Posaidon RS850+ je Mercedes E63 AMG s výkonem přes 1000 koní

S poměrně divokou představou na téma „rychlý luxusní sedan“ přišel německý úpravce Posaidon, který se specializuje na produkty značky Mercedes-Benz. Ostatně, nabýt dojmu, že je sériový Mercedes E63 AMG pomalý, vyžaduje asi trochu pokřivené vnímání světa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravce Posaidon to pojal ve velkém. Původně luxusní sedan E63 AMG přišel o zadní sedačky v zájmu úspory hmotnosti a v motoru nezůstal kámen na kameni

Posaidon RS850+, jak se tahle věc jmenuje, má sice pořád dvěma turby přeplňovaný osmiválec 5,5 l jako sériový produkt, ale jediné, co z motoru zůstalo, je snad jen jeho blok. Vnitřnosti jsou nové, stejně tak dvě větší turbodmychadla a výfuk.

Pečlivým laděním se podařilo dosáhnout na výkon 750 kW, tedy 1020 koní, a točivý moment má nyní hodnotu 1400 Nm. Kvůli tomu musel úpravce Posaidon přepracovat také převodovku, aby vůbec dokázala spolehlivě tento točivý moment přenést.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Luxusní auta | Mercedes-Benz | Sedany

Králem interiérů se v roce 2016 stal Mercedes a jeho třída E

Jelikož je základem model E63 AMG s pohonem všech kol, není divu, že po tuningu tohle auto zvládne akcelerovat na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 368 km/h především kvůli pneumatikám.

Zajímavé také je, že Posaidon RS850+ má i přes čtyřdveřovou karoserii pouze dvě sedačky, ale pravděpodobně nebude problém se s úpravcem domluvit na tom, že luxusní vybavení Mercedesu zůstane zachováno a tuning se omezí pouze na motor, podvozek, brzdy a převodovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků