Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Automobilka Porsche představila nejvýkonnější provedení svého hatchbacku Panamera. Jmenuje se Turbo S a sesazuje verzi Turbo.

A je to zde. Již ve středu jsme zachytili kusé zprávy o tom, že automobilka Porsche připravuje představení nové vlajkové lodi své řady Panamera, jež se nyní stává skutečností. Model Turbo S je v tomto měsíci již druhým významným rozšířením palety Panamera, připomeňme, že na autosalonu v Ženevě byla představena Panamera Hybrid S. Porsche Panamera Turbo S se bez elektromotoru obejde a nabízí posílenou verzi vidlicového osmiválce s objemem 4,8 l z provedení Panamera Turbo. Ten dostal řídicí jednotku s přepracovaným programem a vylepšená turbodmychadla s novými lopatkovými koly ze slitiny hliníku a titanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám poskočila výkonová špička o 50 koní na celkových 550 koní (405 kW) a vrchol točivého momentu nyní leží na 750 Nm (Panamera Turbo dává 700 Nm). Panamera Turbo S disponuje již ve standardu paketem Sport Chrono, který při „kick-downu“ (prošlápnutí plynu k podlaze) a režimech Sport a Sport Plus zvýší v rámci overboostu horní hranici točivého momentu až na 800 Nm. D9ky tomu tato novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 307 km/h (u Panamery Turbo jsou tyto hodnoty 4,2 s, resp. 303 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto zůstává průměrná spotřeba stejná jako u Panamery Turbo, tedy na 11,5 l/100 km. Roli vlajkové lodi celé řady odpovídá Panamera Turbo S také úrovní elektronických soustav. Ve výbavě tak najdeme třeba aktivní příčnou stabilizaci PDCC, PTV Plus dělící v zatáčkách větší porci točivého momentu na vnější zadní kolo nebo již zmíněný Sport Chrono paket, jenž ovlivňuje také nastavení řízení motoru a převodovky i povahy tlumení.  

Zvenčí je změn oproti Panameře Turbo jen poskrovnu, zmínit je třeba především prahové obklady z programu Porsche Exclusive, plně stavitelné zadní přítlačné křídlo nebo nová dvacetipalcové litá kola Turbo II. Uvnitř si všimneme dvoubarevného koženého čalounění, jež nabízí dvě zcela nové barevné kombinace černá/krémová a šedá/krémová. A kdy se na model Porsche Panamera Turbo S můžeme těšit? Prodeje v Evropě budou zahájeny letos v červnu a třeba v Německu byla základní cena stanovena v přepočtu na 4 100 000 Kč. Stávající vrchol nabídky v podobě Panamery Turbo přitom u nás nyní stojí 3 725 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků