Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Ačkoli jsou všechny technické a zákulisní detaily tajné, Porsche údajně připravuje motory pro projekt ruské vlády, který má na starosti oficiální flotilu vládních vozů pro nejvyšší státní představitele, tedy i prezidenta.

Zatímco nižší stupně používají zpravidla obrněné verze běžně dostupných vozů, speciální projekt má postavit zcela nové auto - limuzínu, minibus a SUV. A Porsche bylo z několika uchazečů vybráno, aby vyvinulo pohonnou jednotku.

Zajímavosti | Retro | Luxusní auta

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Podle dostupných informací, které přinesly stránky Wroom.ru (a je potřeba brát je trochu s rezervou), zní zadání na dvanáct válců, zdvihový objem 6,0 až 6,6 litru a výkon 800 koňských sil. Výroba motoru ale bude probíhat v Rusku z domácích součástek.

Luxusní vládní vozy mají jezdit na shodné platformě, aby se uspořily náklady. I s jejím vývojem prý pomáhalo Porsche. První exemplář vládní limuzíny by se měl dostat do služeb ruské vlády v roce 2017.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků