Porsche v Detroitu: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche doplňuje řadu Cayenne o vrcholnou benzínovou motorizaci a klasickou 911 o karoserii Targa spojenou s výbavou GTS.

Facelift pro oblíbené SUV Porsche Cayenne se představil už v druhé polovině roku 2014 a naplno byl odhalen na autosalonu v Paříži. Dalo se ale předpokládat, že model Cayenne Turbo doplní ještě rychlejší verze Turbo S. A dnes ji tady máme, představení na americkém trhu je příznačné. Porsche Cyenne Turbo S se ale bude prodávat i v Evropě, v Německu je cena včetně daně stanovena na 166 696 eur (4 670 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ještě žádný sériový Cayenne nebyl tak rychlý a silný. Proti modelu Turbo ale verze S posílila jen o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte ve standardu

Dvěma turby přeplňovaný osmiválec 4,8 l posílá přes osmistupňový automat na všechna kola výkon 419 kW (530 koní) a točivý moment 800 Nm. Spolu s přenastaveným podvozkem a většími standardně dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačit k tomu, aby tohle SUV zvládno Nordschleife za méně než osm minut.

Testy | Audi | Sportovní auta | Srovnávací testy | Porsche | První svezení

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nejrychlejší Cayenne v historii modelu zrychlí na stovku za 4,1 sekundy a rozjede se na 284 km/h. Porsche zásadně přepracovalo systém přeplňování a umístění turbodmychadel, což přispělo právě ke zlepšení spalování, zvýšení výkonu a zrychlení reakce na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšíření modelu GTS právě o verzi s odnímatelním střešním panelem. Novinka má oslavit 50. výročí vzniku verze Targa. V Německu Targu 4 GTS koupíte od 137 422 eur (3 850 000 korun).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z modelů GTS se stala spíše vrcholná verze s trochu silnějšími motory a rozsáhlejším seznamem položek výbavy

Porsche prodává model Targa výhradně s pohonem všech kol a verze GTS není výjimkou. O pohon se opět stará plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 319 kW (430 k). Stovka je záležitostí 4,3 sekundy a maximální rychlost leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS se liší nejen jinak nastaveným podvozkem proti modelům Targa a Targa S, ale také především bohatší základní výbavou, která by měla obhájit vyšší cenovku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků