"Pošťácký" elektromobil dorazil do Česka. Prozkoumali jsme ho

26 komentářů

Saman
12. května • 7:57

pokud je finalni cena za tohle "auto" 37000 eur, tak je to predrazene, extremne predrazene, vzdyt dobre vybavenej Nissan E-NV200 zacina na 32 tisicich auro, ano je to mensi auto a uveze toho min, ale na potreby drtive vetsiny post je to mnohem lepsi volba, pri tehle cene, bejt cena toho StreetScooter polovicni, tak to beru jako lepsi volbu, ale v tehle cene je to uchylne predrazene B-]

Jig
11. května • 15:29

Vývoj auta vždy stojí hromadu peněz... proto pak žasnu, když nejsou schopni zaplatit designéra a raději to svěří technickým inženýrům. Příšernost. Chápu, že to má být jednoduché, účelné... ale to neznamená, že to nemůže být hezké.

Kuk Vykuk
13. května • 1:32

Todle auto je z 85 % poskládaný z již hotových součástek co jsou na trhu, takže do vývoje zas tak horentní sumy nešly.

Qd234r
11. května • 16:37

Designeri se snazi delat neco, co je hezke. Inzenyri neco, co splnuje funkci. Pokud budeme vychazet z hypotezy, ze u postackeho auta je zasadni jeho funkce, ne esteticnost, tak asi proto.
Designeri casto dokonce povazuji pozadavek na funkcnost za nechutnou dekadenci. Tim padem se lze obavat, ze zasahem designeru by funkcnost pracovniho auta mohla pripadne i utrpet.

Jig
12. května • 10:05

To co popisuješ je spíš extrém. Dám příklad... ve stejné restauraci jsou dvě směny, jedna to při stejných nákladech, chuti, době přípravy jídlo naservíruje pěkně a obsluha to donese s úsměvem a druhá směna to jen kydne na talíř a hodí to před hosta. Náklady stejné, funkčnost stejná... ale dojem neporovnatelný. Stejně tak se to dá řešit ve všem - viz i mnohá zemědělská, stavební či nemocniční technika. Kde naprosto funkční věci jsou hezky "zabalené". Tohle vypadá jako když to začali řešit před 15 lety, tak aby tam něco bylo, a tak nějak to nakonec i nechali. I pokud by byla dodržena původní idea ultra nízké ceny, tak se to dá udělat hezky a funčkčně, ale při cenovce jakou nakonec dali je to o víc zarážející.

Jig
11. května • 22:51

I funkční věci přeci mohou být hezké. Ale tohle je opravdu tragédie. Překvapuje mne, že se vykašlali i na aerodynamiku - přestože to jezdí jen malými rychlostmi, tak zvláště u elektroauta by pomohlo kdyby to nemělo tvar krabice od bot.

E15
11. května • 14:33

klimatizace (alespoň nějaká levná, jednoduchá, málo výkonná, to je jedno...) by tam podle mě být měla - trávit 10 hodin denně pojížděním v autě bez klimatizace mi 21 století připadá poněkud out. Zvlášť máme-li tu to globální oteplování, že...

Komik
11. května • 19:49

Pokud do toho sedne pošťák reálně rozvážející balíky.. tak popojede 200m, zastaví na 5 minut, bude zvonit, předávat balíček atd.. tedy mimo auto, pak nasedne do něj, stráví v něm 1-2 min a zase 5 min venku.. Klima je zbytečná a topení předpokládám to bude aspoň využívat odpadního tepla z elektromotoru. Když vidíte naše poštáky, jak se postaví transitem na chodník a 5 min nechají běžet motor na prázdno při stání.. se DE poště nedivím, že tam nechce ani klimu :-(

Pavel F.
12. května • 8:52

Pokud by využíval jen odpadní teplo z elektromotoru, tak umrzne. :-)

Rk
11. května • 10:59

Chudaci... Vzdyt v tom v zime umrznou.

Sarcasticus
11. května • 11:12

Jestli je ve standardní výbavě jen jedno sedadlo pro řidiče, tak by snad bylo možné namontovat za příplatek místo druhého sedadla třeba kamna na uhlí i s komínem? Nějaký ten uhlák by se tam snad do kabiny také vešel a řidič by tak mohl dostávat příplatek za funkci topiče. ;-)

Kuk Vykuk
11. května • 12:59

Když u každýho baráku ty dveře otevřou tak tam moc tepla asi nezbude.

Kuk Vykuk
11. května • 13:06

Ale vyhřejvaná sedačka a volant by se určitě hodili.

Katz
11. května • 13:23

Tobe by se hodilo opacko shody prisudku s podmetem, kdyz uz pises verejne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
11. května • 13:54

Vítej na netu ;-)

Kolemjdoucí 2
11. května • 18:28

A co tím chtěl básník říci? Do dopisu apod. bys to napsal správně a ne jako prase, nebo jak jsi to myslel?

Kuk Vykuk
11. května • 9:25

Elektrickej mezek, kterej pije VW krev. Doufám, že jí vypije hodně ;-)
Ze stejný líhně je i elektrovozítko e.Go-life
http://e-go-mobile.com/en/models/e.go-life/...

chytrak
11. května • 10:14

No už se ani nedivim, že jim pije krev, Vždyť je to auto bez klimy, s jedním sedadlem a cenou jako e-golf s výbornou výbavou a techikou lepší o několik století. A to nemluvím o bezpečnosti, výkonu atd. Já bejt německej pošťák tak do toho nesednu, bo bych se bál že se v tom zabiju. Tohle mohl vybrat do německý pošty leda megatrotl. :-O

Kuk Vykuk
11. května • 12:57

To auto vyrábí německá pošta sama pro sebe ve svý fabrice ty megachytráku ;-)B-]

Honza
11. května • 11:37

To je auto na práci ty megachytráku...

Katz
11. května • 13:21

Dneska ma klimu i traktor.

Peter
14. května • 9:48

Ano, ale ten traktorista stráví v zavřené kabině třeba půl dne. Zkusil jsi jet někdy přes německou nebo rakouskou vesnici za pošťákem? U každého domu je z auta venku. Tam by klima pouze prodražovala nákup a provoz.

chytrak
11. května • 10:10

No už se ani nedivim, že jim pije krev, Vždyť je to auto bez klimy, s jedním sedadlem a cenou jako e-golf s výbornou výbavou a techikou lepší o několik století. A to nemluvím o bezpečnosti, výkonu atd. Já bejt německej pošťák tak do toho nesednu, bo bych se bál že se v tom zabiju. Tohle mohl vybrat do německý pošty leda megatrotl. :-O

DEo;uqw@e78
11. května • 11:43

VW pije krev kdokoliv, kdo nekupuje jejich auta. ;-)
Mate naprostou pravdu. Neni to vlkohradsky Wagen naladovany tunama nesmyslne predrazenych kramu, jejichz zamyslenym ucelem je pokazit se a ztrpcovat zivot natolik, ze si nakonec clovek koupi nove auto.
Zrejme jeste nekdo chape, ze pracovni nastroje maji byt jednoduche, robustni a trvanlive. K cemu je postakovi klimatizace, multimedialni vybava nebo nejaka bezpecnost, kdyz jezdi od domu k domu rychlosti 30 km/h a de facto kazdych 50 metru vystupuje? Podobne plati i pro rozvazku veci jakekoliv povahy po zavodech, nemocnicich apod.?

Pavel F.
12. května • 8:50

Souhlasím s Vámi.
Problém ale vidím v tom, že na začátku byly články s velkými titulky "Pošťácké auto za 5000 €" a všichni se smáli VW a ostatním, že nejsou schopni levně produkovat EV. A hle, z prototypu za 5 tisíc je najednou produkční auto s více jak 7 násobně dražší cenou. A jednoduchý pracant je najednou stejně drahý jako eGolf se všemi těmi komfortními serepetičkami.

R2
12. května • 10:05

Cena 5000 eur byla pravdepodobne prevzata z projektu na male mestske auticko s nizkou hmotnosti, navic tato cena nezahrnovala baterii, ktera se mela pronajimat za mesicni poplatek. Ten projekt StreetScooter nakonec nerealizoval. Nikdy jsem nepochopil, proc ji tolik novinaru nekriticky prijalo jako cenu za mnohem vetsi a robustnejsi postovni dodavku. Na druhou stranu jsem cekal nizsi cenu nez 37000 eur. V roce 2015 uvedl Achim Kampker (reditel StreetScooteru), ze cili na vyrobni cenu 22000 eur, ale zatim se to nedari. Mimo jine to tehdy svaloval na cenu baterii, ktera byla o 100 eur na kWh vyssi, nez by si predstavoval. Podle prodejni ceny to vypada, ze je vyrobni cena stale vysoko nad planem, ale je mozne, ze pouze pracuji s pomerne vysokou marzi.Zdroj: http://www.handelsblatt.com/my/unternehmen/handel-kon... ... (clanek je placeny).
Strucny vytah zdarma: https://ecomento.tv/2015/07/28/deutsche-post-... ...

Doporučujeme

Články odjinud