Mladí lidé chtějí ve svých vozech internet, tak zní závěr studie, kterou zpracoval profesor Stefan Bratzel, ředitel Centra automobilového výzkumu na univerzitě aplikovaných věd v německém Bergisch Gladbach.
Profesor Bratzel zpovídal 1300 mladých lidí ve věku 18-25 let. Více než 60 procent z nich řeklo, že by se obešlo bez automobilu měsíc. Ovšem více než 75 procent z nich řeklo, že by si nedovedlo představit, že by mohli žít měsíc bez mobilního telefonu či přístupu na internet.
Podle profesora Bratzela mladí lidé očekávají, že budou mít ve svých vozech nepřerušovaný přístup k internetu. Toto bude hrát velmi brzy jednu z klíčových rolí při výběru nového vozu. Mladí lidé budou od svého nového vozu totiž očekávat také to, že jim nabídne prostřednictvím internetu následující:
Adresy nejbližších barů a obchodů.
Přístup na sociální sítě, jako je Facebook.
Stahování hudby.
Levné internetové telefonní spojení (Skype).
E-maily.
Tohle poselství je zcela jasné a automobilky by ho měly brát vážně. Některé už zareagovaly. BMW v Ženevě představí koncept sportovního vozu Vision ConnectedDrive (na snímích). Ten ukazuje, jak by mohly vozy brzké budoucnosti vypadat.