Porsche: zapomeňte na Cajun, malé SUV se jmenuje Macan

Značka Porsche změnila jméno připravovaného benjamínka na Macan a uvolnila první, spíše ideové než prezentační video.

Podle tvrzení stuttgartské automobilky patří jméno Macan indonéskému označení tygra a má odrážet sílu a dynamiku novinky. První oficiálně zveřejněná a zatím dosti stylizovaná kresba naznačuje podobné stylistické prvky, jaké nyní zdobí aktuální generaci velkého SUV Porsche Cayenne II.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Macan zachycený na novém videu

Další prvky včetně nízké stavby karoserie či tvaru předních svítilen pak odkazují například na teprve před měsícem představenou třetí generaci malého sportovního modelu Porsche Boxster (981). Macan se stane pátou modelovou řadou značky Porsche a jeho vzhled je dílem designérského týmu vedeného renomovaným stylistou Waltrem de Silvou.

Porsche

Porsche Cajun se má vyrábět v Lipsku

Výroba se rozběhne koncem příštího roku v Lipsku, kde bude Porsche Macan sjíždět z linek po boku Cayennu II a Panamery. Po konstrukční stránce stane nové Porsche na základě Audi Q5 a ani nás snad nepřekvapí, že s ním bude sdílet i motory.

Na rozdíl od něj by se však měl Macan prodávat alternativně i s třídveřovou karoserií. 


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků