Porsche Panamera V6: nový základ nabídky

Pokud uvažujete o Panameře a verze V8 je pro vás zbytečně výkonná či příliš drahá, Porsche pro vás má alternativu, šestiválcovou.

Nemohu se zbavit dojmu, že starý pan Porsche se ze současného vývoje své vlastní automobilky musí obracet v hrobě. Jeho zásady by těžko umožnily vůbec vznik takových vozů, jako je Cayenne či Panamera, natož aby jim dovolily hrát v nabídce značky významnou roli. A prosím, neargumentujte komerčním úspěchem těchto vozů, kdyby Ferrari nabídlo vůz typu Volkswagen Golf, jistě by to byl též obchodní trhák. Mělo by to jen jedinou vadu - nebylo by to Ferrari. A podobnou vadou trpí výše zmíněná Porsche.

Včera představená verze Panamery s přídomkem V6 pak podzemní rotaci pana Porsche musí jen umocnit. Jakoukoli funkční spojitost s tím, co Porsche dekády představovalo, v něm hledám marně. Novinku reprezentují přednosti jako vysoká hmotnost, výlučně automatická převodovka, systém Start & Stop a nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Zkrátka Porsche jak vyšité...

Nová Panamera V6 má v nabídce modelu představovat cosi mezi verzí Junior v někdejší nabídce Škody Fabia a variantou Bluemotion v dnešní paletě verzí Volkswagenu Passat. Bude relativně levná, relativně úsporná a rádoby ekologická.

Jejím základem bude motor 3,6 V6 s výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvíce 400 Nm. Pokud jsou vám tato čísla povědomá, pak jste na spravné stopě - agregát vychází z motoru 3,6 FSI, který dnes najdeme v několika dalších vozech koncernu Volkswagen, mj. i u nás nechvalně proslulých Passatech R36. Motor bude pevně spojen s dvouspojkovým automatem PDK (DSG) a jeho výkon bude dále přenášen na kola zadní nápravy.

Předností této varianty dozajista nebude dynamika. Porsche se sice kasá, že jde o vůbec nejlehčí Panameru, tato slova ale trochu ztratí na lesku, když si dále přečtete, že vůz přesto váží masivních 1 730 kg. Téměř 5,8 kilogramu na koně neslibuje žádnou úchvatnou dynamiku, možná proto o ni Porsche ve svém krátkém představení vůbec nemluví. Stručné specifikace na jiném místě odhalují zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund, maximální rychlost zůstává neznámou.

Přednosti je tedy třeba hledat jinde v technickém průkazu, v sekci spotřeba paliva. Ta kombinovaná má činit 9,3 litru na 100 km. A tím se věci rázem dostávají do jiného světla... Zvláště když dále ve specifikacích objevíme jako možnou výbavu 19" kola s „ekopneumatikami” se sníženým valivým odporem. U vozu, který Porsche nazývá „supersportem a luxusní limuzínou v jednom”, je to jistě vhodný prvek.

Závěrem dodejme, že šestiválcová Panamera bude hned od začátku výroby k dispozici i ve verzi s pohonem všech kol a stručným názvem Panamera 4. Čtyřkolka trochu pocuchá průměrnou spotřebu (+ 0,3 l/100 km) a jistě i dále zvýší hmotnost vozu (neznámo jak).

Premiéru si novinka odbude na pekingské Auto Show v dubnu, v prodejích se pak má objevit hned další měsíc, tedy v květnu. Ceny budou začínat na 75 899 Euro (u nás lze očekávat cenovku těsně pod 2 miliony Kč) za verzi V6 a 84 110 Euro (necelých 2,2 milionu Kč) za verzi 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera V6 a 4
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2010
Stav: 140 312 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2004
Stav: 159 323 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků