Porsche slaví čtvrt milionu vyrobených modelů Cayenne

Ve stínu zpráv z ženevského autosalonu se objevila informace od automobilky Porsche, která se může pochlubit, že z její výrobní linky v německém Lipsku sjel model Cayenne s pořadovým číslem 250 000.

Noční můra všech konzevrativních příznivců značky se tak dočkala komorního jubilea. Stále rozporuplný oslavenec je je ke všemu vybaven dieselovým 3,0 litrovým šestiválcem, pro jehož použití se vedení automobilky i navzdory mnoha odmítavým reakcím nedávno rozhodlo. Dieselový jubilant už přitom zná i svého majitele, jímž je jistý Rakušan.  

Poměrně oblíbený model Stuttgartské automobilky se v Lipsku montuje již od roku 2002 a již před faceliftem se jej prodalo kolem 150 tisíc kusů, po faceliftu nabral úspěch vozu podobný směr. Automobilka se nyní spoléhá ještě na zmiňovaný dieselový agregát, jenž by mohl prodeje ještě více oživit.
Klepněte pro větší obrázek 
Čtvrtmilionté Porsche Cayenne
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků