Porsche Panamera Turbo S v ladění Edo Competition

Společnost Edo Competition se vrací k hatchbacku Porsche Panamera. Tentokrát vychází z prestižního modelu Panamera Turbo S.
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie

Renomovaná německá firma Edo Competition má za sebou již řadu precizně provedených a po stránce výkonu výrazně posílených přestaveb skutečně exkluzivních předloh. Připomeňme třeba plnokrevného italského býka Lamborghini Gallardo SLE, německý supersport Mercedes-Benz SLR McLaren BlackArrow nebo polozávodní speciál Maserati MC12.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera: čerstvě představená stavba z dílen Edo Competition vychází z nového špičkového provedení Panamera Turbo S

Doba si ale žádá ústupky a zákazníky je třeba hledat také o úrovně níž. Pětidveřový model Porsche Panamera u Edo Competition přestavěli již několikrát, například hvězdou loňské zimní sezóny se stalo provedení Panamera Edo Moby Dick. Nyní se společnost Edo Competition k Panameře vrací a za výchozí typ si vzala špičkové provedení Porsche Panamera Turbo S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Parametry pohonné jednotky standardní Panamery Turbo S jsou skutečně působivé, dosahují výkonu 550 koní (405 kW) a točivého momentu 700 Nm. To však pro pány z Edo Competition nebylo dost, takže výkon zarovnali až na hranici 700 koní (515 kW) a špičku točivého momentu posunuli na 880 Nm.

Porsche

Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Těchto zlepšení bylo dosaženo nejen novým programem řídicí jednotky, ale také řadou nových komponent, s jejichž přípravou a implementací mají u Edo Competition v případě Panamery bohaté zkušenosti. Tentokrát použili nová turbodmychadla, upravené sání a přepracovaný výfukový trakt z nerezové oceli opatřený závodními katalyzátory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A jízdní výkony této Panamery Turbo S? Ano, podle očekávání jsou působivé. Vylepšený vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 s a na 200 km/h za 11,4 s, což jsou o 0,3, resp. 2,1 s lepší výsledky než u standardního provedení Panamery Turbo S. Nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených (!) 340 km/h (nárůst o 33 km/h).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor posílil o 150 koní a 180 Nm

Součástí nové sady modifikací Edo Competition pro Panameru Turbo S jsou také nové dekorační díly v motorovém prostoru, jež mají podobně jako speciální litá kola s průměrem 22 palců vzhled uhlíkových kompozitů, jakož i sportovní podvozek schopný světlou výšku snížit o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Porsche Panamera Edo
  2. Fotogalerie
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků