Porsche vyvíjí tempomat, který sníží spotřebu a bude řezat zatáčky

Automobilka Porsche pracuje na novém typu zařízení pro udržování rychlosti, tedy tzv. tempomatu, který pomůže dále snížit spotřebu paliva a dojezdový čas. Jak? Nebude před zatáčkami zbytečně brzdit.

Porsche spočítalo, že by nový tempomat měl snížit reálnou spotřebu o dalších deset procent a dojezdový čas do stanovené destinace o asi dvě procenta.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Názory

Komentář: Tempomat z nás dělá horší řidiče, je to vědecky potvrzeno

Tempomat sbírá data z navigačního systému, sleduje úhel stoupání nebo klesání vozovky a také čte úhel natočení volantu. Podle toho upraví rychlost a auto si ještě najde optimální pracovní pásmo otáček motoru, aby jelo co možná nejefektivněji.

Lidé totiž dělají často tu chybu, že od zatáčky k zatáčce moc akcelerují a pak zbytečně brzdí. Nebo brzdí víc, než je nutné, a zatáčku pak projíždí pomaleji, než by mohli.

Život řidiče | Bezpečnost

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nový tempomat Porsche prý zvládne přetížení až 0,7 g, což je sice ještě v mezích auta (moderní auta s přehledem na suché vozovce atakují v zatáčkách přetížení 1 g), ale je to daleko za tím, co je pro obyčejné řidiče „příjemné“. Porsche zjistilo, že pro většinu řidičů je nepříjemné už přetížení 0,5 g, a proto zbytečně brzdí a plýtvají energií, tedy palivem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků