Porsche Panamera: první info a foto jsou venku

Jedna z nejočekávanějších letošních novinek se pomalu představuje. Na více informací si ještě počkáme, ale to podstatné víme.

Automobilka Porsche, která jen v nedávné minulosti udělala několik převratných kroků, se chystá opět zkusit něco nového. Tentokrát míří do stále oblíbenější třídy „čtyřdveřových kupé“, kterou zpopularizoval zejména Mercedes CLS. Už nyní je jasné, že Porsche Panamera v tomto segmentu pořádně promíchá kartami. Zřejmě tak, jako tomu bylo u modelu Cayenne, který je nyní neodmyslitelnou součástí třídy luxusních SUV. A co tedy o novém čtyřdveřovém Porsche prozatím víme?

Standardní verzi bude pohánět 3,6 litrový šestiválec FSI s výkonem 220 kW, verzi pro náročnější označenou již tradičně písmenem S 4,8 litrový osmiválec a verzi Turbo jeho přeplňovaná verze. Spekuluje se i nad použitím vznětového agregátu, jako je tomu u Cayennu, přičemž časem by se měla objevit i hybridní a úsporná verze, a to i navzdory tomu, že v případě tohoto modelu to příliš nedává smysl. Síla z motoru na zadní kola bude procházet přes dvouspojkovou převodovku PDK, přičemž u vyšších verzí si bude moci objednat pohon všech kol a vzduchové odpružení podvozku.

Co se týče vnějších rozměrů (4970mm x 1930mm x 1420mm), ty v podstatě kromě velkorysé šířky ničím nepřekvapí. Hmotnost této novinky se bude pohybovat kolem hranice dvou tun, což sice u luxusního vozu nepřekvapí, vzhledem k tradicím Porsche a nijak enormní velikosti samotného auta je to ale až děsivě mnoho. Konstruktéři, naučení ze sportovních vozidel, si vyhráli alespoň s aerodynamikou, o čemž svědčí i koeficient odporu vzduchu 0,29. K lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie přispívá i výsuvný zadní spoiler.

První Panamery začnou již brzy sjíždět ze závodu v Lipsku, přičemž automobilka už přijala řadu závazných objednávek. Představitelé Porsche odhadují, že ročně se vyprodukuje kolem 20 000 kusů s tím, že 20 procent z nich bude tvořit vrcholná verze Turbo. Světovou premiéru si Panamera odkroutí za čtyři měsíce v Ženevě a koncem prvního půlroku 2009 by se první kusy měly dostat ke svým majitelům. Automobilka počítá i s tím, že časem nebude schopná pokrýt celosvětovou poptávku a v takovém případě je připravena zvýšit výrobu až na 50 000 kusů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků