Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]

137 komentářů

Pre chytrakov
7. června • 20:06

Dobry den.vidim ze je tu kopec chytrakov ktori kritizuju testovanie a stale navrhuju doplnit ci spravit ine testovanie. Tak pani co keby ste spravili pre nas taku laskavost a spravili testovanie podla vlastnych predstav a zaznamenali to a zverejnili?ale objektivne a nie vysledky podla vlastnych pocitovych predstav?

jan machytka
20. ledna • 8:37

Myslím, že opak je pravdou. Vlastním vůz Fabia 1,4 TDI 59KW a mám svoje zkušenosti.
Vzhledem k menší výkonové rezervě motoru je každé zlepšení znát. V případě tohoto motoru je zlepšení citelné, výkon je větší, kroutící moment silnější, chod motoru kultivovanější. Spotřeba nízká. Naftu Verva diesel mohu jen doporučit. S obyčejnou ji lze jen těžko srovnávat.

jan machytka
20. ledna • 8:37

Myslím, že opak je pravdou. Vlastním vůz Fabia 1,4 TDI 59KW a mám svoje zkušenosti.
Vzhledem k menší výkonové rezervě motoru je každé zlepšení znát. V případě tohoto motoru je zlepšení citelné, výkon je větší, kroutící moment silnější, chod motoru kultivovanější. Spotřeba nízká. Naftu Verva diesel mohu jen doporučit. S obyčejnou ji lze jen těžko srovnávat.

Václav A.
10. listopadu • 11:49

Já několik měsíců testuji různá paliva na své Mazdě 6 2.0 MZR-CD '07, má najeto 265tis. a ohledně výkonu jsem razantní rozdíl u jednotlivých paliv opravdu nepoznal. Co je ale znát, je spotřeba. Jezdím stále stejnou trasu (většinou 25km do práce + sem tam výlet k rodičům 220km). Do nádrže po celý rok dávám VIF Diesel Aditif zimní.
Například s Shell V-Power Diesel jsem měl spotřebu 8,6l/100Km a auto bylo v nižších otáčkách línější, s OMV Diesel jsem jezdil za 8,2l/100Km, OMV MaxxMotion Diesel za 7,9l/100Km, s Benzina Diesel za 7.6 a už jsem zůstal u Benzina Verva Diesel, se kterou jezdím za 7,2l/100Km a auto má více síly už od 1500ot.
Pro mě výkon nehraje nějak zásadní roli.

Miras
26. ledna • 18:12

Vyměnte si podložky pod vstřikovači a budete jezdit za 6 litrů i na naftu od ONO

Tomáš Hora (airwar1939)
29. prosince • 18:56

Tento test byl tím jak byl proveden naprosto k ničemu a dá se svým způsobem označit za matení diskutujících. Ono totiž to že z různýmy naftami nebyl naměřen žádný rozdíl ve výkonu neznamená že mají tyto nafty stejnou účinnost. _Pokud člověk vyloženě nepropadal z chemie, tak ví že uhlovodíky mají různou výhřevnost, a u naft se dá základní rozdíl poznat dle cetanového čísla, které bohužel v tomto testu nebylo bráno v potaz. Ale k článku, to že i z různými naftamy je výsledný naměřený výkon vpodstatě stejný je logické, protože lektronika sleduje průběh spalování, výkon, teploty splodin a podle toho řídí vstřikování paliva. Výkonější palivo tudíž nepřinese zvýšení výkonu (protože to elektronika motoru nedovolí) ale přinese nižší spotřebu.Jinak já mám naježděno přes 800 tisíc km a spotřebu na různá paliva sleduji delší dobu, odjel jsem s několika naftami vždy několik tisíc km, a podle množství načerpané nafty a ujeté vzdálenosti dlouhodobě sleduji spotřebu. Nejlepší spotřebu mám s Benzina Verva Diesel, s OMW MaxMotion Diesel mám spotřebu o 5% vyšší, se Shelem pak o 9% vyšší, s noname naftami (Unicorn, TankOno, Eurooil) pak až o 17% vyšší spotřebu. Takže dle mých dlouhodobých zkušeností se dražší lépe aditivované nafty vyplatí.Krom toho jsem zpozoroval i jeden fakt a to že obyčejné nafty zjevně lehce zanášejí motorovou soustavu a spotřeba se po nějakém času používání této nafty lehce zvýší, a po delším používání nafty která obsahuje aditiva pak postupně zase klesá (vždy po najetí několika tisíc km) až se opět ustálí. Tudíž jsem ochoten věřit tomu že aditivované nafty mají schopnost čistit palivovou soustavu, a ty méně aditivované ji naopak zanášejí.

hozenfefer
25. dubna • 9:57

Potvrzeno, levná nafta výkon sníží [Trest naft]

IFA
4. července • 20:04

Tak já nevím, měl jsem náklaďák tankoval jsem vždy na "levných" pumpách na jedné auto jezdilo normálně začal jsem tankovat jinde auto ožilo max rychlost prázdného vzrostla z cca70 a pak šla přez 80 spotřeba přitom klesla o cca 2 litry. Po čase jsem se dozvěděl že na tu druhou majitel vozí naftu z Rakouska.
S naftou u firmy Shell bych pomlčel o kvalitě.
Další věc na firmu přivezli dodávku z německa (mírně jetý sprinter) n navtu v CZ jela jak kedlubna musela se upravit řídící jednotka aby to normálně jezdilo.

Driver
30. listopadu • 17:49

:-D Když člověk čte názory dětí s mokrými řidičáky, tak se musí smát. Za všechny, kdo jsou s článkem spokojeni a nepíšou, protože to nemají ve zvyku, chci panu Lutonskému poděkovat za dobře odvedenou práci, která tento server posouvá okamžitě na jinou úroveň, než jsou někteří konkurenti. Děkuji a jen tak dál. Jistě by šlo udělat dokonalejší testy, ale o tom to přece není. Nic není dokonalé, a ty děcka,s posledníma iphonama, co jsou chytřejší než EU, nadnárodní kooperace a Obama dohromady, zdravím a měli by se zamyslet, kdy si postaví barák z toho spoření od rodičů, kdy budou mít děti a z čeho to budou vše platit a jestli i potom dokáží vybudovat alespoň AS, pak ať někomu radí, jak se má a nemá co dělat. :-D

Ondra S.
18. listopadu • 21:46

Tak ono je to těžko říct takto obecně o tom výkonu, že ho nafta nezvýší podle jednoho auta. Podle mě spíše záleží taky na tom, kde naftu koupíte a taky jak je řízeno vstřikování testovaného motoru a jaký je druh vstřikovacího systému na vašem voze, protože jsem přesvědčen, že výsledký budou podle toho odlišné? Tedy jestli je to:
a) mechanický vstřikovací systém
a) rotační čerpadlo s elektronikou
b) systém PD čerpadlo-tryska
c) commonrail (zde bude podstatné jaké generace i od jakého výrobce)
Podobný problém jsem řešil nedávno u benzinu na své motorce 125ccm, protože se mi na silnici zdálo, že na speciál 91 se lépe roztahuje do kopců a je celkově živější, než na naturál 95. Když jsem to potom hodil ze zvědavosti na motorovou brzdu, výsledek byl podobně nejednoznačný, ale ten speciál byl opravdu o kousek lepší ve středních a vysokých otáčkách, ale o mnohem méně, než jsem původně předpokládal. Naturál 95 byl zas lepší v nízkých na které se ale zas jezdí úplně minimálně.

ronda
15. listopadu • 18:00

Sedm korun rozdíl... Pokud koupí Vervu od Benziny na Rudné, není se co divit, že je skoro nejdražší. Však jen rozdíl mezi plzeňskou dálniční pumpou a pumpou ve Františkových Lázních u stejné Benziny za stejnou Vervu ve stejný den (tam i odpoledne zpátky) byl rovných 5 Kč !! Takže tohle cenové porovnávání je úplně o ničem.A co se týká kvality - díky firemní kartě nakupuju (kromě jen občasné ciziny) výlučně Benzinu a za celá léta a hlavně zimy jsme na autech (dřív Avia, později dodávky starší i dnešní moderní, desta) nikdy neměli s naftou problém, žádné tuhnutí a zamrzání, o jakém v zimě slýchám. Žádná aditiva a jiné zázračné a drahé vodičky do nafty nepřidávám.
Jo a s Vervou možná nestoupnul výkon, dlouhodobě se mi ale snížila spotřeba na stále stejné štrece při stále stejném jízdním stylu. Nijak závratně, ale o víc než je ten malý cenový rozdíl. Mimochodem jiný nezávislý test kdysi právě u Vervy vlastnosti a vyšší cetanové číslo potvrzoval.

jožin
15. listopadu • 21:25

spotreba závisí aj podla typu oleja používaného v aute....motul môže znamenať až 10% úspory na palive http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/5-1-motor... ...

Spatny test
1. listopadu • 21:59

Cely test je spatne postaven. Obecne byly vybrani znackovy prodejci relativne kvalitni nafty. Takze je logicke, ze vysledky jsou podobne a cenovy rozdil neni kvuli kvalite, ale pouha obchodnicina. Vyznam by test mel, kdyby se srovnavala nafta od prodejcu typu JZD a temi uvedenymi v testu. Ale to by uz lobby nezkousla. Ma zkusenost je, ze zde uz rozdil najdete.

Bořivoj Lhotský
1. listopadu • 16:23

Párkrát jsem zkusil i prémiovou naftu Shell, ale kromě peněženky to nikdo jiný (tedy ani auto ani já) nepoznal, takže v tomto ohledu s článkem souhlasím. Ale už tak bezvýhradně nesouhlasím s tím, že všechny nafty jsou víceméně stejné. Měl jsem služební Octavii a pak Superba s TDi a naftu jsem velmi často tankoval u Alberta (víkendová sleva). Pak přišel Citroen C5 s filtrem pevných částic a po poměrně krátké době mi auto začalo hlásit, že hrozí nebezpečí ucpání filtru pevných částic. Pak jsem nějakou dobu bral jen "značkové" nafty a nic se nedělo, ale po asi 3 nebo 4 po sobě následujících tankováních u Alberta se opět hlášení objevilo. Pak jsem až do konce leasingu jinou, než značkovou naftu nebral a vše bylo zase OK. Takže asi nějaký ten rozdíl tam bude...

Tomáš Hora (airwar1939)
29. prosince • 19:06

Tento rozdíl v kvalitě naft taktéž pozoruji. S kvalitnějšími naftami se mě na stejných trasách prodlužuje cyklus vypalování filtru pevných částic (projeví se na cca. 10km zvýšením hluku motoru, náruste spotřeby, plus nenulovou spotřebou při volném plynu). S obyčejnou naftou je schopen cyklus vypalování sepnout i po 300 km, ale třeba s Verva Diesel se cyklus spouští až tak po 700-800 km. V tomto na mě nejlepší dojem dělá OMV MaxMotion Diesel s kterým jsem zaznamenal i cykly vypalování kolem 1000 km.A podobný problém jako vy měl kamarád u svého Renaultu Megan kde mu totéž dělal filtr pevných částic při používání obyčejné nafty a hrozila výměna filtru po cca. 150 tisíc km. Po přechodu na premiovou naftu problémy odezněly a nyní má najeto tuším něco přes 220 tisíc km.

Marco Pantani
18. září • 10:39

To je dost tak blbost co píšete, cyklus vypalování DPF filtru závisí na typu jízdy (jestli dálnice nebo město) a ne na typu spalované nafty. Ale pokud se Vám filtr vypaluje každých několik set km tak s tím autem není něco v pořádku a nebo jezdíte právě jen pořád v městském cyklu, tam to možné je. Při normálním provozu se ale DPF filtr vypaluje nepřetržitě právě tím provozem a Vámi zmíněný cyklus se vůbec neaktivuje.
;-)
P.S. Jaký vůz používáte, asi nebude dílem některé z německých automobilek, že? :-D

Michal
1. listopadu • 12:45

Malá zkušenost.
Do svého auta (motor renault 1.5 dCi, 63kW) kupuji prokticky je Shell FulSave nebo Benzina Verva. Se Shellem je motor takový "kulatý", jakoby měkčí a takový ochotnější pracovat a vytáčet se. Prostě takový přívětivější. Manželka říká že podle "smradu" při startování studeného motoru pozná, kterou naftu zrovna motor spaoluje a musím říct, že to opravdu většinou poznala správně.

dlhn
1. listopadu • 7:34

Delate si z lidi prdel? Co kdyby jste se aspon trochu snazili zjistit rozdil mezi "normalni" a "premiovou" naftou? Ona totiz nafta uz se prodava pouze jako premiova, to, co kupujete jako beznou "naftu" je ve skutecnosti 30% bionafta, kde u beznych dieslu zmenu vykonu nepoznate, poznate to ale dost na zivotnosti motoru, ktery se bioslozkou zanasi podstatne rychleji. O preplnovanych dieslech radeji nemluvme, tam je zmena vykonu nejen zmeritelna, ale je i dost citit...

dlhn
1. listopadu • 7:38

Jinak konkretne s mazdou 6 (2004, 250tkm,100kW): s "klasickou" naftou, max rychlost 170-180km/h, s premiovou klidne pres 200km/h, v zime zahrati motoru az dvakrat rychleji... hmm fakt by me zajimalo, kdo tuhle ptakovinu napsal...

Martin
1. listopadu • 0:50

3-4x měsíčně jezdím služebně do Francie a je zajímavé, že na naftu z Německa ujedu o cca 200 km víc a na tu z Francie ještě o dalších 50 km. Je mi jedno co kdo říká nebo jaké jsou výsledky těchto "testů", je to prostě realita. A ceny jsou nyní v Německu o cca 1-2 Kč níže než u nás.

Krtička Michal
7. ledna • 10:41

Samozřejmě, protože jen co vypadneš z čr tak do francie jedeš víceméně po rovince a stále po dálnici. Dle mýho je to dost o stylu jízdy.
Hlavně francouzi mají dva druhy naft a to gasoline A a B - většinou marketů. Najezdil jsem toho dost a je jedno kde natankuješ +- 20 km co najedu víc za 7Kč/l dražší palivo nestojí. Beru ho jen tehdy pokud za něj něco dostanu (batoh, autíčko atd.) potom z něj je nějaká užitná hodnota.
Semka píšou hlavně ti co prémiové palivo tankují a teď přišli na to, že vyhazují peníze za nic. Ovšem jsou v nich aditiva k ochraně motoru, ale to je v klasických palivech taky.
Na dodávce mám najeto na naftu z ONA, levných marketovejch naft francie, begie přes 800 000 km a pohoda ;-)

Standa
1. listopadu • 0:49

Zdravím , pěkný článek, dobrý pokus, ale neukazuje ani trošičku pravdu o českých pumpách, těch vzorků je příliš málo, samozřejmě si dokážu představit kolik testy stojí, ale kdyby těch vzorků bylo kolem 40 tak by jste se nestačili divit, jak by se ty grafy hýbali , a taky by to chtělo porovnat složení z čeho se ta nafta skládá, je sice pěkné ,že pár minut má auto plný výkon, ale jen rozbory by řekli jasně , že na to palivo to sice chvíli jede , ale po ujetí pár tisíc km spolehlivě likviduje vstřiky a čerpadlo, jako bývalí taxikář rád zdělím nepoctivá prodejce , protože hlavně v jižních Čechách, je to hrůza ,jak to ředí a nejen naftu ,ale i benzín .Pozná se to hlavně při jízdě do kopce a při zrychlování, a tisíce řidičů se mnou budou souhlasit . Za posledních 6 let jsem s různými auty s naftou i benzínem, najel víc než 600000 km a tak vím o čem mluvím.

Jaroslav
31. října • 21:54

Ve zkušebně to asi nejde až tak poznat,já mám tu zkušenost,že když natankuju na Shell plnou - až mi pistole 3x vypne,(Citroen XSARA BREAK 2.O HDi - asi tak 40 litrů v nádrži než se rozsvítí kontrolka rezervy)tak na to najedu o cca 80 km víc než na naftu od jiných prodejců.....při spotřebě 5 litrů/100 km je to asi 4 litry nafty. 40 litrů dražších o 2,5 Kč=100 Kč na Shellce , oproti 4 litryx36 Kč = 144 Kč,takže na jedné nádrži na Shellce ušetříte 44 Kč...Nic moc,ale kdo jezdí denně,ten ví svoje.

Fifunčík
31. října • 18:29

Ja by som s autormi článku súhlasíl. Ospravedlnujem sa všetkým ak sa podobný názor už objavil , zámerne som nečítal disk.príspevky. Ja osobne som na to išiel cez spotrebu . Logicky by ste predpokladali vyšší počet najazdených kilometrov , samozrejme s "kvalitnejšou" naftou . Ani lx sa môj predpoklad nenaplnil . A ani som to na chode motora nepocítil ... Tankujem dlhodobe tieto klasické základné nafty na Slovensku - OMW , Slovnaft Benzina a niekedy ešte /sporad/ Lukoil . Najlepšie sa jazdí s Benzinou , nielenže je najlacnejšia , ale zdá sa mi že motor "klepe" po jej najmenej . Inak radšej si prilejem do nadrže aditivum, s ktorým mám skusenosti a to zásadne v zimnom období , radšej ako nejakú premiovú naftu . Ovšem pripúšťam , že na nejakých motoroch superexluzívnych značiek to možno niekto pocíti ... B-]

Roman
31. října • 17:55

Mohli by jste ještě udělat test na Ethanol 85 u benzínky ONO Praha - Pruhonice?

Nejkrásnější
31. října • 14:33

Nic proti, ale z deseti litrů opravdu nikdo nepozná výkon. Zeptejte se lidí, co denně najezdí stovky kilometrů a ti Vám řeknou, která nafta táhne a která nikoli. Z deseti litrů nic moc test..

Mirek
31. října • 13:57

Proč byl použit jen jeden vzorek od "noname" čerpací stanice? Mohlo se také stát, že zrovna šlo o mimořádnou dodávku nafty slušné kvality a pak se porovnávají dobré nafty od "značkových" čerpacích stanic (kvalitou jsou logicky + - stejné) s 1 slušnou naftou od "noname" stanice.
Slyšel jsem od známého řidiče autobusu, že na plnou nádrž ujede o X km víc, pokud má kvalitní naftu, než na naftu z "JZD". Má ověřeno mnoha čerpáními. Nemám důvod mu nevěřit...

rohYpnol
31. října • 13:13

Zajímavý počin, ale metodika kulhá na obě nohy, tedy soudě dle napsaného.Pokud je přesnost měření +-3%, pak JAKÁKOLIV interpretace, že ten či onen vzorek je nepatrně lepší, je hloupost, pokud rozdíly nedosahují přesnosti měření. Výsledek by měl být, že rozdíly se neprokázaly. Tečka. Bylo zmíněno, že bylo provedeno i opakované měření, ale pokud budu místnost krokovat třeba 1000x opakovaně, milimetrové přesnosti stejně nedosáhnu... Tedy co se vyhodnocení souboru měření týká, je to poněkud "neodborné".Co mi ale vadí především - testovalo se pouze na 1 voze, přičemž ač nejsem konstruktér, tak si dokážu představit, že vozidlo v různém stavu může reagovat různě (různě zajeté a opotřebené kusy), a to nehovořím o konstrukčním řešení. Pro objektivitu se měl test provést min. na motoru TDI a pak třeba HDI, CRDI. Pokud by se i pak došlo ke stejným číslům, dalo by se tomu věřit, byť repreentativní vzorek by to nebyl. Ale otestovat vše na jednom TDI? Z toho nelze dělat závěry B-]Vím ale, vše je i otázkou ceny. Takže dobrý úmysl, zajímavé informace, ale vypovídací hodnota z objektivního hlediska nula B-]

Tom
1. listopadu • 10:35

A to se tu nemluví o míře zaplnění DPF filtru, který jistě nebyl u všech měření shodný. Jeho vliv na výkon motoru je jistý a značný. Obvzlášte u PD s jeho legendární kouřivostí tu jenom z tohoto důvodu rázem máme neporovnatelná měření.

ToninoB
31. října • 10:22

Zajimalo by me nakolik procent muze byt takovy test objektivni. Pochopil bych kdyby pri vymene paliva pri vasem testovani doslo k uplnemu vyprazdneni nadrze zaroven s palivovym systemem. Potom bych bych presvedcen o vysledcich. Jinak si myslim, ze dojde k takove "smesce", ze je test uplne k nicemu. Nejsem obhajce premiovych paliv, ale jentak me tohle donutilo se zamyslet :)

JK
1. listopadu • 12:29

Je dobré se napřed naučit číst

Marek Lutonský
31. října • 11:40 • CZECH NEWS CENTER

Proto se s každým novým palivem ještě před zahájením měření ujelo na válcích zhruba 15 km. Aby byla jistota, že se celý palivový systém naplní novým vzorkem

Vit
30. listopadu • 9:36

Proč jste netestovali, jak psal kolega nahoře, vliv na spotřebu? Výkonovou křivku sice nafta zřejmě neposune, ale teoreticky by mohla mít vliv na spotřebu - tedy lepší "příkon" - za míň vstupní energie udělá motor víc výstupní práce při stejném výkonu. Myslím si, že tato informace by byla mnohem užitečnější, než informace že maximální výkon vozu nezavisí na typu nafty.

Kuba K.
31. října • 8:59

Perfektní TEST udělaný Shell na míru !! :) Směju se.....

Tomas
31. října • 2:48

a čo tak urobiť test aj na benzín ?

bitch
31. října • 1:36

Příjde mi to jako PR článek pro Shell, tudíž vypovídající hodnota 0.

Sarong
30. října • 23:14

Peklo. Je to napsané tak, že by jeden brečel. Co se týče "testu", nejsem si jistý jeho vypovídající hodnotou - v krátkodobém horizontu se rozdíly mezi jednotlivými palivy těžko projeví - to je jako chtít vypadat jako Schwarzenegger po jednom odpoledni v posilovně. Zcela nereálné. Správný test by měl porovnávat porovnatelné v dostatečně dlouhém čase za srovnatelných podmínek. Kdo ví, kolik mělo testovací auto najeto, s jakou naftou a v jakém servisním stavu byla celá palivová soustava. Například zanesení vstřikových čerpadel a celkový stav palivových filtrů redaktoři neřešili, ačkoli to jsou velmi důležité faktory, kde se projevuje účinnost prémiových paliv. Samozřejmě, že dlouhodobě...Prémiová paliva nefungují tak, že automaticky ihned zvednou výkon motoru. Jejich přidaná hodnota tkví v ochraně palivové soustavy a vysokém cetanovém čísle (pokud tedy odhlédneme od pěnivosti, mazivosti a podobných neméně důležitých faktorů). Díky těmto nadstandardním přísadám jsou jednotlivé součástky motoru a palivové soustavy v lepším stavu, což vede k celkovému zvýšení výkonu. Nejpatrnější je to vidět na moderních vozech (BMW, Audi) s elektronickým řízením vstřikování s přesností na zlomky sekundy.Pokud srovnáš auto, které jezdilo dva roky na prémiová paliva se stejným vozem, do kterého řidič tankoval standardní či substandardní pohonné látky, rozdíl bude jasně vidět. Ve výsledku se jedná o nevypovídající senzacechtivou snahu o vyvolání kontroverze tam, kde žádná není.

Fifunčík
31. října • 18:39

Nechcem protirečiť . Ja osobne som ovplyvnený v našej krajine s takou chronickou nekvalitou s ktorou sa stretávam nielen s ropnými produktami , že jednoducho nepredpokladám, a ani sa nedám presvedčit , že "premiové" palivo je na Slovensku lepšie než to klasické ... B-]

Johny HD
30. října • 23:07

To je obecně známá věc, že příplatky za prémiová jakobyaditivovaná paliva jsou jen tahání peněz k kapes naivních důvěřivců. Navíc se přidává šlendrián, kdy je na aditivu šetřeno a často jsou běžný benzín či nafta stáčeny a nabízeny jako prémiová paliva. Autu to nijak neublíží, jen důvěřivý zákazník zaplatí víc za placebo efekt domnělé prémiovosti.

kámen
30. října • 22:03

Zajímavé je, že když naftu testovali ve světě motorů, tak shell v-power nitro + dopadl jako jeden z nejhorších ve všech směrech a tady je jako top a verva diesel zase obráceně. Jinak tankuji Vervu a rozdíl ve výkonu tam je oproti klasické naftě, mám to odzkoušeno na jednom kopci, klasická nafta cca 125kmh a verva cca 135kmh.

jan
1. listopadu • 0:32

A jak foukal vitr? během obou testu ??

kámen
1. listopadu • 9:32

Nebyli to dva testy... Současné auto mám téměř 3 roky, během tří let jsem to zkoušel několikrát jak na klasickou naftu tak na Vervu. Vždy jsem natankoval plnou nádrž ujel cca 500 km a následně zkoušel. Ze začátku jsem tankoval Vervu cca rok a pak jsem zkusil klasickou naftu a poté jsem se opět vrátil k vervě, takže vítr nemusíme řešit, protože jsem to zkoušel několikrát a výsledky byly téměř totožné verva 135 a klasická nafta 125. Rozdíl tam je i ve spotřebě, jinak motor 2.0 hdi.

Pepa
30. října • 21:29

Mohu poprosit přítomné majitele dieslových aut, aby si příště koupili auto ne na naftu ale s jiným motorem??
Je to dosti neohleduplné k okolí nutit lidi v autech jedoucí vzadu čuchat ty super smradíky a koukat zkrz ten dým nad silnicí. Normální ohleduplný člověk to nedělá.
Díky.

juzr
26. listopadu • 14:14

.. správná je ta poznámka .. jedoucí vzadu.. normální ohleduplný člověče ..

Lol 2000
30. října • 21:25

Osobne tankuji levnou naftu a doleju Vif.

Jenik
30. října • 21:09

Ja mam u octavie I rotacky napsano v technicaku ze muzu lit i bio naftu.Jeste jsem to nezkousel ale zajimal by me test naft v porovnanim se spotrebou.Bral jsem treba na agipu naftu,ted ber vervu se 60 cetany a spotrebu mam skoro o litr niz a zkousel jsem to tak vice krat.....

vv
30. října • 20:27

No jako nechci rejpat, ale tahle Octa z roku 2007 není ani omylem... ;-) a pochybuji, že by si někdo dal tu práci s předěláváním. Nebo se pletu?

Lojza
30. října • 21:02

pleteš se, takových předělávek jezdí po silnicích víc než bys řekl, znám mraky lidí:-P taky jsem si nechal předělat na FL;-)

vv
1. listopadu • 18:45

A můžu se zeptat, na kolik taková předělávka vyjde?

Lojza
3. listopadu • 10:32

Záleží za kolik seženeš díly a jestli se tam dávají xenony místo halogenů, ale vyjde to cca od 30 do 40 tis. pokud si to člověk nakoupí sám ty díly na přestavbu a nechá si to namontovat jinde než v autorizovaným servisu. Pokud bys to nechal udělat ve škodovce a nakoupil přes ně i díly, tak počítej tak 100 tis.

tonys
30. října • 17:31

Se zvědavostí jsem to rozkliknul a zjistil, že jsem zbytečně přišel o půl hodiny života. Nazvat měření výkonu předpotopního PD na jednotlivá paliva testem nafty je snad pokus o vtip. Kde je měření cetanového čísla, mazivosti atd.? Jak už tu někdo psal, výsledek měření v toleranci chyby brzdy je usměvný a sami nakonec píšete, že jsou nafty stejné, co jste od toho vlastně čekali? :-)

kolemjdouci
30. října • 22:31

Uz to, ze Octavia RS nikdy nemela motor typu PD vypovida o hodnote Vaseho prispevku.

Tom
31. října • 7:23

Ale mela, minimalne prvni 3 roky vyroby tam bylo PD125kW. Nicmene nechapu, jaky to ma vliv na test. Na PD systemu nebylo nic predpotopniho, mel o proti CR i nekterr vyhody, nevyhoda byla hlucnost, ktera ale byla vice zpusobena vysokou kompresi motoru nez systemem vstrikovani.

tonys
30. října • 22:50

Já se nezajímám o škodofky, ale o auta, on už VAG zná common-rail? Na metodice a vypovídající hodnotě testu to bohužel nic nemění...

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:42

Chyběla EKO nafta :-(

devee
30. října • 13:26

A jak je to u benzínu? Taky minimální rozdíly?

Tomas
30. října • 13:05

Tolka namaha a zbytocne. Co tak testy TaM Diesel60 (www.diesel60.sk)?

RomanL
30. října • 12:24

Proč mě to nepřekvapuje? :-)

jaj
30. října • 12:37

no u nafty to asi vliv tak nemá...leda sirnatá odrovná vstřiky dřív, ale když natankuju do superbu II 2,0TSI benzín v německu prostě jede podstatně líp...a to je osvědčeno už mockrát tak nevim

tonys
30. října • 20:19

Myslel jste zřejmě bezsirnou, že...

Honza
30. října • 11:09

Taťka jezdí do práce ve Škodě superb 2.0 TDI asi rok stará... Jelikož oba nesnášíme tankování, tak natankujeme, až je nádrž téměř prázdná. Jednou jsem nechtěně šáhnul po Shell VPower nitro + neco to to je a všimnul jsem si toho až u pokladny... Jinak taťkovy jsem nic neřekl, ale podle jeho slov bylo auto pružnější, s pocitem lepšího výkonu a spotřeba klesla cca o 1l... Samozdřejmě to nemá cenu tankovat tak drahou naftu, ale bylo zajímavé, si to alespoň jednou vyzkoušet...
Taťka najezdí měsíčně přes 6000km převážně z Třebíče do Prahy nebo Bratislavy....

olakuba67
30. října • 19:54

Tohle info mohu také potvrdit.Mám Octavii r.v.2011 a najezdím taky měsíčně hafo km.Spotřeba klesne o 1L a ten pocit je taky lepší.Zkoušel jsem premiovou Vervu od Benziny a taky dobrý.

Lukáš
31. října • 9:02

Tebe by měli zaměstnat v Shellu a tvoje auto dát do reklamy. Slogan můžou změnit na "úspora až 10 litrů na nádrži" (1 l na 100 km, na nádrž ujedeš cca 1.000 km, tedy 10 l na nádrži)

Fido
30. října • 11:04

Ono to vážně není jen o výkonu.
Třeba nafta od Shellu a hned po ní od OMV má nejvyšší tendenci k zamrzání. Kdykoliv mi v zimě nafta zamrzla, byla od jedné z těchto firem. Žádná jiná mi to nikdy neudělala.
Pak je to třeba startovatelnost promrzlého motoru. Tady už jsou rozdíly poznat ale nejsou takové aby se vyplatila výrazně dražší nafta. Pak je to hlučnost (zejména studeného motoru). I tady jsou rozdíly ale zase asi nestojí za tankování výrazně dražší nafty.
Co se týče spotřeby, ta je plus minus stejná a v reálném provozu prakticky neměřitelný rozdíl. Spíš mi s "prémiovou" naftou přijde nepatrně vyšší.
Vyzkoušel jsem i naftu Aral ultimate diesel za cenu cca 2,10 eur/litr. Tady je rozdíl v hlučnosti značný. Teplý motor běží tiše téměř jako benzinový. V zimě také lépe startuje ale to je všechno. Výkon vyšší není.
Neměl jsem jak poznat rozdíly v mazivosti a vlivu na opotřebení takže netuším, jestli tam nějaké výrazné rozdíly jsou.

Stanislav Popelka
30. října • 11:43

Ano, hodně mi tam chybí test nafty od Aralu.... Škoda...

Radim
30. října • 10:50

Zdravím, tak jsem si pročetl ten test a je to celkem zajímavé - ale úplně k ničemu protože Škoda Octavia měl už něco odkroucenou s bůhví jakou naftou a servisem celé soustavy. Při tak malém množství testované nafty se výraznější změny neprojeví zajímavější by to bylo po natankování 2 plných nádrží (dlouhodobý test) takový krátkodobý je úplně k ničemu. A co se týče nafty u českých čerpacích stanic - jde to vidět na těch malých pokutách které dostávají za nekvalitní... kterou mi musíme tankovat a ničit si auto.... myslím si že kvalita nafty jde poznat až po delším používaní na vozidle jak se to projeví na vstřicích, na filtrech - když budu mít zanesené vstřiky a budou tlačit malým tlakem - na výkonu auta (pak i peněžence) se to projeví - ale neprojeví se to na 15 litrech nebo kolik jste tam zkoušeli

Radim
30. října • 10:58
Zelí
30. října • 14:55

ANo, toto je známý a celkem dobrý test, kde je dokumentován stav v roce 2008. To už dnes není pravda. Bylo by samozřejmě zajímavé tento test opakovat.
Jinak palivo TOP Q c cetanovým číslem 56 je pro motor lepší než v-pover s 52.

Kaplis
30. října • 10:38

Jeste by stálo za to takto otestovat benzíny aby bylo jasné jak to tedy je:-) Zkuste to v redakci zvážit :-))

mabos
30. října • 9:30

Nebylo by take zahodnou udelat chemicky rozbor nafty? Zjistit jde je hodne primychanych BIO slozek a kolik jaka obsahuje siry a ruznych paskvilu?S naftou nemam zadnou zkusenost, ale povezte mi prosim jak je mozne ze kdyz tankuju u jisteho hypermarketu Natural95 a pak si natankuju u Shell jejich FuelSave tak tejn rozdil je proste znat? A vzdy tankuju minimalne 20l. takze zadne cmrdani lepsiho benzinu za 300,- Motor je tissi, lepe akceleruje?

Hynek
30. října • 10:41

Už jsi slyšel o placebo efektu? Tak se zkouší třeba subjektivní účinnost léků, jedni pacienti dostanou testovaný lék, druzí placebo, samozřejmě nikdo neví, co zrovna dostal, a pak se zkoumají jejich pocity.
Je totiž možné, že kdyby ti u hypermarketu bez tvého vědomí natankovali pravý Shell Fuelsave, tak bys stejně měl pocit, že ten sajrajt z hypermarketu blbě jede.

mabos
30. října • 11:58

Neni to zadny placebo efekt - to bych nas*al sam sebe po tech letech co ridim auta. Je tam slysitelny a citelny rozdil v akceleraci a hlucnosti motoru. Jednoduse to spalovani lepsiho benzinu je jednoduse nepopiratelne lepsi. Je to stejne jako kdyz natankuju Nitro+ nebo OMV 100 misto Natural 95. Tak to je stejny rozdil mezi kvalitnejsim a levnejsim benzinem.

Lukáš
30. října • 13:50

Nesmysl, vyšší oktanové číslo u benzínu ti u běžného auta s motorem připraveným na N95 nijak jeho chování nevylepší. To využijí jen motory např. s vyšším kompresním poměrem.

Karel
30. října • 17:55

No pokud má neřízený karburátor, tak to pozná :)

Marek Lutonský
30. října • 9:51 • CZECH NEWS CENTER

Podrobný chemický rozbor jsme také chtěli udělat, ale už nám na to nezbylo v rozpočtu. Podíl biosložek jsme ale změřit nechali, viz samostatný článek: http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-a... ...

ixxoc
30. října • 14:39

Jak jste zajistili, ze v nadrzi, resp palivove soustave je vzdy jen ona nafta, kterou chcete testovat a ne napr. jeste zbytek predchozi atd. ? Byla mereni nekolikrat opakovana ?BTW. ono je to vlastne jedno, protoze kazdy s alespon stredni skolou, urcite absolovoval i laboratorni mereni a je mu jasne, co se vam podarilo ,jak uz nekdo napsal - na zarizeni s chybou +- 3%, namerit :)Kazdopadne diky za snahu o zajimavejsi clanek.

Martin Motyčka
30. října • 14:59

doporučuju si přečíst článek s metodikou měření.. je to tam popsaný...

Stanislav Popelka
30. října • 11:40

To je ale veliká škoda, říkla jsem si konečně po těch letech někdo...... Měření výkonu je fajn, ale hodně mi tam chybí informace o cetanovém čísle, což má přímí dopad na hlučnost motoru... Podle toho v podstatě vybírám naftu já. Zatím jsem se nesetkal, že by mi auto hůř jelo, ale že bylo hlučnější to ano...

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:39

Ještě v době, kdy jsem měl staršího Megana 1.9dTi (rotační čerpadlo s přímým vstřikem a turbínou), tak nafta třeba z Globusu z toho udělala hyperhlučný traktor. To bylo skoro nesnesitelně líný a hlučný. Když jsem natankoval na ONU naftu, tak dobrý. Když EKO, tak to trochu víc žralo a jelo hůře. No a když jsem natankoval VERVU u Benziny (tu tankuji i na své současné Laguně 1.9 dCi), tak byl motor o poznání jinde. Krásně reagoval na plyn, zvuk byl poměrně příjemný. Ono asi opravdu záleží co za motor krmíte.

František Scherbaum
30. října • 9:24

Tak se potvrdilo, co jsem si myslel :)

pcwifi
30. října • 9:10

nedavno sem tankoval u benziny ten jejich spešl mega hyper super diesel, cena tusim o 2kc vejs nez obyc. sory bóžo, ale prislo mi ze moje auto (Fiat Stilo 1,9JTD rv 2003) jelo proste nemastne neslane jak na obyc diesel...a ta zkusenost neni jen moje, znami s Octaviemi 1,9 TDI 77kW cca. 6 let starymi maji podobne zazitky. Takze radeji obyc naftu a jsme happy. Mozna nova auta lepe slapou na ty jejich radoby vylepsena paliva, ale vetsina lidi jezdi ve "starych". Jeste lepsi je k zasmati reklama co sla tusim na Shell paliva, kde se s jejich super verzi usetri az celý 1 LITR na nadrz !!! no fajn, super cena za litr rekneme 38kc, bezna nafta 35kc. 2090kc vs. 1925kc.Sory bóžo, ale stale sem na tom lip se standartem :-))

Marty
30. října • 11:27

Pokud by to byl litr z 50ti, tak jsou to 2%. Diesel u Shellu je v Olomouci v průměru o 0,60Kč dražší než jinde(OMV i Benzina ale stojí stejně, takže říkám dražší jen díky lukoilu apod.) při ceně 36,9Kč.
36,9*50 = 1845Kč, - 2% = 1808Kč
36,3*50 = 1815Kč, což je více...
Samozřejmě to vše za předpokladu toho snížení o 2% - zkušenosti z fóra odkazovaného v článku to ale potvrzují. A to už vůbec nemluvím o ceně např. ve Zlíně - často o 1,5Kč nižší.

Lukáš
30. října • 13:41

Nejsem si jistý, zda rozumíš "reklamštině". Úspora až 1 l na nádrž znamená obvykle reálně 0,5l na největší nádrž, kterou výrobci osobních aut nabízí, tedy cca 80 l. To pak vychází úspora na 0,4%, tedy cca 12,- Kč na nádrži. I kdyby to byl skutečně ten litr (pak by ale nepoužívali slovíčko "až"), pak by měl být tvůj výpočet takto:
36,9*80 = 2952,- Kč - 0,8% = 2928,- Kč
36,3*80 = 2904,- Kč, což je méně

Phoenix
30. října • 8:54

Ono jedna věc je, jak se ta nafta chová vzhledem k výkonu motoru a jiná, co udělá s motorem a palivovým systémem v dlouhodobém horizontu... Takže tenhle test je sice na téma - výkon se vám nezvýší, tak si klidně tankujte kdejakou srágoru, co vám naleje fanda z jézéďácké garáže, nicméně neřeší to dlouhodobý vliv a účinek...

Lukás
31. října • 15:01

Já vždycky když jedu taxíkem a vidim jak ty jejich plečky maj natočeno 400-500 tis km, tak se taxikáře ptám co do toho leje za naftu a kolik už vyměnil vstřikovačů. Nejobvyklejší odpověď je, že auto koupil starší s cca 100tis km, leje do toho tu nejlevnější naftu co se dá sehnat a vsřikovače nikdy neměnil. Od té doby si myslím o prémiovosti naft a jejich vlivu na čistotu motoru své....

Lukáš
30. října • 9:37

tak dlouhodobý vliv na motor nebyl předmětem testu. Až vedle sebe postaví 10 aut a budou měřit zrychlení 0 - 100 km/h, budeš do diskuze psát, že neměřili čas na Nordšlajfe nebo spotřebu paliva/oleje? Měl bys přispívat i na slevové servery. Pokud je v akci ryba+deci vína, vždycky se najde někdo, kdo se zeptá, jestli by si místo toho mohl dát kachnu a pivo...

Phoenix
30. října • 14:07

Vůbec ne, moje reakce byla o něčem jiném... Tady ten test říká - je fuk, kde tankujete, protože výkon motoru vám to nezvýší... Jenže na to, jestli se mi zvýší výkon motoru, já zvysoka kašlu... Mně zajímá, jak moc mi to zničí auto... Což už ovšem tento test neřeší, jak správně říkáš... Ale že ty škody pak můžou být docela drahé pro majitele auta, to už je jaksi někde schováno... To je to, co mi na tom vadí... A tvé přirovnání o slevových serverech mluví jasně o tom, že máš zásadní problém s pochopením psaného textu...

kareI
31. října • 16:01

Proc to teda ctes kdyz na to kasles? V clanku sami pisou ze testuji prave a jen tohle a ty to tady jeste zopakujes v diskuzi a nakonec to uzavres "máš zásadní problém s pochopením psaného textu", to me bavi.

Lukáš
30. října • 16:54

Phoenix: Už to napsal pan Lutonský, tak ještě jednou a pomaleji pro méně chápavé. Test byl o tom, zda prémiová nafta dokáže zvýšit výkon motoru. Pokud na to kašleš, tak to nečti. Pokud tě zajímá vliv prémiové nafty na životnost motoru, přečti si nějaký test o vlivu prémiové nafty na životnost motoru. Pak nebudeš muset skuhrat v diskuzi, že ve článku není to, co jsi tam čekal.

Marek Lutonský
30. října • 15:22 • CZECH NEWS CENTER

V článku o tom píšeme:Vidíme, že vztah mezi cenou nafty a naměřenými hodnotami výkonu a točivého momentu je přinejmenším nejednoznačný. Z výsledků ovšem nelze vyvozovat, že prémiová nafta neznamená pro zákazníky žádný skutečný přínos. Nafta s kvalitními aditivy může reálně snižovat hlučnost motoru i jeho kouřivost, usnadňovat startování a při dlouhodobém používání bránit tvorbě úsad i koroze. Ověření těchto vlastností ale nebylo cílem našeho testu.

lyon
30. října • 13:32

Jenze asi malokdo kupuje premiovou naftu kvuli vykonu. Vliv na zivotnost je to, o co u techto paliv jde predevsim.

Tomas
30. října • 8:31

Před 6 lety jsem byl v Itálii, na cestě tam jsem byl rád že jsem z auta vytáhl 140 km/h.Při cestě zpět jsem natankoval obyčejnou naftu v Gradu a bez problému jsem to vytáhl na 160km/h . Mám staré Vito 110 TD. Tak že rozdíly byli jsou a asi i budou.....:-/

bafunak
15. července • 14:16

Opět záležitost aditiv.

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:34

Kolik jste tam vezli řízků? :-D

cabman
30. října • 11:21

Jen že telátko, aby jsi mohl porovnávat rychlost tak musíš jet stejným směrem ... . já měl starou škodovku a do kopce jela 60 a z kopce 120 a výsledek testu? ... benzínem to asi nebylo.

Vana666
30. října • 10:51

Tomas: Na 160 km/h potřebuje auto o cca 40-50% větší výkon než při 140 km/h. Opravdu si myslíš že ti tolik přidala jiná nafta ? A při akceleraci nebo v kopci jsi takový obrovský rozdíl nepoznal ?

Petr
30. října • 10:18

To bude úbytkem paštik a řízků na palubě ;)

Garf
30. října • 9:59

V Gradu je moc hezky... Taky tam jezdíme...
Spíš jste dlouhou a namáhavou cestou "protáhl" motor.
Do Grada se jede nejdřív nahoru do rakouských kopců a pak pořád dolů po italské dálnici, jedna odbočka, 20 km po "okresce" a jste tam.
Zpátky je to furt mírně do kopce a prudce dolů na rakouské straně. Tam prakticky jenom brzdím.
Kde jste to jel těch 160?
S Oktávkou 1.9 TDI tankuju jenom na zpáteční cestě v Itálii...

Ondra
30. října • 9:09

Jako mnohem pravděpodobnější vysvětlení vidím, že cestou tam jsi třeba jel proti větru a cestou zpět jsi ho měl v zádech. Při běžné jízdě působí na auto tolik různých vlivů, že je těžké hodnotit.

Lukáš
30. října • 9:29

Nebo k moři jel z kopce a zpátky do kopce:-D

forrest
1. listopadu • 20:35

což je při pohledu do mapy jasné hned :-))

RomanB
30. října • 8:14

Smart 0,8 cdi by byl možná lepším testovacím autem na kvalitu nafty B-] Z vlastní zkušenosti mohu přidat také pár hodnot: Pravidelně tankuji Shell Fuel Save, nedávno jsem natankoval u Tank Ono. Smartík se trápil a v každém kopečku, kde si obvykle drží šestku, podřazoval na pětku. Také nádrž 20 litrů nevystačila na běžnou porci kilometrů. Shell Fuel Save - spotřeba 3,68 l/100 km, Tank Ono - spotřeba 4,26 l/100 km (měřeno od plné do plné). Když je výkonu málo (30kW), jeho úbytek je citelnější :-D

Jaroslav
13. března • 9:29

Tak zkus Benzinu Vervu Diesel. Má v sobě aditiva. Jenom tankuji Vervu a spokojenost.
Shell je stáčírna Čepro!!! Schováné za značkou SHELL!:-)

Arnošt
23. března • 13:59

O hodnocení motorek se nejedná.

bafunak
15. července • 14:15

Možná proto, že Ono nemá v sobě aditiva, tudíž má i horší mazivost a u slabého motůrku se to až takhle projeví. Ono nebo EuroOil se dají tankovat, mají minimum biosložek, což je pozitivní, ale nejsou aditivovány, takže je nutno přidat aditiva (nejlépe dopadl v testu Světa Motorů VIF)

SedlaCzech
30. října • 10:45

Když oni testovali auta... Nákupní vozíky se vznětovými motory ještě na svojí kategorii teprve čekají...

BlackRider
30. října • 16:56

To je divny, ja mel za to ze testovali naftu...

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:33

A to abych se ještě bál udělat větší nákup :D ... buďto bych nemusel odject, nebo bych si taky nemusel mít kam sednout.

racer
30. října • 8:00

Bude stejný srovnávací test i pro benzín?

Cjoctavian
31. října • 20:12

aspon nieco (pre UK): http://www.youtube.com/watch...

Vana666
30. října • 7:55

Nějak nedokážu pochopit jak se můžou v testu vyhodnocovat rozdíly v řádu desetin procent, když byly změřené na zkušebně která už samotná má udanou chybu měření +/- 3%

Stanislav Popelka
30. října • 11:34

Přesně tak. Ano, měřené výsledky se liší o méně něž je přesnost měření, takže můžeme řící, že se nejdnotlivé nafty téměř neliší, ale nechápu, proč si někdo dal práci s těmi grafy apod... když nemají žádnou vypovídající hodnotu vlivem chyby měření...

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:31

Pokud provedli těch měřění u každého typu nafty více (třeba 3-5) a udělali průměr, tak se těm hodnotám dá s určitou rezervou věřit.

Vana666
30. října • 13:46

v článcích není nic o opakovaných měřeních a průměrování hodnot.Za ale ještě podstatnější bych považoval samotnou metodiku měření, kdy se zkoumá vztah ceny paliva a maximálního výkonu motoru, tedy režimu který se používá relativně málo. Já bych preferoval stanovení měrné spotřeby paliva v režimu středního výkonu. Možná by výsledky dopadly podobně, ale v každém případě by řekly více o skutečné provozní efektivitě paliva.

Arnošt
23. března • 13:57

Dopadly by stejně, to důslek fyzikálních zákonů. Jenom ouřadové z EU si myslí, že mohou fyzice nařídit (a počasí také).

Lukás
31. října • 14:56

Kdybyste to studoval pořádně, tak tam uvidíte graf ze všech paliv současně a ten je pro celé spektrum otáček. I přesto se to nijak neliší

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
1. listopadu • 12:37

Lukas: to je sice pravda ale já jsem psal o něčem jiném. Test byl zaměřen porovnání výkonů, ale nijak nesledoval měrnou ani absolutní spotřebu, která má na ekonomiku stejný vliv jako cena paliva. Možná by rozdíly nebyly, možná ano

michal
30. října • 19:48

a proto by take bylo vhodne dat informaci o pozici jednotlivych mereni. skoro mi prijde, ze ten motor jel cca stale stejne, ale vzhledem k zatezi a tim padem vzrustajici teplote mirne klesl vykon. tzn doplnte prosim jeste informaci v jakemze poradi se jednotliva paliva testovala a s jakym casovym odstupem. dekuji.

Saj
30. října • 8:11

Na každé setině záleží. Je to provedení důkazem. Sice se ukázalo, že na tom nezáleží, ale bez toho testu by si tím nikdo nebyl jistý. Nechápu, že to nechápeš

jirin
30. října • 7:36

No ja teda nevěděl, že v roce 2007 měla Octavie RS už facelift...dle přiložených fotek. Když se RS začalo prodávat teprve v roce 2006 a facelift přišel až 2009. Sám mám 08 a ta je rozhodně před faceliftem.:-D
Doufám, že test už probíhal bez dalších chyb.

cabman
30. října • 11:19

Nicméně špatně určený tip auta nemá na rozdíl ve výkon nějaký vliv ... nebo si myslíš, že kdyby auto správně pojmenovali tak by jelo víc?:-P

Petr Maleček (dj.kure)
30. října • 13:28

Tak alespoň že správně určili, že se tam leje nafta :-D

foglra
30. října • 12:32

V podstatě s Tebou souhlasím, až na ten ,,tip" s měkkým :-D

jirin
30. října • 7:38

Nebo to byla totálka a pak si ji majitel rovnou předělal na novější verzi vč. volantu.

Sepulnation
30. října • 15:05

Nemusela to být ani totálka. Já jsem si Scouta 2008 přestavěl taky na facelift vč. celé interiéru a i bez totálky....

michal
30. října • 20:25

A jaky je vysledek? Pocit z novejsiho kabatu stejnyho auta? Zbytecne vyhozeny penize...

Krtička Michal
7. ledna • 10:43

Jako tankovat drahé palivo - jen dobrý pocit.... přesně jste to vystihl ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
16. září • 3:50

No tak to tedy nesouhlasím. Jen hlupák si mohl myslet, že s dražším palivem pojede rychleji.... . Ale nejde o pocit ale ochranu a životnost motoru... .Nevím jak u dieselů, ale u benzinu byl přínos dražších benzinů zcela jednoznačně prokázán laboratorními zkouškami ("maznost" paliva - tedy opotřebení motoru, ale především karbonové usazeniny - ventily, válce...... ). U novějších motorů - pokud na to člověk má - není co řešit.

Sepulnation
30. října • 20:45

1. Dostal jsem při prodeji za auto cca o 70000 Kč více než kdyby to byl původní stav. 2. Scout předfl a fl, to jsou, co se zevnějšku týče, dost rozdílná auta. 3. Teď tady tuhle kravinu s Vámi mohu řešit.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
31. října • 6:19

Tyk si i sfalšoval rok výroby, jo?:-/

Marty
31. října • 6:20

"Zfalšoval" :-))

Sepulnation
31. října • 9:34

Kupec o přestavbě věděl, jen jsem doložil fotky z přestavby. Prioritou pro něho byl Scout s motorem 2.0 FSI, a sehnat FL Scouta s tímto motorem je nereálné, takže neváhal. Měl jsem ale svým způsobem štěstí, moc lidí dneska nechce takovéto auto s benzínovým motorem. Pán byl ale z hor, takže měl jasno....Jinak sorry všem za OT, ale musí se to tu dořešit.... :-D

asdf
30. října • 7:09

Měli jste otestovat i bionaftu, jinak celkem dobrý počin, oproti článkům s deseti dvouvětnými kapitolami.

reven_21
30. října • 14:16

Tu by ten motor asi nerozchodil :D Pokud vim, tak bionafta se leje hlavně do nákladaku... A taky staré SDI jí dokazalo překousat.

proper
30. října • 18:23

Vyrobce SCANIA i Mercedes uvadi, ze je mozno Bio naftu tankovat, pri dodrzeni urcitych podminek, napr. zkracene probehy prohlidek, vymen oleje a palivovych filtru. Kdyz si to pak porovnate s naklady na cenu prohlidek s cenou nafty, tak zjistitem ze se to nevyplati!! Dalsi dulezity faktor je, ze tuto naftu nelze pouzit do nezavisleho topeni! Tzn. ze pro Ebersprecher musite vozit normalni naftu a to se asi nikomu nechce, mit dalsi nadrz na topeni. Proste kdyz Bio, tak jedine Bio Ilusion, jinak ne :-D

Bobby Deerfield
20. listopadu • 17:44

S tím topením s tebou souhlasím. Na druhou stranu, když vezmu, že se na nádrži dá ušetřit i 3000,-, tak se zkrácený nájezd zřejmě vyplatí. Každopádně pozoruji, že i velcí přepravci berou bio.

Martin Motyčka
30. října • 14:52

Do většiny nových aut se ani lejt nesmí...

Doporučujeme

Články odjinud