Potvrzeno: Nissan GT-R 2011 zrychlí na stovku za tři sekundy

Když jsme vám před čtrnácti dny ukazovali video z prezentace Nissanu, na kterém jeho vylepšený GT-R pro modelový rok 2011 dokázal zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé tři sekundy, zdálo se to skoro neuvěřitelné. Předchozí čas 3,5 sekundy tak byl pokořen o rovnou půlsekundu přičemž výkon vzrostl jen o 45 koní.

Pokud se vám půlsekunda zdá být malichernou, je třeba si otevřeně říci, že v těchto dimenzích platí trochu jiná měřítka než u vaší Octavie. Zrychlení na stovku za 3 nebo 3,5 sekundy značí rozdíl třídy a vyžaduje velké úsilí takového posunu zaznamenat. Právě proto se tak velký rozdíl mezi pouhými jinýmo ročníky téhož vozu zdál být neuvěřitelný. Video sice nelže, ale okolnosti mohly být pro potřeby dané prezentace upraveny různě. Stačí trochu jiné pneumatiky, trochu upravený výkon...

S menším časovým odstupem ale Nissan vydal tiskové prohlášení, ve kterém daný čas GT-R 2011 oficiálně potvrdil. Je to jedna z nejstručnějších tiskových zpráv, kterou jsem kdy v životě viděl, ale říká vše podstatné - vůz letos ve dnech 12. a 13. listopadu na okruhu v Sendai ve zcela standardním nastavení se sériovými pneumatikami dosáhl při opakovaných měřeních za sucha a teplot 14,9 až 18,6 °C zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné 3,0 sekundy.

Pokud vás tato informace vzala u srdce, nezbývá než vyrazit si vůz objednat, k dispozici je již i u nás. A pokud nikoli, můžete ještě chvíli šetřit na Veyron Super Sport a za dalších 30 milionů korun získat čas ještě o půlsekundu lepší...

Klepněte pro větší obrázek
Nissan své závěry podpořil telemetrickými data z měření...
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků