jde o motor, atmosférický plochý šestiválec 3,8 l zůstane, ale pravděpodobně mírně posílí z původních 349 kW (475 koní) a 440 Nm. Maximální otáčky tohoto motoru atakují hranici 8500 ot./min.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků