Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Automobilka Porsche chystá supersport, který by soupeřil například s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 650S. Zařadí se mezi 911 Turbo a vrcholný model 918. Veliká revoluce se ale odehraje pod kapotou. Porsche 960, jak se tento model bude jmenovat, dostane nový plochý osmiválec s proměnnou kompresí, píše britský Car Magazine.

Porsche tento systém pracovně nazývá VarioCom a má pomoci zlepšit efektivitu spalování a zároveň snížit emise. Poprvé bude použit právě v novém plochém osmiválci, který se dostane do zmíněného supersportu.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Plochý osmiválec vychází z projektu rozpracovaného pro novou generaci motorů pro Porsche 911. Když Porsche zjistilo, že už nemá kam jít s vrtáním šestiválce, začalo vymýšlet nový osmiválec. Ovšem pak se rozhodlo přejít na přeplňování. Projekt plochého osmiválce tak může pokračovat nyní.

Porsche si nechalo patentovat kompaktní systém ovládající proměnnou délku ojnic, což je také způsob, jak měnit kompresní poměr motoru. A proč to všechno? Při malém zatížení může motor pracovat efektivně s vysokou kompresí a rychlou reakcí na plyn. Když se ale zatížení zvýší a turbodmychadlo (ano, tento motor bude s přeplňováním) začne do motoru tlačit více vzduchu, motor se upraví do režimu s nižší kompresí.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Supersport Porsche 960 je teprve ve stádiu příprav. Porsche pracuje na úplně nové platformě a plochý osmiválec 3,9 l se čtyřmi turbodmychadly také ještě není hotov. Výsledek by ale měl nabídnout výkony za hranicí 600 koní a akceleraci na 100 km/h i díky pohonu všech kol za 2,5 sekundy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků