Vystoupíte z business class a po průchdou odbavovací halou očekáváte odvoz do svého pětihvězdičkového hotelu. Jste v USA, ale nemusíte se obávat desítky let starých Lincolnů Town Car. Pokud máte objednáno ubytování v jednom z newyorských hotelů Gansevoort na Manhattanu nebo Park Avenue, po 15. srpnu usednete do vozu Porsche Panamera 4S. Cena tohoto svezení je pochopitelně zahrnuta v ceně pobytu. „Těšíme se na proměnu vnímání městského cestování ze strany zákazníků sítě hotelů Gansevoort,“ tvrdí Detlev von Platen, šéf divize Porsche Cars North America. „Je nám jasné, že jízda jedním z největších měst světa na zadním sedadle prostorného vozu Porsche Panamera dokáže potlačit všechny náznaky stresu.“
V tiskové zprávě se rovněž dočteme, že „v případě zájmu zajistí řidiči těchto vozů dopravu rychlostí na hranici místních dopravních předpisů“, což ale v praxi zřejmě narazí na nekončící zácpy proudů aut. Využití vozu v síti hotelů Gansevoort Group přitom není prvním využitím Panamery coby luxusního taxi - již dříve jsme se mohli dočíst o krátké službě Panamery Turbo v Hamburku v tradiční barvě slonové kosti a od té doby se objevilo několik dalších zmínek z celého světa. Toto je jen další z nich.
Panamera je zkrátka připravena postupně převzít titul nejprodávanějšího Porsche z rukou SUV Cayenne, neboť své zákazníky oslovuje prostorem pro cestujících na zadních sedadlech i jejich zavazadla, karoserie hatchback přitom není v konfrontaci s tradicí Porsche o nic méně bizarní než ohromné SUV Cayenne.
A v tomto případě je třeba zmínit český Superb, jehož budoucí existenci ze zatracení ze strany Volkswagenu vytrhly právě ohromné flotilové zakázky světvých taxislužeb a hotelových servisů. I takové mohou být konce sedanů značek, kterým tato třída svojí povahou jaksi neodpovídá...
Porsche jako vůz hotelové služby nebo taxík? Zvykejme si.