Porsche Panamera v zimní úpravě Moby Dick

Toto dílo má na svědomí firma Edo Competition a svým pohádkovým přízviskem klepla Panameru od Porsche po hlavičce.

Ladičská společnost Edo Competition v poslední době vozy Porsche poněkud zanedbávala, vždyť před několika lety ještě stavěla rozsáhle vylepšené stroje na bázi stuttgartských modelů 911 Turbo nebo populárního SUV Cayenne. Ale Edo Competition se do hry o „pořádné Porsche“ vrací svým nejnovějším projektem vycházejícím z modelu Porsche Panamera Turbo. Netřeba čtenáře podceňovat podezřením, že slavnou Melvillovu novelu o Bílé velrybě (Moby Dick) nečetl, i kdyby tomu tak bylo, jistě o ní alespoň slyšel. Takže je zřejmě každému jasné, že paralela mezi rozložitým (a do značné míry obludným) hatchbackem Porsche Panamera a Bílou velrybou je evidentní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Edo Competition se zkrátka pustila do ladění mohutného hatchback Porsche Panamera Turbo, přičemž se neomezila jen na dílčí modifikace karoserie a jejího interiéru, ale přidala také na výkonu pohonné jednotky. Na první pohled si všimneme plnohodnotné sady spoilerů sestávající z nových nárazníků, rozšířených podběhů, nižších prahových obkladů a nově koncipované kapoty. Ale vnější vzhled má být zřejmě jen matným odleskem toho, co se skrývá pod povrchovými díly karoserie. Začněme podvozkem, který byl pro zlepšení jízdních vlastností poněkud snížen a opatřen dvaadvacetipalcovými ráfky, jež mohou být lakovány v barvě karoserie, nebo v kontrastu s ním.

Pro stavbu interiéru vozu použili u společnosti Edo Competition specifické kombinace kůže, pravého dřeva, kovu a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější proměnnou však prošlo srdce tohoto Moby Dicka. Přeplňovaný vidlicový osmiválec posílil ze standardních 550 koní (405 kW) až na 750 koní (552 kW), což přepracovanému stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti až 340 km/h. Důležitým prvkem pro zlepšení parametrů původní pohonné jednotky se kromě upravené řídicí jednotky stalo také zcela nové výfukové potrubí.

Pokud vám tato sestava přijde až příliš divoká, neztrácejte hlavu: pánové z Edo Competition tvrdí, že jsou schopni uspokojit choutky každého ze svých zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Moby Dick od Edo Competition
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 13 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků