Potvrzeno: Nový Nissan GT-R nebude dříve než v roce 2020

Současná generace je poměrně úspěšný model a pro image Nissanu udělal hodně. Problém je v tom, že je příliš nákladný na výrobu a vývoj.

I když to vypadalo, že by se nový Nissan GT-R mohl ukázat už v roce 2017 nebo 2018, představitelé automobilky médiím potvrdili, že dříve než v roce 2020 nová generace nedorazí. Navíc současný model možná z trhu kvůli přísnějším emisním normám zmizí a model GT-R nebude v nabídce několik let zastoupen.

„Abych byl upřímný, vlastně se ve vedení o novém GT-R ani nemluví,“ řekl australskému magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pro australský trh. „Auto není v produktovém plánu pro tuto dekádu,“ dodal. Zajímavé také je, že vývoj nového modelu se přesunul z Japonska do Evropy a USA.

Sportovní auta | Hybridy | Design | Nissan

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

To ale nutně neznamená, že by Nissan GT-R zmizel v propadlišti dějin. Současná generace je poměrně úspěšný model a pro image Nissanu udělal hodně. Problém je v tom, že je příliš nákladný na výrobu a vývoj. Lze očekávat, že další generace použije existující platformu a více prvků společných s běžnou modelovou řadou Nissanu a Infiniti.

Vzhled budoucího GT-R naznačil virtuální koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je téměř jisté, že příští GT-R dostane menší přeplňovaný motor a poměrně komplikovaný hybridní systém. Ten sice pomůže snížit emise (rychlý Nissan bude umět jezdit jen na elektřinu), ale především pomůže zlepšit krátkodobě dynamiku.

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků