Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

V dubnu letošního roku začala v lipské továrně společnosti Porsche sériová výroba čtvrté modelové řady Porsche – modelu Panamera. Pro tuto zřejmě nejmodernější továrnu světa, kde se na jedné lince vyrábějí nejvyspělejšími metodami modely Panamera a Cayenne, vyvinula společnost Porsche zcela nový logistický systém. Díky jeho implementaci dochází k optimalizaci výrobního procesu a tím k maximálnímu zvýšení efektivity výroby. Pro začlenění výroby modelu Panamera byl vyvinut zcela nový logistický koncept výroby, který v sobě skrývá mnoho zdokonalení. Jedná se především o přesný plán, v němž jsou všichni dodavatelé začleněni do výroby a dodávají potřebné komponenty na výrobní linku jen hodinu před jejich montáží. Vzhledem k tomu, že většina dodavatelských společností pochází z Německa, lze říci, že v Panameře je možné nalézt zhruba 70 procent německých dílů.

Do lipské výrobní haly o rozloze 25 000 m2, přilehlého logistického střediska a analytického a tréninkového centra společnost Porsche investovala přibližně 150 milionů eur. Principy tzv. „štíhlé výroby“ byly do továrny aplikovány již od začátku její stavby v roce 2002. Její vznik si vyžádal investici ve výši 127 milionů eur. Současně s kompletní restrukturalizací společnosti Porsche v devadesátých letech byly zavedeny také nové principy výroby, které pocházely především z Japonska. Aby se však dostálo vysokým požadavkům zákazníků Porsche, byl na zaměstnance továrny v Lipsku kladen velký důraz. V současnosti má celý výrobní závod přibližně 600 zaměstnanců. V lipské továrně Porsche se mezi roky 2003 a 2006 ručně vyrobilo 1 270 kusů supersportovního modelu Carrera GT. Počátkem letošního roku sjel z výrobní linky v Lipsku Cayenne s pořadovým číslem 250 000. Součástí továrny je moderní zákaznické centrum včetně testovacích sekcí s šestikilometrovou off-roadovou tratí.

Model Panamera je zaměřen na nové skupiny zákazníků luxusních vozů. Automobil spojuje vysokou míru komfortu, prostornost a extrémně sportovní jízdní projev, doplněný přijatelnou spotřebou paliva. Panamera do segmentu luxusních vozů přichází se zcela novým pojetím. Automobil se na německém trhu začne prodávat 12. září a vstoupí na trh ve třech verzích, jež budou vybaveny motory V8 s výkonem 500 koní. Porsche plánuje, že během celého životního cyklu tohoto vozu prodá přibližně 20 000 kusů modelu Panamera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků