Pošlete MDČR názor na bodový systém postavený ve stylu „zaplať a nemluv“

Ministerstvo dopravy chce znát náš názor na připravované změny bodového systému. Jak se vám zamlouvá snaha zavést fixní pokuty a zvýšit horní sazby v rámci správního řízení?

Ministerstvo dopravy chce znát náš názor na připravované změny bodového systému, které jsou skutečně více než zajímavé. Široká veřejnost může využít emailovou adresu pripominky@mdcr.cz, kam lze do třináctého května posílat veškeré připomínky a nápady. 

Oficiálně pan Ťok nachystal změny samozřejmě tak, aby se zvýšila bezpečnost provozu. Nutno podotknout, že prostoru pro připomínky dává MDČR opravdu hodně, stačí si prostudovat přehlednou tabulku změn. Nově se má například zavést pokuta až 75 000 korun ve správním řízení za způsobení dopravní nehody, při které dojde u někoho jiného k ublížení na zdraví, za řízení bez řidičského oprávnění nebo za řízení ve stavu vylučujícím způsobilost z důvodu požití alkoholu nebo jiné omamné látky. V těchto všech případech bylo možné dosud uložit pokutu do 50 000 korun.

Život řidiče

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Největší skok přichází u položky „Jízda se zadrženým osvědčením o registraci vozidla“, kde lze aktuálně uložit pokutu deset až dvacet tisíc, návrh počítá s pokutou 25 až 75 tisíc korun. To je zajímavé především v kontextu skutečnosti, že policie může zadržet osvědčení o registraci na základě svého vlastního uvážení (třeba za pomoci metody mozkového myšlení), pokud usoudí, že máte auto ve špatném technickém stavu. Například kvůli sjetým brzdovým destičkám.

Život řidiče | Bezpečnost | Pneumatiky

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

„Zajímavá“ změna se týká také řízení vozidla, které má nebezpečnou závadu. Dříve jste za toto mohli dostat pět bodů a šli jste rovnou do správního řízení s vidinou minimální pokuty pět tisíc korun. Nově můžete na místě uhradit stanovených 2500 Kč, dostanete o bod méně a všichni budou spokojení.

Stejnou fixní částku vám policisté v rámci blokové pokuty vyměří také za neoprávněné stání na parkovišti pro osoby se zdravotním postižením, za překročení rychlosti o více než 20 km/h v obci a 30 km/h mimo obec (dříve to bylo do 2500 Kč), za držení telefonu při řízení (dříve do 1000 Kč), nebo za ohrožení/omezení chodce na přechodu (dříve do 2 500 Kč).

Žádné smlouvání a věci ve stylu „pane řidiči, bylo to o 31 km/h, tak to necháme za 1500 Kč,“ nově má být vše za 2500 Kč, ať se děje, co se děje. I toto stojí za pozornost. Policisté jsou totiž na jednu stranu natolik odborní a způsobilí, že mohou posoudit, zda odebrat malý technický průkaz, ale na druhou stranu jim MDČR raději odebere pravomoc posoudit okolnosti daného přestupku a stanoví jednotnou sazbu, protože to tedy asi dříve posuzovali špatně.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Fixní pokuty jsou i vyšší. Pět tisíc rovnou zaplatíte v rámci blokové pokuty za špatné předjíždění, za překročení rychlosti o 40 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec nebo za nezastavení na signál nebo pokyn „Stůj“ (dříve do 2500 Kč). Obecně se pak u většiny přestupků ohodnocených fixní pokutou zvyšuje horní hranice v rámci správního řízení. Tabulky přestupků zkrátka stojí za podrobnější prostudování.

Mezi řádky pan ministr vyslal řidičům celkem jasný vzkaz. V rámci správního řízení můžete dostat větší pokutu, ale u řady přestupků budete moci nově zaplatit hned na místě i v případech, kdy to dříve nešlo. Zdá se, že Dan Ťok chce především to, aby řidiči moc nespekulovali a hlavně aby platili. Silnice budou zajisté o mnoho bezpečnější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků