Potvrzeno: Nový Nissan GT-R nebude dříve než v roce 2020

Současná generace je poměrně úspěšný model a pro image Nissanu udělal hodně. Problém je v tom, že je příliš nákladný na výrobu a vývoj.

I když to vypadalo, že by se nový Nissan GT-R mohl ukázat už v roce 2017 nebo 2018, představitelé automobilky médiím potvrdili, že dříve než v roce 2020 nová generace nedorazí. Navíc současný model možná z trhu kvůli přísnějším emisním normám zmizí a model GT-R nebude v nabídce několik let zastoupen.

„Abych byl upřímný, vlastně se ve vedení o novém GT-R ani nemluví,“ řekl australskému magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pro australský trh. „Auto není v produktovém plánu pro tuto dekádu,“ dodal. Zajímavé také je, že vývoj nového modelu se přesunul z Japonska do Evropy a USA.

Design | Sportovní auta | Hybridy | Nissan

Nový Nissan GT-R je zase blíže realitě díky konceptu Vision Gran Turismo

To ale nutně neznamená, že by Nissan GT-R zmizel v propadlišti dějin. Současná generace je poměrně úspěšný model a pro image Nissanu udělal hodně. Problém je v tom, že je příliš nákladný na výrobu a vývoj. Lze očekávat, že další generace použije existující platformu a více prvků společných s běžnou modelovou řadou Nissanu a Infiniti.

Vzhled budoucího GT-R naznačil virtuální koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je téměř jisté, že příští GT-R dostane menší přeplňovaný motor a poměrně komplikovaný hybridní systém. Ten sice pomůže snížit emise (rychlý Nissan bude umět jezdit jen na elektřinu), ale především pomůže zlepšit krátkodobě dynamiku.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 189 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků