Porsche Panamera Turbo S v ladění Edo Competition

Společnost Edo Competition se vrací k hatchbacku Porsche Panamera. Tentokrát vychází z prestižního modelu Panamera Turbo S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie

Renomovaná německá firma Edo Competition má za sebou již řadu precizně provedených a po stránce výkonu výrazně posílených přestaveb skutečně exkluzivních předloh. Připomeňme třeba plnokrevného italského býka Lamborghini Gallardo SLE, německý supersport Mercedes-Benz SLR McLaren BlackArrow nebo polozávodní speciál Maserati MC12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera: čerstvě představená stavba z dílen Edo Competition vychází z nového špičkového provedení Panamera Turbo S

Doba si ale žádá ústupky a zákazníky je třeba hledat také o úrovně níž. Pětidveřový model Porsche Panamera u Edo Competition přestavěli již několikrát, například hvězdou loňské zimní sezóny se stalo provedení Panamera Edo Moby Dick. Nyní se společnost Edo Competition k Panameře vrací a za výchozí typ si vzala špičkové provedení Porsche Panamera Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Parametry pohonné jednotky standardní Panamery Turbo S jsou skutečně působivé, dosahují výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 700 Nm. To však pro pány z Edo Competition nebylo dost, takže výkon zarovnali až na hranici 700 koní (515 kW) a špičku točivého momentu posunuli na 880 Nm.

Porsche

Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Těchto zlepšení bylo dosaženo nejen novým programem řídicí jednotky, ale také řadou nových komponent, s jejichž přípravou a implementací mají u Edo Competition v případě Panamery bohaté zkušenosti. Tentokrát použili nová turbodmychadla, upravené sání a přepracovaný výfukový trakt z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A jízdní výkony této Panamery Turbo S? Ano, podle očekávání jsou působivé. Vylepšený vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h za 11,4 s, což jsou o 0,3, resp. 2,1 s lepší výsledky než u standardního provedení Panamery Turbo S. Nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených (!) 340 km/h (nárůst o 33 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor posílil o 150 koní a 180 Nm

Součástí nové sady modifikací Edo Competition pro Panameru Turbo S jsou také nové dekorační díly v motorovém prostoru, jež mají podobně jako speciální litá kola s průměrem 22 palců vzhled uhlíkových kompozitů, jakož i sportovní podvozek schopný světlou výšku snížit o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků