Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Porsche nasadí do příštích generací modelu 911 přeplňování. Výjimkou bude pouze model GT3 RS.

Chtěli jste vždycky Porsche 911 Turbo, ale jaksi vás omezoval rozpočet a nezbylo nic jiného než si koupit obyčejnou 911? Teď už vás to mrzet nemusí, protože i obyčejné modely Porsche 911 dostanou přeplňování, takže pak můžete vyrazit do nejbližšího tuningového obchodu a nakoupit si tolik samolepek Turbo, co hrdlo ráčí.

Ale teď trochu vážně. Tahle cesta byla asi nevyhnutelná a i Porsche teď přes produktového šéfa Wolfganga Hatze, který hovořil s magazínem Autocar, potvrdilo, že příští modely 911 už dostanou přeplňování a downsizovaný motor.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Původní zákulisní informace nás strašily dvoulitrovými čtyřválci, ale Hatz jasně řekl, že i příští 911 budou mít šestiválec. A navíc to bude motor, který bude technicky vycházet z nové jednotky pro dokončovanou 911 GT3 RS.

Právě nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, co se bude s ikonickou 911 dít. Přesto GT3 RS ještě dostane klasické atmosférické sání a i když technické detaily Hatz prozradit nechtěl, cílem je dosáhnout na výkon 500 koní. Už dříve ale padlo, že objem atmosférického plochého šestiválce jen těžko překročí čtyři litry.

Zajímavosti | Sportovní auta | Byznys | Porsche

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Přeplňovaná jednotka, která samozřejmě dostane přímé vstřikování, bude z motoru pro 911 GT3 RS úzce vycházet. Bude mít ale nižší kompresní poměr a zdvihový objem. I příští modely Turbo si půjčí tento motor, respektive jeho základ. Celá jednotka se má údajně také posunout více doprostřed auta v zájmu lepšího rozložení hmotnosti.

Vývoj nového motoru souvisí s novou dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou pro Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá znalosti i ze svého závodního programu Le Mans.

Video | Technika | Sportovní auta | Porsche

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Když už jsme u Caymanu, Hatz potvrdil i příchod modelu Porsche Cayman GT4, který dorazí zřejmě do Frankfurtu a protože se na jeho vývoji podílí i divize motorsportu, bude to plnohodnotný ostrý model srovnatelný s GT3 a GT3 RS. Výkon se dostane někam ke čtyřem stovkám koní.

A ještě jednu věc Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na sportovním modelu, který by se zařadil mezi 911 a 918 Spyder. O pohon se má starat benzínový osmiválec.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 7 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků