Porsche Panamera: první info a foto jsou venku

Jedna z nejočekávanějších letošních novinek se pomalu představuje. Na více informací si ještě počkáme, ale to podstatné víme.

Automobilka Porsche, která jen v nedávné minulosti udělala několik převratných kroků, se chystá opět zkusit něco nového. Tentokrát míří do stále oblíbenější třídy „čtyřdveřových kupé“, kterou zpopularizoval zejména Mercedes CLS. Už nyní je jasné, že Porsche Panamera v tomto segmentu pořádně promíchá kartami. Zřejmě tak, jako tomu bylo u modelu Cayenne, který je nyní neodmyslitelnou součástí třídy luxusních SUV. A co tedy o novém čtyřdveřovém Porsche prozatím víme?

Standardní verzi bude pohánět 3,6 litrový šestiválec FSI s výkonem 220 kW, verzi pro náročnější označenou již tradičně písmenem S 4,8 litrový osmiválec a verzi Turbo jeho přeplňovaná verze. Spekuluje se i nad použitím vznětového agregátu, jako je tomu u Cayennu, přičemž časem by se měla objevit i hybridní a úsporná verze, a to i navzdory tomu, že v případě tohoto modelu to příliš nedává smysl. Síla z motoru na zadní kola bude procházet přes dvouspojkovou převodovku PDK, přičemž u vyšších verzí si bude moci objednat pohon všech kol a vzduchové odpružení podvozku.

Co se týče vnějších rozměrů (4970mm x 1930mm x 1420mm), ty v podstatě kromě velkorysé šířky ničím nepřekvapí. Hmotnost této novinky se bude pohybovat kolem hranice dvou tun, což sice u luxusního vozu nepřekvapí, vzhledem k tradicím Porsche a nijak enormní velikosti samotného auta je to ale až děsivě mnoho. Konstruktéři, naučení ze sportovních vozidel, si vyhráli alespoň s aerodynamikou, o čemž svědčí i koeficient odporu vzduchu 0,29. K lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie přispívá i výsuvný zadní spoiler.

První Panamery začnou již brzy sjíždět ze závodu v Lipsku, přičemž automobilka už přijala řadu závazných objednávek. Představitelé Porsche odhadují, že ročně se vyprodukuje kolem 20 000 kusů s tím, že 20 procent z nich bude tvořit vrcholná verze Turbo. Světovou premiéru si Panamera odkroutí za čtyři měsíce v Ženevě a koncem prvního půlroku 2009 by se první kusy měly dostat ke svým majitelům. Automobilka počítá i s tím, že časem nebude schopná pokrýt celosvětovou poptávku a v takovém případě je připravena zvýšit výrobu až na 50 000 kusů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků