Porsche Panamera: nové fotografie a informace

Po sérii postupně uvolňovaných informací máme konečně i snímky interiéru nového Porsche Panamera a další nové detaily.

První čtyřdvéřové Porsche vstoupí na evropské trhy již na sklonku letošního roku a my se nyní můžeme pokochat prvními fotografiemi jeho útrob.

Mohutná středová konzole prochází podélně celým interiérem, takže model Panamera bude striktně čtyřmístným vozem. Je však třeba dodat, půjde o jedno z nejpohodlnějších a nejprostornějších sportovních aut vůbec. Zákazník bude moci volit z třinácti různých kombinací čalounění interiéru, podobně jako čtyřzónovou automatickou klimatizaci či elektrické nastavování všech sedadel.

Podobně jako příď a záď vozu, nová Panamera stylisticky navazuje na ostatní současné vozy značky Porsche i v interiéru, a to zejména na přístrojovém štítě. Cestující na předních sedadlech jsou v případě havárie chráněni čelními, bočními a kolenními airbagy, zatímco ty okenní zasahují až k sedadlům zadním. Také zde však můžete mít za příplatek boční airbagy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Panamera bude rovněž prvním vozem Porsche, jenž dostane zcela nový audiosystém od německé značky Burmster, dosud automobilka preferovala značku Bose. Změnu si vynutila především čtyřmístná koncepce auta. Šestnáct reproduktorů přenáší výkon až 1 000 W a jsou doplněny subwooferem o výkonu 300 W.

Zavazadlový prostor nabízí v případě typů Panamera S a 4S základní objem 445 litrů, přičemž u Panamery Turbo bude omezen na 432 litrů. Zadní opěradla lze sklápět, čímž maximální objem kufru naroste až na 1 250 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Porsche Panamera se vyznačuje výhradně přímovstřikovými motory se sníženým třením, lehkou konstrukcí karosérie či systémem Start/Stop, bude přitom nabízena výhradně s osmiválcovými pohonnými jednotkami.

Základní Panamera S dostane jednotku 4,8 l V8 o výkonu 400 koní, který se bude přenášet na zadní kola skrze za příplatek nabízenou sedmistupňovou automatizovanou převodovku PDK se dvěma spojkami. Vůz přitom dosáhne nejvyšší rychlosti 283 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Provedení Panamera 4S přidává k danému motoru pohon všech čtyř kol, díky němuž zrychlí z klidu na 100 km/h dokonce jen za rovných pět sekund.

Vrcholem nabídky se stane přeplňovaná varianta téže jednotky, jež výkon zvýší na rovných 500 koní. Díky tomuto motoru v kombinaci s převodovkou PDK vůz překoná hranici 100 km/h za pouhých 4,2 s a jeho maximální rychlost leží nad 300 km/h. S tímto elegantním liftbackem tedy budete ráno v práci na dvoře dříve než se vrátný probudí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků