Porsche Panamera v zimní úpravě Moby Dick

Toto dílo má na svědomí firma Edo Competition a svým pohádkovým přízviskem klepla Panameru od Porsche po hlavičce.

Ladičská společnost Edo Competition v poslední době vozy Porsche poněkud zanedbávala, vždyť před několika lety ještě stavěla rozsáhle vylepšené stroje na bázi stuttgartských modelů 911 Turbo nebo populárního SUV Cayenne. Ale Edo Competition se do hry o „pořádné Porsche“ vrací svým nejnovějším projektem vycházejícím z modelu Porsche Panamera Turbo. Netřeba čtenáře podceňovat podezřením, že slavnou Melvillovu novelu o Bílé velrybě (Moby Dick) nečetl, i kdyby tomu tak bylo, jistě o ní alespoň slyšel. Takže je zřejmě každému jasné, že paralela mezi rozložitým (a do značné míry obludným) hatchbackem Porsche Panamera a Bílou velrybou je evidentní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Edo Competition se zkrátka pustila do ladění mohutného hatchback Porsche Panamera Turbo, přičemž se neomezila jen na dílčí modifikace karoserie a jejího interiéru, ale přidala také na výkonu pohonné jednotky. Na první pohled si všimneme plnohodnotné sady spoilerů sestávající z nových nárazníků, rozšířených podběhů, nižších prahových obkladů a nově koncipované kapoty. Ale vnější vzhled má být zřejmě jen matným odleskem toho, co se skrývá pod povrchovými díly karoserie. Začněme podvozkem, který byl pro zlepšení jízdních vlastností poněkud snížen a opatřen dvaadvacetipalcovými ráfky, jež mohou být lakovány v barvě karoserie, nebo v kontrastu s ním.

Pro stavbu interiéru vozu použili u společnosti Edo Competition specifické kombinace kůže, pravého dřeva, kovu a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější proměnnou však prošlo srdce tohoto Moby Dicka. Přeplňovaný vidlicový osmiválec posílil ze standardních 550 koní (405 kW) až na 750 koní (552 kW), což přepracovanému stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti až 340 km/h. Důležitým prvkem pro zlepšení parametrů původní pohonné jednotky se kromě upravené řídicí jednotky stalo také zcela nové výfukové potrubí.

Pokud vám tato sestava přijde až příliš divoká, neztrácejte hlavu: pánové z Edo Competition tvrdí, že jsou schopni uspokojit choutky každého ze svých zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Moby Dick od Edo Competition
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 50 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků