Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Podle šéfa divize GT nemá honba za výkonem smysl. Porsche se chce soustředit na snižování hmotnosti.

Příští ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobně půjdou svou cestou a budou se soustředit na snižování hmotnosti, ne na růst výkonu. Magazínu Car to řekl šéf divize GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak upřednostní nižší hmotnost před nárůstem výkonu. Podle Preuningera je například současných 500 koní z atmosférického plochého šestiválce v 911 GT3 RS až moc. Další posilování je zbytečné, protože s ním je logicky auto těžší a těžší. Modely GT také zůstanou u tradičního atmosférického sání.

Bezpečnost | Video | Hybridy | Sportovní auta | Porsche

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Jeho cílem je v každé další generaci nikoli přidat padesát koní výkonu, ale snížit hmotnost. Poměr výkonu k hmotnosti je prý mnohem důležitější. Chápe ale, že zákazníci by neakceptovali s radikálním snižováním hmotnosti i snižování výkonu například kvůli menšímu a lehčímu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je spousta velkých a těžkých aut s přeplňovanými osmiválci, která však neumí zatáčet. Modely GT od Porsche zůstanou lehkými okruhovými auty, která si ale užije obyčejný smrtelník i na silnici.

Tajné | Technika | Sportovní auta | Porsche

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

S tím souvisí poměrně vyhraněný názor šéfa divize GT automobilky Porsche na časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu. Prý by bylo snadné udělat auto, které zajede s profesionálním jezdcem okruh za sedm minut, ale bylo by nepoužitelné na silnici.

I když současný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v nabídce manuál, klasické ruční řazení se vrátí. Příští modely GT tak budou svým zaměřením podobné spíše Caymanu GT4 než vrcholné 911 GT3 RS. Základní balíček bude jednoduchý a lehký a zákazník si vybere, zda chce automat nebo manuál. A to je pro fanoušky do budoucna určitě dobrá zpráva.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků