Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Nevyhnutelné se stalo skutečností. Porsche nasadí do příštích generací modelu 911 přeplňování. Výjimkou bude pouze model GT3 RS.

Chtěli jste vždycky Porsche 911 Turbo, ale jaksi vás omezoval rozpočet a nezbylo nic jiného než si koupit obyčejnou 911? Teď už vás to mrzet nemusí, protože i obyčejné modely Porsche 911 dostanou přeplňování, takže pak můžete vyrazit do nejbližšího tuningového obchodu a nakoupit si tolik samolepek Turbo, co hrdlo ráčí.

Ale teď trochu vážně. Tahle cesta byla asi nevyhnutelná a i Porsche teď přes produktového šéfa Wolfganga Hatze, který hovořil s magazínem Autocar, potvrdilo, že příští modely 911 už dostanou přeplňování a downsizovaný motor.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Původní zákulisní informace nás strašily dvoulitrovými čtyřválci, ale Hatz jasně řekl, že i příští 911 budou mít šestiválec. A navíc to bude motor, který bude technicky vycházet z nové jednotky pro dokončovanou 911 GT3 RS.

Právě nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, co se bude s ikonickou 911 dít. Přesto GT3 RS ještě dostane klasické atmosférické sání a i když technické detaily Hatz prozradit nechtěl, cílem je dosáhnout na výkon 500 koní. Už dříve ale padlo, že objem atmosférického plochého šestiválce jen těžko překročí čtyři litry.

Zajímavosti | Byznys | Sportovní auta | Porsche

Levné Porsche nakonec bude, ale jen jako slabší Boxster s motorem 1,6 l

Přeplňovaná jednotka, která samozřejmě dostane přímé vstřikování, bude z motoru pro 911 GT3 RS úzce vycházet. Bude mít ale nižší kompresní poměr a zdvihový objem. I příští modely Turbo si půjčí tento motor, respektive jeho základ. Celá jednotka se má údajně také posunout více doprostřed auta v zájmu lepšího rozložení hmotnosti.

Vývoj nového motoru souvisí s novou dvoulitrovou čtyřválcovou jednotkou pro Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá znalosti i ze svého závodního programu Le Mans.

Technika | Video | Sportovní auta | Porsche

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Když už jsme u Caymanu, Hatz potvrdil i příchod modelu Porsche Cayman GT4, který dorazí zřejmě do Frankfurtu a protože se na jeho vývoji podílí i divize motorsportu, bude to plnohodnotný ostrý model srovnatelný s GT3 a GT3 RS. Výkon se dostane někam ke čtyřem stovkám koní.

A ještě jednu věc Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na sportovním modelu, který by se zařadil mezi 911 a 918 Spyder. O pohon se má starat benzínový osmiválec.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků