Potvrzeno: BMW M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec

Potvrzeno: BMW M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec

To o čem se spekuluje už více než rok a co ostatně probíráme i u dnešní sady špionážních fotografií, se nakonec potvrdilo. BMW upustí od desetiválce a novou M5 bude pohánět přeplňovaný osmiválec, který po výkonnostní stránce jistě nebude zaostávat, avšak fanoušky točivých mnichovských agregátů tato novinka jistě nepotěší. Downsizing absurdně zasahuje všechny segmenty, a to i tam, kde z hlediska emisí čehokoli nemá v globálním měřítku pražádný vliv. Nicméně BMW je zásadové a když už seriozně hovoří o přeplňovaném tříválci pro řadu 3, nemůže nás překvapit snad už nic. Pojďme však zpátky k M5.  

Rozhodnutí použít osmiválec prý nepadlo jen kvůli aktuálnímu trendu, ale i kvůli konkurenci, která do svých sportovních sedanů přeplňované agregáty úspěšně implantovala, takže použití pětilitrového desetiválce připadá automobilce poněkud zbytečné. Jediným takovým konkurentem je dnes ale Audi RS6.
Bavorský výrobce prozatím neinformoval, o jaký agregát přesně půjde, spekuluje se ovšem o objemu 4,4 l, který se poprvé objevil v „komerčních“ X5M a X6M. Přibližně 550 koní, které je tento agregát schopen bez sebemenších problémů vyprodukovat, bude pro pohon M5 bohatě stačit.
Osmiválec nebude pod kapotou M5 žádnou novinkou, objevil se mj. v generaci E39. Tam byl ale atmosérický a celý vůz hrál na docela jinou strunu než současná, natož pak budoucí M5...
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků