Decentní facelift Fiatu 500 se naštěstí na roztomilém designu nepodepsal.
Kapitoly článku:
Roztomilý Fiat 500 je jedno z těch aut, která facelift skutečně nepotřebují. Automobilka si to naštěstí uvědomuje, takže i když nyní prohlašuje, že je tu nová pětistovka, vlastně vypadá stále stejně. Na první pohled si lze všimnout snad jen těch výraznějších diod denního svícení.
Zahrajeme si hru „Najdi deset rozdílů!“ Vlevo je nová pětistovka, vpravo ta dosavadní
Nový je i nárazník, maska chladiče a spousta dalších detailů, nicméně celkové proprce a vzezření zůstalo stejné a museli bychom vedle sebe vidět starou a novou pětistovku naživo, abychom našli všechny rozdíly. Pár detailů se změnilo i uvnitř směrem k většímu pohodlí a kvalitě.
Dnes už to nejde bez pořádné konektivity s telefony, takže Fiat 500 dostane systém Uconnect s dotykovou pětipalcovou obrazovkou, který bude umět snad všechno, co můžete potřebovat. Lze do něj nahrát i navigaci TomTom. Myslelo se i na bezpečnost, nový model 500 má teď až sedm airbagů. Nový je třeba i displej před řidičem, který vyvinulo Magneti Marelli.
Interiér se také příliš nezměnil, ale v katalogu budou nové barvy a vzory. Nový je i budík před řidičem a uprostřed přístrojové desky najdete dotykový systém Uconnect, do kterého si můžete nahrát i navigaci TomTom
Všechny motory teď ale splňují normu Euro 6. Základem bude čtyřválec 1,2 l o výkonu 69 koní, který bude k dispozici i ve verzi „Eco“. Ta dostane aktivní alternátor a vůz bude mít i upravenou aerodynamiku s cílem minimalizovat odpor vzduchu. Spotřeba se tak proti „neeko“ verzi sníží z 4,7 na 4,3 litru na 100 km.
Fiat 500 nabídne i dvouválec 0,9 l TwinAir o výkonech 85 a 105 koní a se spotřebou 3,8 l/100 km. Diesel 1.3 Multijet o výkonu 95 koní má normovanou spotřeou 3,3 litru na 100 km a emisemi 89 g/km CO2. Některé trhy dostanou ještě atmosférický dvouválec o výkonu 65 koní a stokoňovou čtrnáctistovku.
Od počátku prodeje bude k dispozici i LPG verze motoru 1,2 l a také se bude k vybraným motorům prodávat robotizovaná automatická převodovka Dualogic. Samozřejmě je k dispozici celá škála barev, potahů a své auto si budete moci nakonfigurovat tak, že podobný Fiat 500 potkáte jen těžko.