Porsche Panamera Turbo S: nový král má 550 koní

Automobilka Porsche představila nejvýkonnější provedení svého hatchbacku Panamera. Jmenuje se Turbo S a sesazuje verzi Turbo.

A je to zde. Již ve středu jsme zachytili kusé zprávy o tom, že automobilka Porsche připravuje představení nové vlajkové lodi své řady Panamera, jež se nyní stává skutečností. Model Turbo S je v tomto měsíci již druhým významným rozšířením palety Panamera, připomeňme, že na autosalonu v Ženevě byla představena Panamera Hybrid S. Porsche Panamera Turbo S se bez elektromotoru obejde a nabízí posílenou verzi vidlicového osmiválce s objemem 4,8 l z provedení Panamera Turbo. Ten dostal řídicí jednotku s přepracovaným programem a vylepšená turbodmychadla s novými lopatkovými koly ze slitiny hliníku a titanu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám poskočila výkonová špička o 50 koní na celkových 550 koní (405 kW) a vrchol točivého momentu nyní leží na 750 Nm (Panamera Turbo dává 700 Nm). Panamera Turbo S disponuje již ve standardu paketem Sport Chrono, který při „kick-downu“ (prošlápnutí plynu k podlaze) a režimech Sport a Sport Plus zvýší v rámci overboostu horní hranici točivého momentu až na 800 Nm. D9ky tomu tato novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 307 km/h (u Panamery Turbo jsou tyto hodnoty 4,2 s, resp. 303 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto zůstává průměrná spotřeba stejná jako u Panamery Turbo, tedy na 11,5 l/100 km. Roli vlajkové lodi celé řady odpovídá Panamera Turbo S také úrovní elektronických soustav. Ve výbavě tak najdeme třeba aktivní příčnou stabilizaci PDCC, PTV Plus dělící v zatáčkách větší porci točivého momentu na vnější zadní kolo nebo již zmíněný Sport Chrono paket, jenž ovlivňuje také nastavení řízení motoru a převodovky i povahy tlumení.  

Zvenčí je změn oproti Panameře Turbo jen poskrovnu, zmínit je třeba především prahové obklady z programu Porsche Exclusive, plně stavitelné zadní přítlačné křídlo nebo nová dvacetipalcové litá kola Turbo II. Uvnitř si všimneme dvoubarevného koženého čalounění, jež nabízí dvě zcela nové barevné kombinace černá/krémová a šedá/krémová. A kdy se na model Porsche Panamera Turbo S můžeme těšit? Prodeje v Evropě budou zahájeny letos v červnu a třeba v Německu byla základní cena stanovena v přepočtu na 4 100 000 Kč. Stávající vrchol nabídky v podobě Panamery Turbo přitom u nás nyní stojí 3 725 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků