Potvrzeno: BMW M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec

To o čem se spekuluje už více než rok a co ostatně probíráme i u dnešní sady špionážních fotografií, se nakonec potvrdilo. BMW upustí od desetiválce a novou M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec, který po výkonnostní stránce jistě nebude zaostávat, avšak fanoušky točivých mnichovských agregátů tato novinka jistě nepotěší. Downsizing absurdně zasahuje všechny segmenty, a to i tam, kde z hlediska emisí čehokoli nemá v globálním měřítku pražádný vliv. Nicméně BMW je zásadové a když už seriozně hovoří o přeplňovaném tříválci pro řadu 3, nemůže nás překvapit snad už nic. Pojďme však zpátky k M5.  

Rozhodnutí použít osmiválec prý nepadlo jen kvůli aktuálnímu trendu, ale i kvůli konkurenci, která do svých sportovních sedanů přeplňované agregáty úspěšně implantovala, takže použití pětilitrového desetiválce připadá automobilce poněkud zbytečné. Jediným takovým konkurentem je dnes ale Audi RS6.
Bavorský výrobce prozatím neinformoval, o jaký agregát přesně půjde, spekuluje se ovšem o objemu 4,4 l, který se poprvé objevil v „komerčních“ X5M a X6M. Přibližně 550 koní, které je tento agregát schopen bez sebemenších problémů vyprodukovat, bude pro pohon M5 bohatě stačit.
Osmiválec nebude pod kapotou M5 žádnou novinkou, objevil se mj. v generaci E39. Tam byl ale atmosérický a celý vůz hrál na docela jinou strunu než současná, natož pak budoucí M5...
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků