Porsche Panamera v zimní úpravě Moby Dick

Toto dílo má na svědomí firma Edo Competition a svým pohádkovým přízviskem klepla Panameru od Porsche po hlavičce.

Ladičská společnost Edo Competition v poslední době vozy Porsche poněkud zanedbávala, vždyť před několika lety ještě stavěla rozsáhle vylepšené stroje na bázi stuttgartských modelů 911 Turbo nebo populárního SUV Cayenne. Ale Edo Competition se do hry o „pořádné Porsche“ vrací svým nejnovějším projektem vycházejícím z modelu Porsche Panamera Turbo. Netřeba čtenáře podceňovat podezřením, že slavnou Melvillovu novelu o Bílé velrybě (Moby Dick) nečetl, i kdyby tomu tak bylo, jistě o ní alespoň slyšel. Takže je zřejmě každému jasné, že paralela mezi rozložitým (a do značné míry obludným) hatchbackem Porsche Panamera a Bílou velrybou je evidentní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Edo Competition se zkrátka pustila do ladění mohutného hatchback Porsche Panamera Turbo, přičemž se neomezila jen na dílčí modifikace karoserie a jejího interiéru, ale přidala také na výkonu pohonné jednotky. Na první pohled si všimneme plnohodnotné sady spoilerů sestávající z nových nárazníků, rozšířených podběhů, nižších prahových obkladů a nově koncipované kapoty. Ale vnější vzhled má být zřejmě jen matným odleskem toho, co se skrývá pod povrchovými díly karoserie. Začněme podvozkem, který byl pro zlepšení jízdních vlastností poněkud snížen a opatřen dvaadvacetipalcovými ráfky, jež mohou být lakovány v barvě karoserie, nebo v kontrastu s ním.

Pro stavbu interiéru vozu použili u společnosti Edo Competition specifické kombinace kůže, pravého dřeva, kovu a uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější proměnnou však prošlo srdce tohoto Moby Dicka. Přeplňovaný vidlicový osmiválec posílil ze standardních 550 koní (405 kW) až na 750 koní (552 kW), což přepracovanému stroji umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za méně než 4 s a dosáhnout rychlosti až 340 km/h. Důležitým prvkem pro zlepšení parametrů původní pohonné jednotky se kromě upravené řídicí jednotky stalo také zcela nové výfukové potrubí.

Pokud vám tato sestava přijde až příliš divoká, neztrácejte hlavu: pánové z Edo Competition tvrdí, že jsou schopni uspokojit choutky každého ze svých zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera Moby Dick od Edo Competition
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků