Porsche s dieselem zatím v nedohlednu

Již několik měsíců se hovoří o údajném záměru automobilky Porsche osadit svůj model Cayenne alternativně vznětovým motorem a očekávalo se, že její představitelé letos v Paříži poví k tomuto záměru více. Nestalo se tak, pročež zůstává téma naftového Porsche spekulací. Neoficiální informace však hovoří o tom, že Porsche nebude vyvíjet motor svůj, ale vypůjčí si jej od značky Audi. Ta nyní dokončuje vývoj svého nového vznětového šestiválce s válci do V, objemem 3,2 l a výkonem přes 200 koní, jenž je primárně určen k pohonu osobních vozů Audi. Kombinovaná spotřeba by v nich měla dosahovat hodnoty 7,8 l/100 km. V Cayennu by spotřeba měla činit poněkud nepříznivějších 9,9 l/100 km, což je však o rovné tři litry méně, než spotřebuje jeho současná verze s benzínovým šestiválcem.

Dohodu o dodávkách motorů, kterých by Porsche potřebovalo zhruba 15 000 ročně, se však komplikuje nedobrými vztahy mezi Ferdinandem Piëchem z VW Group a Wendelinem Wiedekingem, který šéfuje značce Porsche, ale zasedá také v představenstvu Volkswagenu.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků