Porsche volá po příměří. Už nechce výkonové války

Podle šéfa divize GT nemá honba za výkonem smysl. Porsche se chce soustředit na snižování hmotnosti.

Příští ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobně půjdou svou cestou a budou se soustředit na snižování hmotnosti, ne na růst výkonu. Magazínu Car to řekl šéf divize GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak upřednostní nižší hmotnost před nárůstem výkonu. Podle Preuningera je například současných 500 koní z atmosférického plochého šestiválce v 911 GT3 RS až moc. Další posilování je zbytečné, protože s ním je logicky auto těžší a těžší. Modely GT také zůstanou u tradičního atmosférického sání.

Video | Bezpečnost | Sportovní auta | Hybridy | Porsche

Video: Porsche 918 Spyder a 350 km/h na veřejné silnici. Legálně

Jeho cílem je v každé další generaci nikoli přidat padesát koní výkonu, ale snížit hmotnost. Poměr výkonu k hmotnosti je prý mnohem důležitější. Chápe ale, že zákazníci by neakceptovali s radikálním snižováním hmotnosti i snižování výkonu například kvůli menšímu a lehčímu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je spousta velkých a těžkých aut s přeplňovanými osmiválci, která však neumí zatáčet. Modely GT od Porsche zůstanou lehkými okruhovými auty, která si ale užije obyčejný smrtelník i na silnici.

Tajné | Technika | Sportovní auta | Porsche

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

S tím souvisí poměrně vyhraněný názor šéfa divize GT automobilky Porsche na časy dosažené na Severní smyčce Nürburgringu. Prý by bylo snadné udělat auto, které zajede s profesionálním jezdcem okruh za sedm minut, ale bylo by nepoužitelné na silnici.

I když současný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v nabídce manuál, klasické ruční řazení se vrátí. Příští modely GT tak budou svým zaměřením podobné spíše Caymanu GT4 než vrcholné 911 GT3 RS. Základní balíček bude jednoduchý a lehký a zákazník si vybere, zda chce automat nebo manuál. A to je pro fanoušky do budoucna určitě dobrá zpráva.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků