Porsche v Detroitu: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche doplňuje řadu Cayenne o vrcholnou benzínovou motorizaci a klasickou 911 o karoserii Targa spojenou s výbavou GTS.

Facelift pro oblíbené SUV Porsche Cayenne se představil už v druhé polovině roku 2014 a naplno byl odhalen na autosalonu v Paříži. Dalo se ale předpokládat, že model Cayenne Turbo doplní ještě rychlejší verze Turbo S. A dnes ji tady máme, představení na americkém trhu je příznačné. Porsche Cyenne Turbo S se ale bude prodávat i v Evropě, v Německu je cena včetně daně stanovena na 166 696 eur (4 670 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ještě žádný sériový Cayenne nebyl tak rychlý a silný. Proti modelu Turbo ale verze S posílila jen o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte ve standardu

Dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,8 l posílá přes osmistupňový automat na všechna kola výkon 419 kW (530 koní) a točivý moment 800 Nm. Spolu s přenastaveným podvozkem a většími standardně dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačit k tomu, aby tohle SUV zvládno Nordschleife za méně než osm minut.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nejrychlejší Cayenne v historii modelu zrychlí na stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 284 km/h. Porsche zásadně přepracovalo systém přeplňování a umístění turbodmychadel, což přispělo právě ke zlepšení spalování, zvýšení výkonu a zrychlení reakce na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšíření modelu GTS právě o verzi s odnímatelním střešním panelem. Novinka má oslavit 50. výročí vzniku verze Targa. V Německu Targu 4 GTS koupíte od 137 422 eur (3 850 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z modelů GTS se stala spíše vrcholná verze s trochu silnějšími motory a rozsáhlejším seznamem položek výbavy

Porsche prodává model Targa výhradně s pohonem všech kol a verze GTS není výjimkou. O pohon se opět stará plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 319 kW (430 k). Stovka je záležitostí 4,3 sekundy a maximální rychlost leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS se liší nejen jinak nastaveným podvozkem proti modelům Targa a Targa S, ale také především bohatší základní výbavou, která by měla obhájit vyšší cenovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 47 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků