Porsche Panamera dostane šestiválec, hybridní pohon i verzi GTS

Panamera je sice lecčíms, jen ne sportovním autem, ale to Porsche zjevně nevadí a hodlá s ním udělat díru do světa. Aktuálně nabízené verze vozu jsme vám podrobněji představili již v únoru a spolu se začátkem prodejů vám postupně nabídnuli galerii nových snímků a videa, detailně představující verze S a Turbo.

Panamera je tu zkrátka v celé své kráse, ale plány Porsche s tímto modelem jdou mnohem, mnohem dále. Již loni jsme spekulovali nad tím, že vůz dostane motory TDI - tato myšlenka je stále aktuální, jakkoli představitelé Porsche mluví pouze o motorech 3,0 V6 TDI a 4,2 V8 TDI, ovšem to není nic nového.

Aktuálně Porsche potvrdilo, že Panamera dostane pro příští rok dvě nové verze - základní V6 a ekologickou V6 Hybrid. Možná se divíte, že hovoříme o motoru V6, když Porsche je proslulé svými šestiválcovými boxery (H6), ale opravdu by mělo jít o vidlicový motor. Důvodem je specifický tvar motorového prostoru Panamery (pohonná jednotka je umístěna vpředu), který rozložitější boxer adekvátního objemu zkrátka nepojme.

Verze V6 by se měla stát základním provedením celé modelové řady s cenou okolo 2 milionů Kč (dnes nejlevnějśí Panamera stojí 2,7 milonu Kč), hybridní pak logicky nejekologičtější volbou. O hybridní Panameře zatím více informací nemáme, představitelé Porsche ale potvrdili, že by měla využívat obdobného řešení jako Cayenne Hybrid S (ovšem zřejmě v kombinaci s benzinovým motorem) a objevit se na trhu krátce po něm.

Nejnověji se pak vynořila informace o příchodu varianty Panamera GTS. Ta by pro změnu měla být vyvinuta ve stejném duchu jako Cayenne GTS, tedy silná, rychlá - ale jistě ne nejsilnější a nejrychlejší - sportovně laděná verze s atmosférickým motorem a manuální převodovkou. Vypadá to, že se máme na co těšit...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Porsche Panamera
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků