Porsche Panamera dostane motory TDI od Audi

Do představení velkého čtyřdveřového kupé Porsche Panamera zýva zhruba rok a pomalu se k nás začínají dostávat první technické detaily. Nikoho asi nepřekvapí, že při svém uvedení příští rok bude mít Panamera pod kapotou osmiválce o objemu 4,8 l, které známe z modelu Cayenne. Atmosféricky plněný má výkon 405 koní, dvěma turby přeplňovaná varianta 520 koní. Stejně tak logicky zní informace, že se Porsche snaží o přizpůsobení své nově uvedené dvouspojkové převodovky tak, aby ji bylo možno připojit ke zmíněným motorům. O rok později přibude model s V6 3,6 l. Samozřejmostí bude nabídka varianty s pohonem všech kol, se kterým má Porsche bohaté zkušenosti. A pokud bude poptávka dostatečně vysoká, měl by se do výroby dostat i špičkový model s motorem V10 z Porsche Carerra GT.

Co u výrobce sportovních aut překvapí, je fakt, že Panamera bude téměř určitě prodávána v hybridní verzi, která spojí benzínový V6 o výkonu 300 koní se stokoňovým elektrickým motorem. Na druhou stranu se dá v době snahy o minimalizaci vypouštěných emisí CO2 takový model pochopit.

Máme ale mírné obtíže s porozuměním úvahám o zástavbě celé řady dieselových motorů z dílen Audi. Jako první má v roce 2010 přijít model s V6 3,0 TDI následovaný V8 4,2 TDI a V12 TDI. Chystá se Porsche obětovat renomé značky módním trendům zvláště, když je bude nabízet jen na starém kontinentu?

Bez zajímavosti není ani informace o cenách, za které by měla být Panamera nabízena na severoamerickém trhu. Základní model s V6 bude stát 127.000 USD a špičkový s V8 a pohonem všech kol 198.000 USD.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků