Porsche Panamera pod rentgenem

Porsche nyní zveřejnilo několik snímků, jež představují novou Panameru pěkně zevnitř. Podívejme se nejen na ně.

Prosche Panamera se představí jíž za několik týdnů na autosalonu v Šanghaji a my jxme vám již celkem podrobné informace o tomto revolučním voze shrnuli třeba na tomto místě. Ano, jedná se skutečně o vůz revoluční, ačkoli spíše pro značku Porsche, pro kterou přináší pět zásadních novinek. Půjde zřejmě také o důležitou platformu, na níž Porsche bude zkoušet vlastní naftový či hybridní pohon, takže se s modelem Panamera budeme na AutoRevue.cz setkávat jistě častěji.

Mezi zásadní novinky pro značku Porsche patří třeba motor s automatickým zhášením start-stop v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou, pneumatiky se sníženým valivým odporem, pérování vzduchem či aktivní aerodynamika s plynule stavitelným zadním spoilerem.

Připravené zážehové jednotky disponují nejnovějším systémem přímého vstřikování benzínu, materiály se sníženým třením a elektronicky ovládaným okruhem chlazení. Máte pravdu, s dvouspojkovou převodovkou PDK jsme se již setkali na jiných vozech značky, ale verze připravená pro Panameru bude opatřena zvláštním velmi dlouhým nejvyšším rychlostním stupněm pro snížení spotřeby paliva v dálničním provozu. Výsledkem těchto snah o dosažení optimálního poměru výkonu a spotřeby je v případě verze Panamera S hmotnost 1 800 kg, výkon 405 koní a spotřeba v kombinovaném provozu 10,8 l/100 km.

Za zmínku stojí jistě též podvozek vozu, jenž byl vyvíjen s důrazem na optimální vyvážení komfortu a dynamiky. Pneumatické pérování umožňuje regulaci tuhosti tlumení, pružení a naklánění  v závislosti na požadavcích řidiče. S ohledem na znovu živé téma hmotnosti se konstruktéři Porsche soustředili na její minimalizaci, přičemž bylo třeba zachovat potřebnou tuhost skeletu. V duchu aktuálních konstrukčních tendencí jde v případě skeletu o promyšlenou kombinaci mnoha materiálů, od oceli v různých druzích pevnosti přes hliníkové a magnéziové slitiny až po kompozitní materiály. Z přiložených snímků to není příliš zřetelné, ale třeba boční dveře vozu jsou skutečným mistrovským dílem nejmodernější konstrukční školy. Jejich základem je tuhá struktura z tlakových hliníkových odlitků opracovávaných laserem, zvenčí jsou kryty hliníkovým plechem, zatímco rámy oken jsou vyrobeny z tenkostěnných tlakových odlitků z magnéziové slitiny. Ve výsledku se ale snahy automobilky o dosažení nízké hmotnosti moc nezdařily, hodnoty jako 1 800 kg jsou na vůz značky Porsche naprosto extrémní.

Na snímcích je naopak dobře zřetelná péče konstruktérů o proudění vzduchu pod vozem, jež ústí ve snížení odporu vzduchu i vztlaku na nápravách, což se projeví jak na stabilitě Panameru, tak i na její spotřebě. Podovzek je takřka kompletně krytý, přední spoiler hlavní proud vzduchu usměrňuje do oblasti středového tunelu. Okraje spoileru vedou vzduch k předním brzdám, část vzduchu vedeného středovým otvorem k chladičům a motorovému prostoru vystupuje podběhy předních kol, část pak sestupuje pod vůz v místech zdvojeného výfukového traktu a napomáhá k jeho chlazení v celé jeho délce.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera pod rentgenem
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek