Potvrzeno: nové nejmenší BMW bude předokolka

BMW prochází poslední dobu opravdu revolučními změnami. A není to žádná sláva, mnichovská revoluce připomíná leda tu velkou říjnovou - automobilka bude nabízet tříválec, upouští od používaní objemných motorů, přiškrcuje sportovní zážitky z jízdy a nejnověji i nabídne model s pohonem předních kol, který přijde s novou platformou vyvíjenou pro modely Mini.

Chystaný vůz od BMW s pohonem předních kol se má stát konkurentem pro nedávno představené Audi A1. Od BMW by se to na první pohled mohlo jevit jako poněkud nelogický krok, jelikož za nejsilnějšího konkurenta nejmenší Audi je považován Mini Cooper, avšak právě mezi ním a novým BMW mají být zejména zřetelné designové rozdíly, model to zkrátka bude určen všem, jímž pověst a vzhled Mini není po chuti a těm, jimž řada 1 přijde málo výstřední nebo předražená.

Spolu s oficiálním oznámením vývoje tohoto typu pohonu jsme se i dověděli, že bavorská automobilka hodlá toto řešení posunout i do dalších segmentů, takže jednou se třeba dočkáme BMW řady 3 s 1,5 litrovým tříválcem a pohonem předních kol - honba v dotažení značek jako je Škoda tím bude završena . Navíc nová vyvíjená platforma má být velice přizpůsobivá a automobilka se toho jistě bude snažit co nejvíc využít, už jenom podle posledních prohlášení by se dala použit alespoň na 20 různých modelů. Doslova zázrak...

Klepněte pro větší obrázek
Pohon předních kol u Mini čekají zjevně skvělé časy...
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků