Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví se zbytečností jako klimatizace, rádio nebo čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg.

Když přišla nová generace Porsche 911 GT3, dostala jenom automatickou převodovku. Tradicionalistům, kteří se dusili vztekem, když dorazil v roce 1989 do 911 pohon všech kol a v roce 1996 vodní chlazení, zase naběhly na spáncích žilky. Ani si nechceme představit, co se jim stalo, když se dozvěděli, že nová 911 bude hybrid. Porsche jim ale slíbilo nápravu.

Už před časem se začalo mluvit o samostatném puristickém modelu 911, který si vezme to nejlepší z celé modelové řady. Dostane atmosférický motor a především klasickou šestistupňovou manuální převodovku. Zbaví se zbytečností jako je klimatizace, rádio a čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg. Jmenovat se bude nejpíš Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalonu v Ženevě.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Příchod novinky potvrdilo samo Porsche, které muselo s pravdou ven v návaznosti na mnoho špionážních fotografií, které ukazují 911 s bodykitem připomínajícím GT3, ale bez přítlačného křídla. Navíc zvuk prototypů prozrazoval nejen atmosférické sání, ale i charakteristickou změnu otáček při manuálním řazení.

Například australský magazín Motoring uvádí, že speciální 911 R má být striktně omezena na 600 kusů a prý jsou již všechny zamluveny. Zajímavé také je, že díky omezené sérii si může Porsche dovolit zvednout cenu a 911 R bude zhruba o tři čtvrtě milionu dražší než 911 GT3.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků