Panamera je dobré auto, pohodlná skoro jak w221 (aspoň víc než F01) ale jezdí jak drak B-] Není pravda že to není sportovní auto, to je klidný sportovec pro denní použití. Není umění přijet vysmátý ale orosený jak v Impreze WRX. Předek hezký, zadek míň. Ale V6 je fakt mimo mísu, v tom má pan Janda pravdu. Dělají z toho trochu Passata CC. Ta 400HP je fakt základ, ideálem 500HP 4-kolka. Kdo tvrdí že ne, tak rozumí leda pseudoautům. ...možná kdyby se nadopovala biturbem (něco jak F01 740d kde V8 taky hmotnost a spotřeba zlomily vaz) tak prosím, ale pokud atmosféra tak ostuda a junior :-/
Mám pocit, že kdyby se stejnou hodnotou zrychlení přišel jakýkoli jiný výribce, třeba BMW nebo Audi, u základní verze 4/5-dveřové limuzíny, redakce by napsala něco jako "již v základu je dynamika excelentní". Není to stejný nebo lepší výsledek než třeba u Focusu RS? Ale dozvíme se pouze že "Předností této varianty dozajista nebude dynamika." Za kolik musí být zrychlení, aby bylo auto dynamické? Předností Focusu RS také dozajista není dynamika?
Většinou se dá s p. Jandou souhlasit, ale tady je podle mě úplně vedle.... Kdo chce sportovní auto, koupí si 911-tku. Že Porsche začalo vyrábět luxusní limuzíny ? No a co? Jestli to má přinést dostatek financí na vývoj sportovních modelů a rozvoj značky a firmy, nemám s tím problém. A když u toho firma ještě vydělá.... To by jako byl starej pán radši kdyby se celá rodinná firma položila? Nic na čem vyděláme mi nesmí přes práh...to radši továrnu zavřeme. Takhle to myslíte pana Janda?Navíc oproti Ferrari a ostatním supersportům je i 911-tka relativně obyčejný auto s kterým se dá klidně denně jezdit do práce, a podle mě to tak bylo vždycky.... Stačí se podívat na cenu...supersporty jsou jinde, 911-tka je "masový" auto a vždycky byla. Proč by nemohla ve velkém vyrábět i jiné modely pokud to má komerční úspěch?Poslední dobou mi tyhle články na autorevue.cz přijde psaný vyloženě tendenčně s úmyslem být kontroverzní, zvýšit sledovanost a návštěvnost. Opovídá tomu i snaha pana Jandy, kterej se nám nějak rozepsal a začal zase chrlit jeden článek za druhým. Kvalita tohodle serveru jde od deseti k pěti....
starý pán Porsche je podepsán i pod Broukem, tak nevím, proč by mu měly vadit dané modely...:-|
Jé, já už se TAK těším, až budu tohle auto moct předhazovat všem, který přijdou s kecama o "americkejch plečkách který maj obří motory a nejedou". Má totiž skoro na chlup stejný parametry jako základní Camaro, zatímco základní Mustang má objem větší jen o 0.1l a výkon o 5 koní.Bych čekal, že hi-tech Porsche bude mít ze stejnýho motoru o trochu větší výkon než sociální Ford :)Porsche Panamera - první placaté Porsche, které předjede rodinný hatchback! :)
Ale Camaro, nebo Mustang nejsou limuzíny.
Ne, ale jsou to laciný pseudosportovní auta. Od sportovního sedanu bych čekal zajímavější motor než jakej najdu v takovýhle věci. Nemluvě o tom, že ty motory jsou, případně brzy budou, ve spoustě jinejch lacinejch aut - v případě toho Fordu tuším včetně nějakýho pick-upu.
MALI BY DO TOHO ZACAT MONTOVAT DIZLE :) AK IM IDE O SPOTREBU... VED JE TO CESTOVATEL..POCITAM ZE AJ TO CASOM BUDE..:) MYSLIM ZE PORSCHE JE SCHOPNE SA TAKTO SPRZNIT..
Samozřejmě že bude. Evidentně jim nejde o udržení exkluzivity značky, ale o co největší prodeje a tomu se tedy budou postupně přizpůsobovat i auta. Nemůžou dělat velké změny naráz, zákazníci musí mít čas si zvyknout.
Jaká exkluzivita značky? Přestože je Porsche 911 moje nejoblíbenější sportovní auto, není podle mě exkluzivní. Vyrábí se po statisících, v inzerátech jsou jich tisíce na prodej.... Pochybuju že jeden model navíc v nabídce firmy jim ubere zákazníky. Kdo chce exkluzivní auto, kterýho je na světě pár stovek kusů, asi nepůjde do 911tky.... Zato pánové, kteří před 30 lety jako kluci obdivovaly nádherný tvary 911tky a pořád dneska mají možnost si to "stejný" auto koupit, počet vyrobených kusů neřeší... Nikdy nebude stát v ulici u každýho baráku, takže v čem vidíte problém?
obavam sa ze sa nase obavy naplnia...predaje su predaje... za exluzivitu si bohaty zaplatia niekde inde...asi u Maserati..no mozno aj Maserati pride casom s novym Qvatroporte JTD :)
Neboj, i na chrochta v rámci konvergence s konzernem brzo dojde - jen co udělají odvozenou "evropskou" verzi...
Opravdu zbytečně sarkastický článek, který se mi hodně špatně četl. Nicméně jsem jej dočetl, abych se něco dověděl. Souhlasím, že takováto panamera asi nebude Porsche ve smyslu sportovní zábavné jízdy, ale být TOP managerem, který si vybírá služební auto, tak bych volil mezi značkami Maserati, Aston Martin a právě Porsche. Jako manager bych rozhodně nehledal čistokrevný supersport. Myslím, že takováto Panamera, by moje potřeby uspokojila dostatečně a 911 Turbo bych si koupil na doma na občasné vyblbnutí. Audi, VW to jsou už tuctové značky, které podobně smýšlejícího člověka neuspokojí. Porsche tedy vyhledává tyto mezery v poptávkách a zaplňuje je. Já Porsche tleskám a děkuji za to, že jsou firma, která ví jak vydělat a přitom si udržuje takové modely jako je právě 911 Turbo. Je to prostě o penězích a ať mi tady autor článku netvrdí, že on být majitelem automobilové značky, tak nechce nechat svou firmu na prvním místě růst a vydělávat čím dál více peněz.
Problém tohoto přístupu je, že za nějaký již relativně velmi krátký čas, se tuctovým stanete. Pro značku, která si chce držet status exkluzivní, to znamená postupný úpadek. Vyřadila z výrobního programu jediný opravdový supersport (Carrera GT), do Cayena začali nabízet prachobyčejný diesel. Firma si užívá zisků (snad tedy nejen fiktivních jak to jednu chvíli vypadalo), plné cesty SUV od Porsche, 56 prodaných kousků Panamery za poslední 4 měsíce roku 2009, všechno super. Ale s tímto přístupem se automobilka stává obyčejnou. Za Porschem se dnes na ulici již nikdo neotočí. U značek, které jste jmenoval (Maserati, Aston) tohle rozhodně zatím nehrozí. Dopadne to tak, že při těchto motorizacích časem přestanete srovnávat Porsche s Astonem nebo Maserati, ale právě s Audi, BMW a co hůř, možná i VW jak píšete. Pokud za exkluzivitu mám platit, tak chci exkluzivní zboží a toho se u Porsche setsakra přestává dostávat.
Zajímavý postřeh, ale nemyslím si, že by se Porsche začalo prodávat zas až tolik vozů, aby ztratilo na zajímavosti. Sice na Panameru jsem neměl štěstí, ale mohl jsem srovnávat Cayene s Q7. V Porsche se mi líbilo mnohem víc. Jednoduše si myslím, že hanit Porsche, za sedan a SUV je stejné, jakoby chtěl někdo hanit Hondu za elektrocentrály a sněžné frézy. Je pravdou, že už nevyrábějí supersport Carrera GT, ale copak Porsche někdy žilo ze supersportů podoně jako Ferrari? Porsche má podle mě dobré jméno díky dobrým sportovním vozům, které si bude chtít udržet. Co na tom, že takové jméno využívají i pro luxusní sedany a SUV? I kdyby expandovali do nižších tříd, tak je to pořád Porsche v právém slova smyslu (IMHO Mini by potřebovalo nějakou pořádnou konkurenci, co se exluzivity týče).
No podle mě už začalo prodávat až tolik vozů:-) Nezpochybňuji kvalitu Porsche (i když na Cayenne zrovna pár lidí nadávalo pro častější servisování), popřípadě se nějak negativně vyjadřovat k technice a jízdním vlastnostem. V tomto směru je to pořád Porsche. Já jsem tím, že vyřadili Carreru GT a do Cayenne začali montovat průměrný diesel a do své sport-luxusní vlajkové lodi na dnešní dobu poměrně průměrný šestiválec, chtěl jenom poukázat na to prozatímní směřování k průměrnosti, lidovosti - prostě odklon od větší exkluzivity. A vůbec nemám nic proti tomu, že Porsche vyrábí SUV nebo limuzínu. Ba naopak. A klidně ať postaví konkurenta Mini, ale vždycky budu čekat, že ty auta budou stát jaksi výš nad běžnou produkcí, že "budou začínat tam, kde ostatní končí".
Problem je v cele ekonomice... Firmy nabiraji zkusene managery, kteri dokazi kratkodobe navysit zisk - jak jinak, prodejem casti image pod cenou (Cayenne, Panamera, Cayman). Bohuzel uz jen par automobilek je vedeno vizionarsky - tj. kazdy krok, kazdy model je v ramci nejake strategie znacky a jeji image. Pan Porsche by se asi divil kam jeho snaha vedla. Kdyby chtel vyrabet traktory, tak nezacne se sportaky... Za par let bude proste Prosche jen dalsi znacka ve staji VW, stejne jako se to stalo Audi. Pamatuje si jeste nekdo na velka vitezstvi Audi na rallye, proslulou spolehlivost a kvlaitu? Asi ne. Dnes je to prumerne auto stredni kategorie s technologiemi i komponenty VW... To same Alfa - legendarni sportovni vozy, jsou dnes zapomenuty. BMW - v americe synonymem pro lepsi SUV, za cas se bude prodavat s predokolkou a 3valcem. Na druhe strane stoji znacky jako Ferari, kterym bude rozhodne patrit sportovni budoucnost a za par let budou mit hodne zakazniku, protoze nikdo si nebude chtit koupit supersport od VW Porsche, stejne jako si nikdo nechce koupit luxusni auto od VW (phaeton). Proste jakmile znacku zastrci za SUVecka, diesly, sedany, tak uz ta sportovni podstata nebude videt.
Myšleno asi pomalu nebo rychle :-D
Tak na strankach Porsche.de maji komplet info o Panamere V6 vaha se pohybuje od 1730 az po 1820 podle prevodovku a pohonu kol.Nejvyssi maximalni rychlost 257-261.Zrychleni na 100kmh od 5,9 - 6,8s zas podle vybavy, pohonu a prevodovky
Opravdu existuje někdo, kdo si kupuje takovéhle auto za 2 miliony a spotřeba je pro něj důležitý parametr?
ano existuje a hrozně se směje této diskusi lidí, kteří v tom autě nikdy ani neseděli, ale přesně ví, že to s porsche nemá nic společného a že je to obrovská degradace značky. mám 911s, jsem fanoušek značky, tím autem jsem si splnil sen. přesto si velmi rád koupím nový cayenne (nejspiíš v hybridní verzi), protože už ta stará verze byla výborné auto (jízdní vlastnosti daleko před konkurencí, kvalita zpracování, spolehlivost, atd.) zároveň chci skloubit 2 věci + rozumnou spotřebu, protože mi na běžné ježdění není jedno, jestli spálím 20l nebo 10l, a přitom nechci diesel (zvukový projev)
Podivejte se, jestli jste si koupil ojete auto za par tisic (at uz porsche nebo jine), to je vas problem. Ja zvazuji koupi auta v hodnote cce do 2 MKc a parametry mam nastaveny takto:1 - vzhled, 2 - pristup prodejce, 3 - motor, 4 - povest znacky a jeji uzivatele (vcetne zajmu zlodeju), 5 - prostornost, 6 - cena, 7 - vybava vs. cena, 8 - servis (sluzby prodejce), 9 - mozna spotreba.Celkova spotreba za cely zivot auta je tak maly naklad, ze je zanedbatelny. Navic je to casove rozlozeno. Pokud bude auto zrat 20 litru/100, najedu 30 000 km/rok, auto nechci mit vice jak 5 let, pak vychazi celkové náklady na provoz na 900 000 Kč (při ceně benzínu 30 Kč). Pokud vezmu, že auto mě bude stát 2 000 000 Kč, při započtení leasingu to bude cca 2 600 000 Kč + servis a údržba cca 100 000 Kč/rok, pak jsou celkové náklady na auto 4 miliony, takže rozdíl 5 litrů spotřeby je přesně 225 000 Kč za 5 let, neboli úspora 5 %... Což je o ničem (stejnou usporu dosahnete kdyz ukecate prodejce ke sleve 10 %, nebo kdyz pojedete 5x za rok do Ostravy vlakem - coz je i prijemnejsi)
Tady přece nejde vůbec o spotřebu. Jde o produkci CO2 za celou značku. Proto je výhodné do Panamery namontovat 1,2HTP TFSI a snížit panameře průměrnou spotřebu modelové řady. Že si to nikdo nekoupí může být výrobci jedno.
souhlas!!!
Tohle docela chápu. Ale nechápu lidi, co si koupěj auto za 2-3 mega v dýzlu se spotřebou 12 l/100 mazutu. :-/
Už tomu trochu začínám rozumět. Je to nějak takhle: pro určitou skupinku lidí je důležité mít Porsche za 2 miliony a zároveň úsporné auto (nebudou přece vyhazovat zbytečně peníze za benzín). Pokud by tedy Porsche přišlo s dvoulitrem s papírovou spotřebou 7 litrů, tahle skupinka by zajásala a šla si ho koupit. Je tak úsporné a hlavně je to Porsche.
z toho co píšete je vidět, že to mu rozumět vůbec nezačínáte :-(
tady vůbec nemluvíme o penězích, ale o tom, že třeba mě přijde bezohledné k přírodě, pálit 20l benzimu každých 100 km u auta, kterým vozím hlavně rodinu
Jenomže on taky není problém jednu Fabii ročně projezdit v benzínu.
Nekteri i kdyz maji na auto za 2 mega nemaji duvod vyhazovat jakekoli penize zbytecne, kdyz to neni treba. Nekdo si to koupi, protoze se mu to libi a ma pak vyhazovat dalsi penize? Proc? Kdyz si majitel W12 mohl dat LPG, protoze se mu nechtelo utracet, tak proc ne Panameru V6.
V tom je komická realita. Oni na to auto za dva (tři, pět, osm.....) mega mají právě proto, že jim není jedno jaké mají výdaje. To ale ten kdo x mega nemá těžko chápe.
JO a jeste k tomu potencial toho auta nevyuzivaji a ztrati jim vic hodnotu jako ojetina nez ta spotreba o ktere si to mysli
Komická realita je podle mě v tom, když si někdo koupí auto za 2 mega, kde ročně na hodnotě auta ztratí jednu fábii, další fábii zaplatí na pojistkách, ale je je pro něj zatěžko zaplatit o pár litrů benzínu víc a hledá jak by těch pár litrů benzínu ušetřil. To mně přijde komické.
milý Fantomas.Myslím si že Táraš a strašne!1. Z 0 na 100 km/h za 6 sekund nie je málo2. V určitých kruhich image znamená viac a preto PORSCHE a nie FABIA3. Ekonomické pneumatiky pre Panameru nie sú totožné s pneumatikami z Volkswagenu Passat Bluemotion a teraz jedna moja poznámka:Janda Pavel sa tvári ako novinár, ale mne príde tento článok ako príspevok na Facebook.
Ale stejně je to krásné: koupím si auto za 2 miliony, za dva roky ho prodám za milion, ale hlavně aby to moc nežralo :-D:-D
jedna Fábie prolítne výfukem každej rok jako amortizace, druhá za pojistky, tak proč tim výfukem neprohodit i třetí za benzin. To auto má 0-100 za šest sec, je "ekologické" bo žere málo, výkony toho motoru tomu autu bohatě stačí. Pořídit si vetší 8mi válec neni podle mě otázkou toho, že by to bylo více Porsche, lépe by to jezdilo, ale jen díky prestiži. Bo ten 8mi val stejně nikdo nevyužije k ničemu jinýmu, než k tý prestyži. A tak bych se přiklonil k tomu šestivalu, kterej mi aspon ušetří kus tý fábie, která stejně proletí výfukem.
Využije. Každý auto začne bejt za chvíli pocitově pomalý. Když jsem koupil svoje zatím asi nejrychlejší auto, přišlo mi že se 170hp/1800kg jede fajn. Pak mi začlo připadat pomalý. Potom se udělalo pár věcí s motorem a mělo najednou cca 270hp/1800kg. Chvíli mi připadalo rychlý. Ale ke konci mi už začalo připadat zase pomalý a příští auto, mám-li bejt spokojenej, musí mít na podobnou hmotnost minimálně 350hp nebo bejt lehčí.A nejde o závodění, jde prostě o to jak rychle se to rozjede do křižovatky, jak rychle se s tím ár předjet, prostě normální použití.Na poměry aut v daný cenový relaci je Panamera V6 pomalá. Porsche, kterýmu budou na dálnici ujíždět dieselový BMW nebo ostrý Fordy a Opely bude vypadat prostě trapně.A dost to ublíží prestiži značky.
No co máš pořád s těma fóbiema a pojistkama. Bežné auto za 2 mega ztratí za 2 roky na hodnotě alespoň 900 tisíc takže ty f'óbie v holozákladu jsou nejméně 4. K tomu spotřebák a je vymalováno.Ad spotřeba ohraná písnička, teď dáváme v rodině 30k za benzín/měs. 60k už je pěknej ranec (proto máme taky 3.0tdi a ne 4.2 fsi). Vím co je to živit osmiválec (5L) a 40l/100 není neatakovatelná hodnota (ano 20 je zcela běžná po městě což se s 12-14 nafty nedá srovnávat, na dálnici v 150 jde rozdíl násobně 12 vs 18 je sakra znát). Takže pokud si někdo koupí panameru (mj v radiusu 20km vím o 4 2x bíla, tmavá a fialová) takže to asi nebude takovej šmejd. A prestiž není o machrování, co vím nejméně dvě jezdí stylem garáž doma -- cesta -- garáž v práci a v podvečer zpět. Žádný machrování nevidím a majitelům je od srdce přeji (o všech vím ze nejsou konkurenti :-D )
Ale samozřejmě, i já, ač Porsche nikdy mít nebudu, stále chápu, že v určitých kruzích je Porsche částí image. Jen mi to prostě nejde dohromady snaha pořídit si toto auto a zároveň se snažit jezdit úsporně a šetřit na benzínu. Prostě buď na to mám, nebo na to nemám. A majitel tohoto auta s tímto motorem v oněch kruzích nejspíš moc velké uznání nezíská.
x12345678: s těma výdajema jsi na omylu. I když možná vyjímky existují, pro výrobu miliónů je důležitá především strana příjmů
Diskuse veskrze trapná,ale Vám dávám za pravdu.Opravdu je směšné řešit spotřebu u vozů určité výkonové (i cenové) hladině.Auta se kupují přeci úplně z jiných důvodů.
S těma výdajema na omylu neni ani trochu. Jen se nezmínil o příjmové stránce, ale to mi příjde jasný. Největší spropitný a vytváření iluze, že výdaje jsou někomu jedno, dělají právě ti, kteří ty miliony nemají. Dělají ze sebe něco víc, něco co nejsou. Bohatej člověk se k tomu bohatství musel nějak dopracovat (ne jak podle Parobka, že co bohatej člověk, to zloděj) a hlídáním si výdajů si také prošel. A proto mu ty výdaje nejsou jedno.
A "obyčejnému" člověku pak přijde směšné, když pak někdo takový přijede v Porsche do obchoďáku a nakupuje ty nejlevnější jogurty po 2,50 Kč. Pak to vypadá, že čím bohatší člověk, tím větší skrblík a lakomec, který by si pro korunu nechal vrtat koleno. A jestli takhle naskrblil na Porsche, pak chápu, že už nemá ani na benzín.
koukám a tohle absolutně nechápeš už od začátku, tak se týhle pitomosti ani nedivim.
bhudak: kdo ty výdaje opravdu hlídá, bude je hlídat komplexně - tj. v součtu nákladů na koupi auta i na jeho provoz. Jestli někdo utratí za auto mávnutím ruky x miliónů a pak začne usilovně řešit jeho úsporný provoz tak je ekonomické nemehlo.
myslim, že to bude naopak. Začne řešit, čim luxusnějšim bude jezdit, co by ho sežralo jen na pojistce, p. rucenim atd a aspon ta spotreba by byla privetiva, tak si koupi panameru V6, protoze to má slušnej výkon, u tohohle auta ani vetší neni potřeba bych řekl a ta spotřeba je třešnička na dortu. Tot moje stanovisko.
bhudak: ať je to jak chce, neznám ze svého okolí nikoho kdo by zbohatl tím že si koupil drahé auto a pak s ním jezdil úsporně
To taky nikdo netvrdí. ;-)
Pod tohle se podepíšu.
Divil by ses, ale je jich poměrně hodně. Spotřeba totiž přímo ovlivňuje dojezd, a tankovat každých 200 km se chce jen málo komu ;-)
I kdyz se Dalibor zminil ze to je odlisny motor od R36, hlavne v Panamere ma o 50Nm vice.Pak k hmotnosti Panamera V6 vazi o 6kg MENE nez R36. Coz je perfektni na auto o 1,5 tridy vyse.Alespon se dozvime kolik tento motor bude umet maximalku, mela by byt vyssi nez u R36 - kvuli lepsi prevodovce a aerodynamice, takze pohadky ze R36 jede 280-300 uz novinari budou vypravet jen malych detskam :-)
Počkej, o 1.5 třídy výše - myslíš cenou, nebo velikostí?
V čem že je dvouspojkový getrag pro R36 horší než dvouspojkový getrag pro panameru? V tom, že je napříč a ne podélně? Konstrukčně jde o stejný stroj.
Motor 3,6 V6 má sice stejný objem ale jedná se o zcela jiný motor důkazem je již například úhel sevření válců 90°. Kdyby jste si nejdříve ověřil pane Jando informace a potom něco napsal...
jj, tady Janda dost přstřelil. Jak mi příjdou jeho články v pohodě, tak tady plácnul dobrou kachnu :-D
Pekne napisany clanok :)brr uz mi sice lezie mraz po chrbte zo slova "radoby" ale autor ma pravdu.. s motorom 3.6 to musi byt trhac asfaltu..Tak ako sa majitel S8 moze pochvalit motorom s Lamba, tak moze majitel Superbu V6 povedat, ze je tam motor z Porsche :DPekny den
Motor z Lamba ma RS6, pokud vim...
Myslím, že motor je ten nejmenší problém. Problém je Panamera jako celek, něco takového nemělo se znam Porsche nikdy vyjet. Mohutné, těžké auto bez špetky sportovních atributů krom výkonu. A ty pneumatiky se sníženým valivým odporem, to je fakt fór...No nic, RIP Porsche.
njn, ale porad lepsi Panamera nez Cayene... Kazdopadne je to druhy hrebik do rakve se znackou Porsche. Jeste at zacnou delat Cayman 2.0TFSI a je to hotové.Se ptám, co bude značka pro vyloženě sportovní jízdu v budoucnosti? BMW, Porsche určitě ne (nejprodavanejsi BMW je X5, potom X3 a pak dlouho nic - nejprodávanější motor je s velkym naskokem diesel v EU; nejprodavanejsi Porsche je Cayenne...), takže zůstane Ferari, Lambo, Koenig, Zonda, Aston (možná)...Alfa to posrala už dávno, takže už teď to nejsou sportovní auta, možná ani ne auta.Pro rejpaly dodám, že sportovní image nedělá jeden-dva málo prodávané sportovní modely automobilky, ale ucelená koncepce všech modelů (např. nikdo nemůže říct, že BMW 116i, 320d, 318i, x5-30d... je sporťák, stejně jako Porsche Panamera V6).
Klein - trend je, ze vyrobcovia sa snazia pokryt co najsirsie spektrum trhu....911ka sa vyraba nadalej a je zrejme rovnako uzasna ako vzdy - no problem
Kolik jste si tech Porsche koupil a kolik si jich jeste koupite, ze vam to tak vadi?
na tom aute najvacsia blbost su tie ekonomicke pneumatiky
no tak aby prave mohly vyjizdet z bran tovarny "klasicky" porsche i nadale, tak proto prodava cayenne a panameru....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.