Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Automobilka Porsche představila nejvýkonnější provedení svého hatchbacku Panamera. Jmenuje se Turbo S a sesazuje verzi Turbo.

A je to zde. Již ve středu jsme zachytili kusé zprávy o tom, že automobilka Porsche připravuje představení nové vlajkové lodi své řady Panamera, jež se nyní stává skutečností. Model Turbo S je v tomto měsíci již druhým významným rozšířením palety Panamera, připomeňme, že na autosalonu v Ženevě byla představena Panamera Hybrid S. Porsche Panamera Turbo S se bez elektromotoru obejde a nabízí posílenou verzi vidlicového osmiválce s objemem 4,8 l z provedení Panamera Turbo. Ten dostal řídicí jednotku s přepracovaným programem a vylepšená turbodmychadla s novými lopatkovými koly ze slitiny hliníku a titanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám poskočila výkonová špička o 50 koní na celkových 550 koní (405 kW) a vrchol točivého momentu nyní leží na 750 Nm (Panamera Turbo dává 700 Nm). Panamera Turbo S disponuje již ve standardu paketem Sport Chrono, který při „kick-downu“ (prošlápnutí plynu k podlaze) a režimech Sport a Sport Plus zvýší v rámci overboostu horní hranici točivého momentu až na 800 Nm. D9ky tomu tato novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 307 km/h (u Panamery Turbo jsou tyto hodnoty 4,2 s, resp. 303 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto zůstává průměrná spotřeba stejná jako u Panamery Turbo, tedy na 11,5 l/100 km. Roli vlajkové lodi celé řady odpovídá Panamera Turbo S také úrovní elektronických soustav. Ve výbavě tak najdeme třeba aktivní příčnou stabilizaci PDCC, PTV Plus dělící v zatáčkách větší porci točivého momentu na vnější zadní kolo nebo již zmíněný Sport Chrono paket, jenž ovlivňuje také nastavení řízení motoru a převodovky i povahy tlumení.  

Zvenčí je změn oproti Panameře Turbo jen poskrovnu, zmínit je třeba především prahové obklady z programu Porsche Exclusive, plně stavitelné zadní přítlačné křídlo nebo nová dvacetipalcové litá kola Turbo II. Uvnitř si všimneme dvoubarevného koženého čalounění, jež nabízí dvě zcela nové barevné kombinace černá/krémová a šedá/krémová. A kdy se na model Porsche Panamera Turbo S můžeme těšit? Prodeje v Evropě budou zahájeny letos v červnu a třeba v Německu byla základní cena stanovena v přepočtu na 4 100 000 Kč. Stávající vrchol nabídky v podobě Panamery Turbo přitom u nás nyní stojí 3 725 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků