Pošlete MDČR názor na bodový systém postavený ve stylu „zaplať a nemluv“

Ministerstvo dopravy chce znát náš názor na připravované změny bodového systému. Jak se vám zamlouvá snaha zavést fixní pokuty a zvýšit horní sazby v rámci správního řízení?

Ministerstvo dopravy chce znát náš názor na připravované změny bodového systému, které jsou skutečně více než zajímavé. Široká veřejnost může využít emailovou adresu pripominky@mdcr.cz, kam lze do třináctého května posílat veškeré připomínky a nápady. 

Oficiálně pan Ťok nachystal změny samozřejmě tak, aby se zvýšila bezpečnost provozu. Nutno podotknout, že prostoru pro připomínky dává MDČR opravdu hodně, stačí si prostudovat přehlednou tabulku změn. Nově se má například zavést pokuta až 75 000 korun ve správním řízení za způsobení dopravní nehody, při které dojde u někoho jiného k ublížení na zdraví, za řízení bez řidičského oprávnění nebo za řízení ve stavu vylučujícím způsobilost z důvodu požití alkoholu nebo jiné omamné látky. V těchto všech případech bylo možné dosud uložit pokutu do 50 000 korun.

Život řidiče

Novinky MDČR pro rok 2016: Absolutní přednost cyklistů i focení na STK

Největší skok přichází u položky „Jízda se zadrženým osvědčením o registraci vozidla“, kde lze aktuálně uložit pokutu deset až dvacet tisíc, návrh počítá s pokutou 25 až 75 tisíc korun. To je zajímavé především v kontextu skutečnosti, že policie může zadržet osvědčení o registraci na základě svého vlastního uvážení (třeba za pomoci metody mozkového myšlení), pokud usoudí, že máte auto ve špatném technickém stavu. Například kvůli sjetým brzdovým destičkám.

Život řidiče | Bezpečnost | Pneumatiky

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

„Zajímavá“ změna se týká také řízení vozidla, které má nebezpečnou závadu. Dříve jste za toto mohli dostat pět bodů a šli jste rovnou do správního řízení s vidinou minimální pokuty pět tisíc korun. Nově můžete na místě uhradit stanovených 2500 Kč, dostanete o bod méně a všichni budou spokojení.

Stejnou fixní částku vám policisté v rámci blokové pokuty vyměří také za neoprávněné stání na parkovišti pro osoby se zdravotním postižením, za překročení rychlosti o více než 20 km/h v obci a 30 km/h mimo obec (dříve to bylo do 2500 Kč), za držení telefonu při řízení (dříve do 1000 Kč), nebo za ohrožení/omezení chodce na přechodu (dříve do 2 500 Kč).

Žádné smlouvání a věci ve stylu „pane řidiči, bylo to o 31 km/h, tak to necháme za 1500 Kč,“ nově má být vše za 2500 Kč, ať se děje, co se děje. I toto stojí za pozornost. Policisté jsou totiž na jednu stranu natolik odborní a způsobilí, že mohou posoudit, zda odebrat malý technický průkaz, ale na druhou stranu jim MDČR raději odebere pravomoc posoudit okolnosti daného přestupku a stanoví jednotnou sazbu, protože to tedy asi dříve posuzovali špatně.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů  

Fixní pokuty jsou i vyšší. Pět tisíc rovnou zaplatíte v rámci blokové pokuty za špatné předjíždění, za překročení rychlosti o 40 km/h v obci nebo o 50 km/h mimo obec nebo za nezastavení na signál nebo pokyn „Stůj“ (dříve do 2500 Kč). Obecně se pak u většiny přestupků ohodnocených fixní pokutou zvyšuje horní hranice v rámci správního řízení. Tabulky přestupků zkrátka stojí za podrobnější prostudování.

Mezi řádky pan ministr vyslal řidičům celkem jasný vzkaz. V rámci správního řízení můžete dostat větší pokutu, ale u řady přestupků budete moci nově zaplatit hned na místě i v případech, kdy to dříve nešlo. Zdá se, že Dan Ťok chce především to, aby řidiči moc nespekulovali a hlavně aby platili. Silnice budou zajisté o mnoho bezpečnější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 300 000 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků