Porsche Panamera: první info a foto jsou venku

Jedna z nejočekávanějších letošních novinek se pomalu představuje. Na více informací si ještě počkáme, ale to podstatné víme.

Automobilka Porsche, která jen v nedávné minulosti udělala několik převratných kroků, se chystá opět zkusit něco nového. Tentokrát míří do stále oblíbenější třídy „čtyřdveřových kupé“, kterou zpopularizoval zejména Mercedes CLS. Už nyní je jasné, že Porsche Panamera v tomto segmentu pořádně promíchá kartami. Zřejmě tak, jako tomu bylo u modelu Cayenne, který je nyní neodmyslitelnou součástí třídy luxusních SUV. A co tedy o novém čtyřdveřovém Porsche prozatím víme?

Standardní verzi bude pohánět 3,6 litrový šestiválec FSI s výkonem 220 kW, verzi pro náročnější označenou již tradičně písmenem S 4,8 litrový osmiválec a verzi Turbo jeho přeplňovaná verze. Spekuluje se i nad použitím vznětového agregátu, jako je tomu u Cayennu, přičemž časem by se měla objevit i hybridní a úsporná verze, a to i navzdory tomu, že v případě tohoto modelu to příliš nedává smysl. Síla z motoru na zadní kola bude procházet přes dvouspojkovou převodovku PDK, přičemž u vyšších verzí si bude moci objednat pohon všech kol a vzduchové odpružení podvozku.

Co se týče vnějších rozměrů (4970mm x 1930mm x 1420mm), ty v podstatě kromě velkorysé šířky ničím nepřekvapí. Hmotnost této novinky se bude pohybovat kolem hranice dvou tun, což sice u luxusního vozu nepřekvapí, vzhledem k tradicím Porsche a nijak enormní velikosti samotného auta je to ale až děsivě mnoho. Konstruktéři, naučení ze sportovních vozidel, si vyhráli alespoň s aerodynamikou, o čemž svědčí i koeficient odporu vzduchu 0,29. K lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie přispívá i výsuvný zadní spoiler.

První Panamery začnou již brzy sjíždět ze závodu v Lipsku, přičemž automobilka už přijala řadu závazných objednávek. Představitelé Porsche odhadují, že ročně se vyprodukuje kolem 20 000 kusů s tím, že 20 procent z nich bude tvořit vrcholná verze Turbo. Světovou premiéru si Panamera odkroutí za čtyři měsíce v Ženevě a koncem prvního půlroku 2009 by se první kusy měly dostat ke svým majitelům. Automobilka počítá i s tím, že časem nebude schopná pokrýt celosvětovou poptávku a v takovém případě je připravena zvýšit výrobu až na 50 000 kusů ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků