Porsche Panamera Turbo S v ladění Edo Competition

Společnost Edo Competition se vrací k hatchbacku Porsche Panamera. Tentokrát vychází z prestižního modelu Panamera Turbo S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie

Renomovaná německá firma Edo Competition má za sebou již řadu precizně provedených a po stránce výkonu výrazně posílených přestaveb skutečně exkluzivních předloh. Připomeňme třeba plnokrevného italského býka Lamborghini Gallardo SLE, německý supersport Mercedes-Benz SLR McLaren BlackArrow nebo polozávodní speciál Maserati MC12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera: čerstvě představená stavba z dílen Edo Competition vychází z nového špičkového provedení Panamera Turbo S

Doba si ale žádá ústupky a zákazníky je třeba hledat také o úrovně níž. Pětidveřový model Porsche Panamera u Edo Competition přestavěli již několikrát, například hvězdou loňské zimní sezóny se stalo provedení Panamera Edo Moby Dick. Nyní se společnost Edo Competition k Panameře vrací a za výchozí typ si vzala špičkové provedení Porsche Panamera Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Parametry pohonné jednotky standardní Panamery Turbo S jsou skutečně působivé, dosahují výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 700 Nm. To však pro pány z Edo Competition nebylo dost, takže výkon zarovnali až na hranici 700 koní (515 kW) a špičku točivého momentu posunuli na 880 Nm.

Porsche

Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Těchto zlepšení bylo dosaženo nejen novým programem řídicí jednotky, ale také řadou nových komponent, s jejichž přípravou a implementací mají u Edo Competition v případě Panamery bohaté zkušenosti. Tentokrát použili nová turbodmychadla, upravené sání a přepracovaný výfukový trakt z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A jízdní výkony této Panamery Turbo S? Ano, podle očekávání jsou působivé. Vylepšený vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h za 11,4 s, což jsou o 0,3, resp. 2,1 s lepší výsledky než u standardního provedení Panamery Turbo S. Nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených (!) 340 km/h (nárůst o 33 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor posílil o 150 koní a 180 Nm

Součástí nové sady modifikací Edo Competition pro Panameru Turbo S jsou také nové dekorační díly v motorovém prostoru, jež mají podobně jako speciální litá kola s průměrem 22 palců vzhled uhlíkových kompozitů, jakož i sportovní podvozek schopný světlou výšku snížit o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků