Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Automobilka Porsche chystá supersport, který by soupeřil například s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 650S. Zařadí se mezi 911 Turbo a vrcholný model 918. Veliká revoluce se ale odehraje pod kapotou. Porsche 960, jak se tento model bude jmenovat, dostane nový plochý osmiválec s proměnnou kompresí, píše britský Car Magazine.

Porsche tento systém pracovně nazývá VarioCom a má pomoci zlepšit efektivitu spalování a zároveň snížit emise. Poprvé bude použit právě v novém plochém osmiválci, který se dostane do zmíněného supersportu.

Testy | Sportovní auta | Kupé | Porsche

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Plochý osmiválec vychází z projektu rozpracovaného pro novou generaci motorů pro Porsche 911. Když Porsche zjistilo, že už nemá kam jít s vrtáním šestiválce, začalo vymýšlet nový osmiválec. Ovšem pak se rozhodlo přejít na přeplňování. Projekt plochého osmiválce tak může pokračovat nyní.

Porsche si nechalo patentovat kompaktní systém ovládající proměnnou délku ojnic, což je také způsob, jak měnit kompresní poměr motoru. A proč to všechno? Při malém zatížení může motor pracovat efektivně s vysokou kompresí a rychlou reakcí na plyn. Když se ale zatížení zvýší a turbodmychadlo (ano, tento motor bude s přeplňováním) začne do motoru tlačit více vzduchu, motor se upraví do režimu s nižší kompresí.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Audi | První svezení | Porsche

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Supersport Porsche 960 je teprve ve stádiu příprav. Porsche pracuje na úplně nové platformě a plochý osmiválec 3,9 l se čtyřmi turbodmychadly také ještě není hotov. Výsledek by ale měl nabídnout výkony za hranicí 600 koní a akceleraci na 100 km/h i díky pohonu všech kol za 2,5 sekundy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků